تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۲:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4581

مایکل جاکینومایکل جاکینو در جوایز جهانی ساندترک جایزه بهترین آهنگساز سال را دریافت کرد.

به گزارش «سینماسینما»، مایکل جاکینو آهنگساز آمریکایی ایتالیایی‌تبار ۱۰ سال پس از دریافت جایزه «کشف سال» در جوایز جهانی ساندترک، جایزه اصلی این جوایز یا همان جایزه «آهنگساز سال» را از آن خود کرد.

به گزارش ورایتی، این جایزه روز شنبه در پانزدهمین دوره جوایز جهانی ساندترک که در حاشیه چهل و دومین جشنواره فیلم گنت در بلژیک اعطاء می‌شود، به جاکینو ۴۸ ساله رسید.

او برای دریافت جایزه «آهنگساز سال» رقبای سرسختی پیش روی خود داشت، از جمله الکساندر دپلا فرانسوی که از سال ۲۰۰۷ تاکنون ۹ بار پیاپی نامزد دریافت این جایزه بوده و پنج بار برنده شده است.

جاکینو برای کار خود در انیمیشن موفق «پشت رو» تولید شرکت پیکسار همین‌طور فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» و «سحرگاه سیاره میمون‌ها» جایزه «آهنگساز سال» را گرفت. این جایزه به مجموعه کارهای سال گذشته یک آهنگساز می‌رسد.

جاکینو در ۲۰۱۰ برای فیلم «بالا» دیگر تولید پیکسار برنده اسکار بهترین موسیقی شد و برای «راتاتویی»‌ نیز نامزد اسکار بوده است. او در ۲۰۰۴ برای ساخت موسیقی اپیزود اول سریال «لاست» برنده جایزه امی شد و یک جایزه گلدن گلوب («بالا»)، یک جایزه بفتا («بالا») و سه جایزه گرمی (برای «راتاتویی» و «بالا») نیز در کارنامه دارد.

در دیگر بخش‌های جوایز جهانی ساندترک، آنتونیو سانچز برای کار خود در فیلم «بردمن» جایزه بهترین موسیقی اریژینال همین‌طور جایزه «کشف سال» را دریافت کرد. جایزه بهترین ترانه نیز به «The Apology Song» از فیلم انیمیشن «کتاب زندگی» رسید. موسیقی این ترانه را گوستاوو سانتائولالا از روی شعری از پل ویلیامز ساخته است.

جایزه سابام بهترین آهنگساز جوان به پیر کلاینشمیت آهنگساز آلمانی اعطاء شد و موسیقی جان پائزانوتو برای فیلم «دونده مارپیچ» برنده جایزه «انتخاب مردم» شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها