تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۴ - ۲۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68380

یکتا ناصر، شامگاه گذشته پنجشنبه ۱۳ مهر با حضور در اجرای نمایش «قند خون»، طومار تهیه شده توسط عوامل این نمایش را، در حمایت از کارگران بیکارشده امضا کرد.

به گزارش سینماسینما، نمایش «قند خون» به نویسندگى و کارگردانى لیلى عاج پس از اجرا در تئاترشهر، شب گذشته پنجشنبه ۱۳ مهر با حضور یکتا ناصر مجددا در تئاترباران روى صحنه رفت. پیش‌تر سهیلا جلودارزاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و رئیس اتحادیه زنان کارگر از وزیر کار برای تماشای نمایش «قند خون» که در حمایت از کارگران بیکارشده کارخانه‌هایی چون قند ورامین، ارج و… اجرا می‌شود دعوت کرده بود.

یکتا ناصر نیز پس از تماشای این نمایش، طوماری را که از طرف گروه تهیه شده بود امضا کرد.

متن این طومار به شرح زیر است :

«یا حق

این طومار نه حاصل کمال‏گرایی عده‏ای جوان است، نه آروزیی محال. تنها نشانه‏ای از قدرت، صداقت و تعهد هنر والای تئاتر است. اگر با شنیدن خبری از حال و روز خراب و معیشت دشوار مردمان این آب و خاک غم به جانتان افتاده، از کارگران بیکارشده‏ کارخانه‏ قند ورامین حمایت کنید.

اگر با دیدن تصویری از کارگرانی که به دلیل فقر، چوب حراج به اعضای بدن خود زده‎اند قلب‎تان به درد آمده، از کارگران  بیکار شده‏ کارخانه‎  قند ورامین حمایت کنید.

اگر به خاطر زیاد شدن کودکان کار در خیابان‏های شلوغ  و دودآلود تهران، لحظه‏ای تنها لحظه‏ای اندوه امانتان را بریده، از کارگران بیکار شده‏ کارخانه‏ قند ورامین حمایت کنید.

اگر با خواندن آمار صعودی طلاق و خانه خراب شدن‏ها در این هیاهوی بسیار برای هیچ، با حسرت به دنبال مقصر بوده‏اید، از کارگران بیکار شده‏ کارخانه‏ قند ورامین حمایت کنید.

اگر به خاطر چهره‏ خونین کارگرانی که برای خالی نبودن یخچال‏ خانه‏‏هایشان؛ کتک خورده‏اند؛ اشک به چشمتان آمده، از کارگران بیکار شده‏ کارخانه‏ قند ورامین حمایت کنید.

راستی تئاتر خودش نه پول دارد، نه قدرت، با سیلی صورت‏اش را سرخ می‏کند؛ اما به شرط همدل شدن می‏تواند به قدر بضاعت‏اش تحول آفرین باشد. پس به امید خبری خوش از حال و احوال کارگران سرزمینمان این طومار را امضا می‏کنیم.»

در این اثر نمایشى الهام شعبانى، ارسطو خوش‌رزم و پریا وزیرى به ایفاى نقش مى‌پردازند و از دیگر عوامل آن می‌توان به سارا حدادى  (سرمایه‌گذار)، توماج دانش‌بهزادى (مشاور کارگردان)، فرشاد رضایى (آهنگساز)، الهام شعبانى (طراح لباس)، على پویا قاسمى (طراح صحنه)، فریده براتى (گرافیست)، رضا خضرایى (طراح نور)، سارا حدادى (مدیر روابط عمومى و مشاور رسانه‌اى – مکث)، کاملیا غزلی (مدیر امور بین‌الملل)، هانیه شعبانى و بهرام بایرام‌زاده (گریم)، مهدى کریمى (ساخت تیزر)، ابوالفضل خدابندلو (دستیار کارگردان)، کولویى عاج (منشى صحنه)، سهیلا سرمدی، مژگان مدنی (دستیاران طراح‌صحنه) و بهاره صباحى (عکاس) اشاره کرد.

نمایش اجتماعى «قند خون» به نویسندگى و کارگردانى لیلى عاج تنها به مدت ١۵ اجرا ، هر روز ساعت ١٧ در تئاترباران روی صحنه مى‌رود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها