تهیهکننده فیلم “پالتو شتری” میگوید جشنواره جای بازخورد است و براساس آن تغییراتی در نسخه اکران عمومی ایجاد میشود.
به گزارش سینماسینما، مجید شیخانصاری تهیه کننده فیلم سینمایی “پالتو شتری” است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
“پالتو شتری” درباره یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده و با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش میآید. سام درخشانی، بهاره کیان افشار، لیندا کیانی، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پریوش نظریه، علیرضا مهران، طوفان مهردادیان، رضا شیخ انصاری در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.
شیخ انصاری درباره بازخوردی که از نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر دریافت کردهاند و تغییراتی که در نسخه اکران عمومی آن ایجاد میشود، گفت: جشنواره جای بازخورد است و قطعا براساس بازخوردهایی که دریافت کردیم تغییراتی خواهیم داشت، اما این تغییرات بنیادی نیست و کار در بخشهایی ویرایش شده، ریتم بهتری مییابد و تمیز میشود.
وی ادامه داد: منتقدان نظراتشان درباره این فیلم متفاوت بود و این طبیعی است که برخی موافق باشند و برخی مخالف که این در مورد همه فیلمها صادق است؛ اما در اکرانهای مردمی که داشتیم خوشبختانه اکثر مخاطبان راضی بودند و حتی گاهی میزان استقبال بیش از حد انتظار بود.
شیخ انصاری در ادامه با اشاره به وضعیت اکران فیلمها در ایران، درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد: وضعیت اکران فیلمها برای ایام عید معمولا در هفته آخر اسفندماه مشخص میشود، ما چند سناریو در نظر گرفتهایم و منتظر هستیم ببینیم میتوانیم اکران عید یا اکران دوم عید را برای فیلم بگیریم یا خیر، همه اینها بستگی به شرایط دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سال ۹۸ نیز مخاطبان به فیلمهای کمدی همانند سال ۹۷ اقبال نشان میدهند یا خیر، اظهار کرد: به طور عمومی مردم حقشان است که انتخاب کنند و همواره در تاریخ سینما نشان داده شده که تغییر ذائقه امری طبیعی است و اینکه چه زمانی این اتفاق بیفتد بستگی به شرایط دارد. مخاطب همواره از تکرار یک موضوع زده میشود نه از ژانر، چرا که ژانر همیشه سرجای خودش خواهد بود. به شکل عمومی فرمهایی که به دنبال تکرار هستند با اقبال مواجه نمیشوند اما اگر اقبال هم شود نشان از این دارد که مخاطب هنوز خسته نشده است. نباید این نکته را فراموش کرد که این استقبال ربطی به کمدی یا درام ندارد و بیشتر به نوآوری و خلاقیتی است که در کار دیده میشود. فروش فیلمها در سال ۹۷ نشان داد که اقبال یک فیلم ربطی به ژانر آن ندارد، بلکه وابسته به نوآوری و خلاقیتی است که به همراه دارد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اعتراض خانواده مقتول به «بی بدن»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش