تهیهکننده فیلم “پالتو شتری” میگوید جشنواره جای بازخورد است و براساس آن تغییراتی در نسخه اکران عمومی ایجاد میشود.
به گزارش سینماسینما، مجید شیخانصاری تهیه کننده فیلم سینمایی “پالتو شتری” است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
“پالتو شتری” درباره یک دانشجوی فلسفه است که یک پالتو از پدرش به ارث برده و با پوشیدنش افکار وسوسه آمیز و موذیانه به سراغش میآید. سام درخشانی، بهاره کیان افشار، لیندا کیانی، بانیپال شومون، شاهرخ فروتنیان، افسانه چهره آزاد، پریوش نظریه، علیرضا مهران، طوفان مهردادیان، رضا شیخ انصاری در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.
شیخ انصاری درباره بازخوردی که از نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر دریافت کردهاند و تغییراتی که در نسخه اکران عمومی آن ایجاد میشود، گفت: جشنواره جای بازخورد است و قطعا براساس بازخوردهایی که دریافت کردیم تغییراتی خواهیم داشت، اما این تغییرات بنیادی نیست و کار در بخشهایی ویرایش شده، ریتم بهتری مییابد و تمیز میشود.
وی ادامه داد: منتقدان نظراتشان درباره این فیلم متفاوت بود و این طبیعی است که برخی موافق باشند و برخی مخالف که این در مورد همه فیلمها صادق است؛ اما در اکرانهای مردمی که داشتیم خوشبختانه اکثر مخاطبان راضی بودند و حتی گاهی میزان استقبال بیش از حد انتظار بود.
شیخ انصاری در ادامه با اشاره به وضعیت اکران فیلمها در ایران، درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد: وضعیت اکران فیلمها برای ایام عید معمولا در هفته آخر اسفندماه مشخص میشود، ما چند سناریو در نظر گرفتهایم و منتظر هستیم ببینیم میتوانیم اکران عید یا اکران دوم عید را برای فیلم بگیریم یا خیر، همه اینها بستگی به شرایط دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سال ۹۸ نیز مخاطبان به فیلمهای کمدی همانند سال ۹۷ اقبال نشان میدهند یا خیر، اظهار کرد: به طور عمومی مردم حقشان است که انتخاب کنند و همواره در تاریخ سینما نشان داده شده که تغییر ذائقه امری طبیعی است و اینکه چه زمانی این اتفاق بیفتد بستگی به شرایط دارد. مخاطب همواره از تکرار یک موضوع زده میشود نه از ژانر، چرا که ژانر همیشه سرجای خودش خواهد بود. به شکل عمومی فرمهایی که به دنبال تکرار هستند با اقبال مواجه نمیشوند اما اگر اقبال هم شود نشان از این دارد که مخاطب هنوز خسته نشده است. نباید این نکته را فراموش کرد که این استقبال ربطی به کمدی یا درام ندارد و بیشتر به نوآوری و خلاقیتی است که در کار دیده میشود. فروش فیلمها در سال ۹۷ نشان داد که اقبال یک فیلم ربطی به ژانر آن ندارد، بلکه وابسته به نوآوری و خلاقیتی است که به همراه دارد.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- یک یادداشت در هفت پرده
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور