تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۰:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 65260

یکی از معروف‌ترین و خوش‌نقدترین فیلم‌های دهه نود که موفق به دریافت ۲ جایزه اسکار هم شده بود، حالا بعد از چند تلاش ناموفق، قرار است بالاخره سریال شود.

به گزارش سینماسینما، شبکه سی‌بی‌اس در حال ساختن اقتباسی تلویزیونی از فیلم «محرمانه لس‌آنجلس» است.

این سریال که بر پایه رمان کلاسیک جیمز الروی با همین نام ساخته خواهد شد، داستان سه کارآگاه جنایی، یک گزارشگر زن و یک بازیگر زن هالیوودی را تعریف می‌کند که مسیرشان در نهایت به هم می‌رسد. این در حالی است که کارآگاه‌ها مشغول حل کردن پرونده قتل‌های زنجیره‌ای یک قاتل سادیستی در لس‌آنجلس دهه پنجاه هستند.

جوردن هارپر قرار است فیلمنامه را بنویسد و مسئولیت تهیه‌کنندگی اجرایی را بر عهده داشته باشد. هارپر پیش از این درام «منتالیست» را برای سی‌بی‌اس نوشت و تهیه کرد. جدیدتر از آن، او به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده ناظر در سریال «گاتهام» محصول فاکس حضور داشته است.

این رمان نخستین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر کرد و سومین قسمت از «چهارگانه لس‌آنجلس» الروی بود که زندگی در این شهر در دهه‌های چهل و پنجاه را به تصویر می‌کشید. دیگر کتاب‌های او «کوکب سیاه» که فیلم شد، «هیچ‌کجای بزرگ» و «جاز سفید» هستند. رمان «محرمانه لس‌آنجلس» او در سال ۱۹۹۷ تبدیل به فیلمی سینمایی با همین نام و با نقش‌آفرینی جمع پرستاره گای پیرس،‌ کوین اسپیسی، کیم بسینگر، راسل کرو، جیمز کرامول و دنی دویتو شد. کرتیس هانسون روی صندلی کارگردانی آن فیلم نشست. این پروژه به شدت مورد تحسین منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت،‌ نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم سال شد و بسینگر و هانسون هم توانستند به ترتیب جوایز اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کنند.

این نخستین باری نیست که کسی سعی کرده سریال «محرمانه لس‌آنجلس» را بسازد. بعد از موفقیت فیلم، پایلوتی با نقش‌آفرینی کیفر ساترلند و اریک رابرتس فیلمبرداری شد. در نهایت شبکه‌ای این پایلوت را قبول نکرد اما در نسخه دی‌وی‌دی و بلوری ویژه فیلم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۳، الروی سعی کرد یک سریال دیگر بسازد و آن را به چند شبکه نشان داد اما در نهایت موفق نشد خانه‌ای برای سریالش پیدا کند.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها