تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۷ - ۱۴:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9262

به گزارش سینماسینما، محسن امیریوسفی – نویسنده و کارگردان سینما – ادامه داد: زمانی که می‌بینیم در همه جای دنیا می‌توان با ساخت فیلم در همه زمینه‌ها، فرهنگ‌سازی و الگوسازی گسترده کرد و دغدغه‌های فراوانی را اشاعه داد، چه بهتر که بحران آب را که مهم‌ترین مسأله جامعه بشری است، با سوژه‌های بکر، به تصویر بکشیم.

کارگردان فیلم «آتشکار» اظهار کرد: باید کاری کرد که کمتر شاهد هدر رفتن آب به اشکال مختلف باشیم، بعضی مواقع صحنه‌هایی را می‌بینیم که دل آدم را به درد می‌آورد، مثلا برخی افراد به‌راحتی از چکه کردن شیرآلات خانه‌شان می‌گذرند یا از آب به جای جارو استفاده می‌کنند. فکر می‌کنم این‌گونه اتفاقات به زمان کودکی ما، یعنی دورانی که بحران آب آنچنان به‌وجود نیامده بود، برمی‌گردد.

امیریوسفی بیان کرد: اکنون باید بحران شدید آب را برای خودمان تکرار کنیم و از هدر دادن این نعمت الهی و زندگی‌بخش جلوگیری کنیم. این کار وظیفه تک‌تک ما است، چون نعمت‌های الهی به‌وجود نیامده است که بیهوده مصرف شود.

این کارگردان سینما درباره اهمیت جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» نیز گفت: به‌طور قطع چنین جشنواره‌هایی اثرات و بازخوردهای فراوانی به‌دنبال دارد، اگر به موبایلی که در دست‌تان است توجه کنید، یک دوربین فیلمبرداری با امکانات کامل، یک رسانه را شامل می‌شود، یعنی هر انسان و شهروندی با این ابزار می‌تواند در دنیای تکنولوژی پیشرفته فعلی، درباره بحران آب مانند یک رسانه عمل کند و اتفاقات مثبتی را رقم بزند، همین که با یک دوربین موبایل و به‌سادگی می‌توانیم قسمتی از بحران آب را پوشش دهیم، بسیار مفید است.

سیدجواد رضویان – بازیگر و کارگردان – دبیر دومین جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» است و شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.twff.ir ارسال کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها