تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۳ - ۱۷:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192176

گبرلو منتقد سینما معتقد است درحال حاضر نیاز سینما براساس تعداد سالن و ساعت های اکران تنظیم می‌شود. زمانی‌که اکران فیلم‌ها بدون برنامه‌ریزی باشد هم مخاطب ضرر می‌کند و هم جریان اکران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد؛ مانند اتفاقی که برای فیلم فسیل افتاد.

به گزارش سینماسینما ، سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «فسیل» در یادداشتی به تصمیم شورای صنفی نمایش برای پایان دادن اکران این فیلم در سینماها اعتراض کرده و گفته است: در سیستم اکران جهانی، وقتی فیلمی بر پرده می‌رود و مورد استقبال واقع می‌شود، اکران مستمر باقی می‌ماند. هیچ کجای دنیا فیلمی را که باعث رونق سینما شده است، با فروش ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان از روی پرده سینما حذف نمی‌کنند.

 محمود گبرلو، منتقد و کارشناس سینما در گفت وگو با ما به این موضوع واکنش نشان داد . وی گفت: این فیلم با فروش بالغ‌بر ۲۸۵ میلیارد تومان عنوان دومین فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده اما به تصمیم شورای صنفی نمایش، اکران این فیلم متوقف شده است. به نظر من اعتراض تهیه کننده محترم در وهله اول به جا نیست و مورد بعد اینکه مدیری که در راس قرار داشته، جزئیات اکران را به صورت واضح شفاف سازی نکرده است. اگر سینماگر و تهیه کننده بداند که براساس عدالت و انصاف تنوع ژانر در فیلم‌ها وجود دارد و اجازه داده شود که تعدد سلایق در سینمای ایران برای مردم به نمایش درآید، به قوانینی که برایش مشخص شده قانع می‌شود. اما زمانی که این قوانین وجود ندارد و پاسخ درستی از سمت مدیر مربوطه داده نمی‌شود، منجر به اقدام غیر حرفه‌ایی تهیه‌کننده محترم می‌شود.  

این کارشناس سینما بیان کرد: ژانر فیلم‌های کمدی فقط محدود به فسیل نمی‌شود و گردش اقتصادی حق سینماگران دیگر نیز هست و این جابه‌جایی باید اتفاق بیفتد تا مردم با تنوع ژانرهای کمدی آشنا شوند.

منبع : قدس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها