محمود گبرلو در اینستاگرام خود نوشت :ترکیب جدید هیات امنائ بنیاد سینمایی فارابی قطعا بزرگترین گام برای تحول اساسی درسینمای ایران است . تجربه نشان داده هرگاه اهالی سینما عضواین هیات و آن هیات بودند کاربرد موثرو مفیدی نداشتند والا سینما که به این روز فلاکت باری نمی افتاد. دوستان سینمایی بپذیرند تنها راه نجات سینمای امروز ایران ایجا د یک رابطه تنگاتنگ بین دولت مردان فرهنگی و سیاسی و اقتصادی است .سالهاست که سینما از این عدم ارتباط ضربه خورده وواقعیت امر این است که سینمای امروز ایران -از هر لحاظ – به بن بست رسیده است . باید تحول نوینی را ایجاد کرد.
سالهاس که در سینما ی ایران افکارو اندیشه های مختلف سکان داربودند اما دیدیم و دیدید نتیجه درخشانی نداشتند، لااقل اجازه دهیم یک جوان سینمایی که همه به صداقت و تبحر و تعهدش ایمان دارند ( محمد خزایی) سکان سینما را با گرایش خود به سمت موفقیت و سربلندی هدایت کند تا همه از آن بهره ببرند و عادلانه سود ببرند..( البته در این میان تعدادی که سینما را در انحصار زر و زور خود داشتند تحمل نمیکنند )
قدری منصفانه نگاه کنیم .سیاستگذار اصلی، سازمان سینمایی است که فرد آگاهی منصوب شده است. هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی هم که فقط سیاست های کلان حمایتی را مد نظر قرار میدهد و درصدد رد و تایید فیلمی نیست که نیاز به تخصص داشته یاشد .ترکیب فعلی پنج نفر اهل فرهنگ واندیشه وصاحب نظر با نفوذ هستند که سه نفرشان در گذشته بودند مگر آنکه بگوییم چرا دوستان ما نیستند ویا افرادی مثل آقای نیلی یا جوادی تا بحال کجا بودن که ضعف منتقدین در عدم شناخت از نیروهای جوان انقلابی با نفوذ است .چهار نفر دیگر ازتاثیرگذاترین افراد دولتی در زمینه اقتصاد و تامین بودجه هستند. چه کسی بهتر از مسئول بودجه کل کشور و یا چه کسی بهتر از مدیر مناطق آزاد یا وزیر نفت! سینما هنر صنعت است یادتان نرود وبدنیست برخی بزرگواران مثل آقای جنتی به انتصاب های خوشان نگاه کنند و قدری هم دنیا را بببینند از جمله همین جشنواره کن فرانسه که چه کسانی در سینمای فرانسه به عنوان سیاستمدار سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی میکنند .
قدری حوصله کنیم هر چند گلایه از صحبت های اولیه وزیر ارشاد درباره سینماگران پابرجاست چون بی انصافی و ناعادلانه حتی در زمینه سینمای انقلاب اسلامی بود اما با انتصاب های بعدی نشان دا دند اهل تعامل و گفتگو هستند.
و نکته مهم آخر اینکه این نظریه تا زمانی پابرجاست که از این ترکیب بهره مفیدی برای سینما کسب شود
سالهاس که در سینما ی ایران افکارو اندیشه های مختلف سکان داربودند اما دیدیم و دیدید نتیجه درخشانی نداشتند، لااقل اجازه دهیم یک جوان سینمایی که همه به صداقت و تبحر و تعهدش ایمان دارند ( محمد خزایی) سکان سینما را با گرایش خود به سمت موفقیت و سربلندی هدایت کند تا همه از آن بهره ببرند و عادلانه سود ببرند..( البته در این میان تعدادی که سینما را در انحصار زر و زور خود داشتند تحمل نمیکنند )
قدری منصفانه نگاه کنیم .سیاستگذار اصلی، سازمان سینمایی است که فرد آگاهی منصوب شده است. هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی هم که فقط سیاست های کلان حمایتی را مد نظر قرار میدهد و درصدد رد و تایید فیلمی نیست که نیاز به تخصص داشته یاشد .ترکیب فعلی پنج نفر اهل فرهنگ واندیشه وصاحب نظر با نفوذ هستند که سه نفرشان در گذشته بودند مگر آنکه بگوییم چرا دوستان ما نیستند ویا افرادی مثل آقای نیلی یا جوادی تا بحال کجا بودن که ضعف منتقدین در عدم شناخت از نیروهای جوان انقلابی با نفوذ است .چهار نفر دیگر ازتاثیرگذاترین افراد دولتی در زمینه اقتصاد و تامین بودجه هستند. چه کسی بهتر از مسئول بودجه کل کشور و یا چه کسی بهتر از مدیر مناطق آزاد یا وزیر نفت! سینما هنر صنعت است یادتان نرود وبدنیست برخی بزرگواران مثل آقای جنتی به انتصاب های خوشان نگاه کنند و قدری هم دنیا را بببینند از جمله همین جشنواره کن فرانسه که چه کسانی در سینمای فرانسه به عنوان سیاستمدار سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی میکنند .
قدری حوصله کنیم هر چند گلایه از صحبت های اولیه وزیر ارشاد درباره سینماگران پابرجاست چون بی انصافی و ناعادلانه حتی در زمینه سینمای انقلاب اسلامی بود اما با انتصاب های بعدی نشان دا دند اهل تعامل و گفتگو هستند.
و نکته مهم آخر اینکه این نظریه تا زمانی پابرجاست که از این ترکیب بهره مفیدی برای سینما کسب شود
۱۶
برچسبها: محمود گبرلو, هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- محمود گبرلو: اعتراض تهیه کننده «فسیل» بهجا نیست
- انتقاد شدید محمود گبرلو از برخورد تلویزیون با اصغر فرهادی
- واکنش اینستاگرامی محمود گبرلو به موفقیت زهرا امیر ابراهیمی در جشنواره کن
- گبرلو: ای کاش روحانیون محترم با اطلاعات دقیق درباره جشنواره سخن می گفتند/ به والله این ضد تبلیغ است
- واکنش محمود گبرلو به بازتاب انتقاد او از جشنواره فجر در بی بی سی فارسی
- گبرلو : برخی فکر می کنند خبرنگاران برده آنها هستند
- تحلیل محمود گبرلو از مناظره انتخاباتی دیروز
- گبرلو : تلویزیون در سال ۹۹ شاهکار کرد/سریال جلال از نظر محتوا و تکنیک عالی بود اما در انتخابها نبود
- محمود گبرلو: باید مدیریت اقتصادی در سینمای ایران حاکم باشد
- محمود گبرلو : سریال جلال بسیار پخته و حرفه ای ساخته شده
- گبرلو : چرا در جشنواره های فجر نامی از انجمن منتقدان در کنار برگزار کنندگان نیست؟
- درست نیست که به شریفینیا تهمت بزنند/ واکنش گبرلو به حضور اکبر عبدی در برنامه امشو
- انتقاد گبرلو از مجری شدن روحانیون : شان روحانیت اجرای یک برنامه تلویزیونی نیست
- معرفی داوران بخش مستند و ویژه جشنواره فیلم ورزشی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
آخرین ها
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- معرفی یک کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟