تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۶:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 138040

اسماعیل جعفرپور؛ مدیر اموراستان‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معتقد است، توجه ویژه به سینماگران استانی، امتیاز این دوره است.

به گزارش سینماسینما، اسماعیل جعفر پور؛ معاون امور انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور و مدیر امور استان های شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی این رویداد گفت: حضور فیلمسازان بسیجی در دوره های قبلی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آنچنان که باید شایسته و متناسب با ظرفیت های پرشمار بسیجیان نبوده است. بدیهی است این رویکرد با اصل وضع جشنواره و اهداف ترسیم شده برای آن مغایرت داشته است. براین اساس لزوم ایجاد تغییر و تحول در این دوره از جشنواره در دستور کار شورای سیاستگذاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار گرفت و تصمیم برآن شد تا در این دوره با اختصاص بخش ویژه ای تحت عنوان، فیلمسازان بسیجی، زمینه های بروز و ظهور استعدادهای ناب بسیجیان فیلمساز، بیشتر و بهتر از تمام دوره های گذشته فراهم شود.

معاون امور انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان تاکید کرد: این سازمان با جذب و تعالی هنرمندان بسیجی سراسر کشور در حوزه های متنوع هنری و ادبی از جمله عرصه فیلم، آمادگی کامل خود را برای مشارکت، پشتیبانی و اجرای باشکوه و موثر این رخداد هنری اعلام کرده و با تشکیل ۳۲ دبیرخانه استانی، برنامه ریزی های دقیق منطبق با زمان بندی و گاه شمار اعلامی ستاد برگزاری جشنواره را برای نقش آفرینی فیلمسازان بسیجی کلید زده است.

وی افزود: در گام نخست انتشار فراخوان جشنواره در کانون های بسیج هنرمندان سراسر کشور صورت گرفته و جمع آوری و دسته بندی آثار توسط دبیران اجرایی استانها برای ارائه به هیأت های انتخاب استانی در دستور کار و پیگیری های مستمر قرار گرفته است.

جعفرپور گفت: دبیران اجرایی ستاد های استانی جشنواره از اعضای متخصص و مجرب انجمن های فیلم بسیج هنرمندان استان ها انتخاب شده اند که با تمام توان ، نسبت به تمهید مقدمات و تکمیل مراحل اجرا فعال شده اند.

مدیر اموراستان‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ادامه داد: بسیج هنرمندان کشور برای بخش فیلمسازان بسیجی این دوره جشنواره برنامه های جنبی از جمله، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی، ورک شاپ و نشست های نقد و بررسی با حضور اساتید مطرح و صاحب نظر در زمینه های کارگردانی و فیلمسازی، فیلمنامه‌نویسی و نقد فیلم را برنامه ریزی کرده است.

مدیر استان های شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: هم اکنون این مراکز استانی آمادگی لازم برای دریافت آثار هنرمندان و فیلمسازان بسیجی برای شرکت در این دوره از جشنواره را دارند.

جعفرپور افزود: علاوه بر برنامه های اصلی جشنواره مقرر شده است تا در روز برگزاری جشنواره های استانی ، از هنرمندان و چهره‌های شاخص و انقلابی هر استان، تقدیر و تجلیل شود. همچنین به فیلمسازان وهنرمندانی که آثار آنها در بخش مسابقه ای استان برگزیده شده اند جوایز ویژه و لوح تقدیر اعطا خواهد شد. 

اسماعیل جعفرپور در پایان گفت: اهمیت دادن به هنرمندان و فیلمسازان بسیجی استان در جشنواره ای که متعلق به خود هنرمندان بسیجی است زمینه ای مناسب برای کشف و ظهور استعدادهای نهفته و فضاسازی ملی و جهانی برای تبلور جریان هنر ناب و تاثیر گذار مقاومت خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها