مدیر پردیس سینمایی آزادی با اشاره به اینکه فیلمهایی که با سرگروهها قرارداد میبندند تحت شرایطی اکران میشوند و صاحب فیلم هم میداند با چه شرایطی فیلمش را اکران میکند، مشکلات اکران را ناشی از شرایط تولید دانست.
به گزارش سینماسینما، رضا سعیدیپور در این زمینه چنین توضیح داد: اگر زمانی که فیلم را میسازند به این مسائل فکر کنند اصلاً بحث فیلمسوزی مطرح نمیشود. اگر به جدول فیلمهای امسال نگاه کنید، میبینید بیش از نیمی از فیلمهایی که ما اکران کردیم میلیاردی شدهاند. قطعاً هزینههای تولید فیلم هم بالا رفته اما سؤال اینجاست که چرا باید فیلمی ساخته شود که مجموع فروشش در ایران هفت یا ده میلیون تومان باشد!؟ در حالی که بعضی فیلمها در یک شب در یک سینما، ۴۰ میلیون میفروشد.
او افزود: به جای اینکه اسم این نوع اکران را بگذاریم فیلمسوزی باید بگوییم سالنخرابکنی! اینکه یک سینما با این همه هزینه، فیلمی اکران کند و شورای صنفی هم مجبورش کند چند سانس را به آن اختصاص بدهد اما یک بلیت هم نفروشد عقلانی نیست! با این هزینهها نمیشود سیستم و سالن را برای یکی دو نفر روشن کرد بلکه باید برای عموم مردم روشن باشد.
این مدیر سینما با تأکید بر اینکه فیلمسوزی در ایران بد جاافتاده و ما اصلاً فیلمسوزی نداریم، گفت: اینکه بعضی فیلمها با وجود فروش بالا بعد از پایان سقف مدت اکران کنار گذاشته میشوند، مقررات شورای صنفی است و حرفی در آن نیست؛ اما سینمایی که برای نمایش این فیلمهاست سرمایهی اصلی است. یک فیلم با یکی دو میلیارد و گرفتن کلی امکانات ساخته میشود، حالا عدهای میگویند فیلمسوزی شده است، خب بشود؛ سرتاسر هزینهی این فیلم یکی دو میلیارد است و اگر خیلی بفروشد پول فیلمش بر میگردد اما آن صاحب سینما چه بگوید که با میلیاردها تومان هزینه سینما ساخته و اگر فیلم را برای دو سه نفر نمایش بدهد نمیتواند هزینههای سینما را تأمین کند.
سعیدیپور با بیان اینکه برخی فیلمها اصلاً نباید در چرخهی اکران قرار بگیرند؛ اینها لابی میکنند و بیمورد فیلم را وارد چرخهی اکران میکنند و این اتفاقات میافتد، اظهار کرد: اگر ما از میان فیلمهایی که ساخته میشود ۲۰ فیلم را برای اکران درنظر بگیریم و بقیه را به شبکهی نمایش خانگی بفرستیم. باید تعداد محدودی فیلم اکران شود و اگر یک فیلم فروش بالایی داشت، همچنان بتواند روی پرده بماند و در کنارش فیلمهای روز و سهبعدی و انیمیشن هم اکران شوند و فیلمسازان ایرانی هم در این فضای رقابتی تلاش کنند، استاندارد کار خود را بالا ببرند.
مدیر سینما «آزادی» که تاپایان سال جاری با چهار فیلم سینمایی قرارداد اکران دارد، درخصوص تراکم فیلمهای متقاضی اکران در ماههای پایانی سال نیز گفت: فیلمهایی که خوب بوده شش ماه اول اکران شده است و فیلمهایی که برای شش ماه دوم مانده همه در شرایط برابری هستند و همگی متقاضی اکران؛ سینماها هم مجبور میشوند در سرگروهی اینها را اکران کنند اما میبینیم که در سینماهای دیگر فروش نمیکنند.
منبع : ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چند فیلم مجوزدار در صف اکران سینما هستند؟
- ناامنی ۱۰۰ دستگاه در چرخه اکران/ هشدار امنیتی برای سینماها
- یک تهیهکننده و پخشکننده فیلم: فیلمهای مهم در حسرت گیشه/ صنوف کم کاری میکنند
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- جزییات طرح حمایتی سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها
- آیا تماشاگر خوب، تماشاگر مرده است؟
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- یک تهیهکننده مطرح کرد: توقف حداقل ۵۰ فیلم پشت ترافیک اکران هر سال
- گزارشی از چرایی فروش پایین فیلمهای سینمایی در ماه مبارک رمضان / بیرونقی گیشه و چشم انتظاری برای اکران عید فطر
- پوستر ترکیهای «جن زیبا» رونمایی شد/ اکران در ترکیه و جمهوری آذربایجان
- مذاکره برای اکران بهتر گروه «هنر و تجربه»
- «درساژ» و «تخته گاز» چهارشنبه اکران میشوند
- نظر مدیر یک پردیس سینمایی درباره رقابت سینماداران در جذب مخاطب
- قاتل بروسلی روی پرده سینماها
- مدیران پیر و زنان سینماروی بدپوشش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد