تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۱۸:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171990

سینماسینما، پاریس: مراسم هفتادوپنجمین دوره جوایز بفتا، امشب ۱۳ مارس (۲۲ اسفند) در لندن برگزار خواهد شد.

فیلم «تل‌ماسه» به کارگردانی دنی ویلنوو با یازده نامزدی در صدر قرار دارد. پس از آن فیلم «قدرت سگ» اثر جین کمپیون، با هشت نامزدی در رشته‌هایی چون بهترین فیلم، بهترین سناریو و بهترین هنرپیشه قرار گرفته است. مراسم بفتا در رویال البرت هال لندن برگزار خواهد شد و از تلویزیون نیز پخش می‌شود.

بفتا یکی از مهترین جایزه‌های بین‌المللی و معادل اسکار آمریکا است. جین کمپیون یکی از نادر گارگردانان زنی است که فیلم وسترن ساخته ‌و با «قدرت سگ» بعد متفاوتی به ژانر وسترن داده است. این فیلم محصول نتفلیکس، در ابتدا در مسابقه جشنواره ونیز ۲۰۲۱ خوش درخشیده بود و جایزه‌ای نیز به دست آورد. به طور قطع دو هفته آینده (۲۸ مارس) در مراسم اسکار نیز جایگاه ویژه‌ای خواهد یافت. «قدرت سگ» تاکنون جوایز بسیاری از گلدن گلوب، منتقدین آمریکا و غیره به دست آورده بود.

برگزارکنندگان مراسم بفتا اعلام کرده‌اند که قرار است مراسم امشب به مردم اوکراین تقدیم شود که با شجاعت علیه دولت تجاوزگر روسیه، می‌جنگند.

در جوایز بفتا، همچنین ۵ فیلم غیر انگلیسی زبان (فیلمهای بین‌المللی) هم جزو کاندیدا هستند که عبارتند از: ماشین من را بران ( ژاپن) ، دست خدا (ایتالیا) ، مادران موازی (اسپانیا) ، مامان کوچولو (فرانسه) ، بدترین آدم دنیا (نروژ).

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها