علی نصیریان بیش از پنج دهه است که در سینما، تئاتر و تلویزیون میدرخشد.
به گزارش سینماسینما، بازیگر نقش «بزرگآقا» در سریال نمایش خانگی «شهرزاد»، بهتازگی در فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» ایفای نقش کرده و بار دیگر مقابل دوربین پرویز شیخطادی رفته است؛ فیلمی که از ابتدای ساخت با حواشی بسیاری درگیر شد و ظاهرا این حواشی ادامهدار خواهد بود. بهناز شیربانی در روزنامه شرق با علی نصیریان گفتوگوی کوتاهی کرده و از او درباره فعالیتهای اخیرش پرسیده است.
«امپراطور جهنم» همکاری دوباره شما با پرویز شیخطادی است. این فیلم از زمان ساخت حاشیههای بسیاری داشت و البته پرداختن به موضوعی که طبعا حاشیهساز خواهد شد، نظر شما درباره این فیلم چیست؟
اساسا همیشه به حاشیهها بیتوجه هستم، وقتی بهعنوان بازیگر در فیلمی حضور پیدا میکنم در حقیقت نقش را پسندیدم که در آن نقش بازی کردم، بنابراین از توضیحات اضافه درباره فیلم پرهیز میکنم و معتقدم در مقام بازیگر تنها میتوانم درباره نقشم صحبت کنم.
پس کمی درباره نقش شما در این فیلم صحبت کنیم… .
در این فیلم نقش یک مفتی را بازی میکنم؛ یک مفتی عرب که در طول داستان درگیر ماجراهایی میشود و یکی از نقشهای محوری قصه است.
درباره کار با پرویز شیخطادی صحبت کنید. چه شد برای بازی در این فیلم پاسخ مثبت دادید؟
همیشه از کارکردن با پرویز شیخطادی لذت میبرم، آدم بافرهنگی است و یکی از خواستهها یا علایقش این است که درباره موضوعات روز یا موضوعات سیاسی فیلم بسازد، اما قطعا بدون تحقیق و پژوهش کاری را آغاز نخواهد کرد و این یکی از دلایلی است که برای همکاری با او پاسخ مثبت میدهم، چراکه میدانم او بدون مطالعه به سراغ کاری نمیرود. در فیلم «شکارچی شنبه» نیز همین حساسیتها را داشت و با تحقیق و مطالعه به سراغ ساخت فیلم رفت. هرچند که پروسه ساخت امپراطور جهنم سخت بود، اما من بهعنوان بازیگر تعهدی دارم و باید کارم را انجام دهم، اما درباره نتیجه فیلم این مردم هستند که باید اظهارنظر کنند
سریال شهرزاد این روزها مراحل تصویربرداری فصل دوم را سپری میکند و حواشی بسیاری پیرامون این سریال وجود دارد، واکنش شما به این حواشی چیست؟
خیلی حاشیهها را دنبال نمیکنم، اما وقتی سریالی موفق میشود و توجهات بسیاری را به خود جلب میکند، مردم و سازندگانش دوست دارند که سریال ادامه پیدا کند و به نظر من مانعی وجود ندارد. قصه سریال شهرزاد از جایی شروع میشود و خاتمه پیدا میکند و قطعا ادامه این داستان جذاب خواهد بود. ادامه ساخت این مجموعه چیز عجیبی نیست. من به حسن فتحی اطمینان کامل دارم و میدانم کارش را درست و دقیق انجام میدهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیر ویژه جشنواره شبهای سیاه تالین از نصیریان/ علی نصیریان: مدیون تازهنفسها هستیم
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بزرگداشت و رونمایی از کتاب فرهاد آییش با حضور علی نصیریان برگزار شد
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- در دومین هفته اکران؛ تیزر «هفت بهارنارنج» منتشر شد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





