تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۹ - ۲۰:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67789

مستند «رویای آهنی» به بخش مسابقه جشنواره جهانی «سفر» در کشور قبرس the ۲۰۱۷ TRAVEL) FilmFest) راه یافت.

به گزارش سینماسینما، «رویای آهنی» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش، محصول شبکه استانی مازندران به سفارش مرکز سیمای استان های صدا و سیما است.

این مستند در بخش مستند بلند جشنواره فیلم «سفر» سال ۲۰۱۷ با مستندهایی از کشورهای انگلستان، ایتالیا، استرالیا، فرانسه و جمهوری چک رقابت می کند. جشنواره سفر، از ۱۹ تا ۲۲ اکتبر در قبرس برگزار می شود.

«رویای آهنی» پیشتر جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره بین المللی فیلمسازان نیس فرانسه از آن خود کرده بود و در بیستمین دوره جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما نیز جایزه بهترین کارگردانی و تدوین را از آن خود کرده است.

این مستند به نقش راه آهن سراسری ایران در پیروزی متفقین بر آلمان نازی می پردازد. در خلاصه داستان مستند «رویای آهنی» آمده است: «زمانی که خط آهن شمال-جنوب ایران در سال ۱۳۱۷ افتتاح شد، تنها گوشه‌ای از جنوب غربی خاورمیانه را تغییر نداد، بلکه دنیا را متحول کرد و به پُل پیروزی متفقین بر آلمان نازی لقب گرفت…»

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از نویسنده، تصویربردار و کارگردان: یاسر طالبی، صدابردار: میثاق مدانلو، صداگذار: رامین ابوالصدق، تدوینگران: یاسر طالبی، Hagen Muhe، گوینده: افشین زی‌نوری، آهنگساز: حسین میرزاقلی، مدیر تولید: مهدی خلیلی. راوی: مسعود جمالی، پژوهشگران: یاسر طالبی، مسعود جمالی، Martina Bogdansk، مجری طرح و تهیه کننده: میترا روحی منش.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها