تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۸:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112610

مسعود مهرابی مدیرمسئول ماهنامه فیلم در گفتگو با برنامه این هفته سینمامعیار که به بحران کاغذ و آینده نشریات سینمایی اختصاص داشت، گفت: بحران کاغذ دامن گیر همه نشریات کشور است و مجله فیلم هم از این مساله مستثی نیست. مساله اینجاست که متاسفانه فرهنگ در اولویت نگاه دولت نیست وگرنه نشریات خود دولت مثل ایران و همشهری با مشکل مواجه نمیشدند.

به گزارش سینماسینما ، مهرابی افزود :بحران کاغذ برای ما از سال قبل شروع شد که در گام اول از رنگی مجدد سیاه و سفید شدیم و در گام بعدی تعداد صفحات را کاهش دادیم. مهرابی در ادامه با انتقاد شدید از ناشران کتب کمک آموزشی گفت: در سالهای گذشته هم مساله کاغذ داشته ایم و علت آن ناشران کتب کمک آموزشی بوده اند که چون به لحاظ مالی قدرت زیادی دارند هر زمان که کاغذ گران می شود هرچقدر دلشان بخواهد کاغذ می خرند و در انبار ذخیره می کنند. این کتاب ها آموزش و پرورش ما را هدف قرار داده اند و بقدری قدرتمندند که در اتحادیه ناشران نیز از ۷ نفر، ۴ نماینده دارند. آموزش باید داخل مدرسه اتفاق بیفتد و اگر اینها دلشان برای دانش آموزان می سوزد بهتر است محتوای خود را روی اینترنت ببرند و حجم عظیمی از کاغذ وارداتی را می بلعند و کتاب را دو برابر قیمت گذاری می کنند و قیمت تمام شده کتاب را دوبرابر می کنند و بعد تخفیف ۵۰ درصدی میدهند! کدام ناشر این قدرت را دارد که روی کتاب هایش۵۰ درصد تخفیف دهد؟! خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش قدم هایی در جهت اصلاح امور برداشته اما آنها بقدری قدرت دارند که ممکن است وزیر را استیضاح کنند. مهرابی در پایان درخصوص ادامه انتشار چاپی مجله فیلم گفت: ما برای ادامه حیات هم مشکلات زیادی داریم و هم می مانیم چون نسخه چاپی برای ما مهمتر از فضای مجازی ست.

سینمامعیار به تهیه کنندگی محمدجواد طالبی و اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ پنجشنبه ها از ساعت۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ از رادیوگفتگو پخش می شود

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها