مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، در یادداشت حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است:
شرایط در خانه ماندن به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.
گویا مسئولین نمی دانندکه تلویزیون خودش نزده می رقصد، حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش رقصی های تلویزیون شده و نمی داند چه کند!
مجموعه تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضدفرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی ترین جلوه های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.
تمسخرخانه خدا با تعبیر “منزل خدا”، جعل عنوان “خانه شیطان” برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و…بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این مجموعه را “پایتخت” گذاشته اند؟
واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آنهمه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟
نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی اینست که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هائی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همانطور که امامخمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روزنامه جمهوری اسلامی: صداوسیما به سبک دوره قاجار خبررسانی می کند
- سیدامیر سیدزاده مطرح کرد/ «پایتخت۶» به جای حمایت و نقد منصفانه، تخریب شد
- محسن تنابنده: پایتخت شده گوشت قربانی!
- گفتوگو با سیروس مقدم/ نباید سینمای قبل از انقلاب را از حافظه تاریخ پاک کرد
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- ۱۰ نکته انتقادی درباره سریالها و برنامههای تلویزیونی و اینترنتی عید امسال/ از چاله تا چاه!
- فارس: دستور ویژه علیعسگری به معاونت سیما برای بررسی حواشی قسمت آخر «پایتخت»
- واکنش بهروز وثوقی به کپیبرداری از فیلمهایش در پایتخت ۶
- محسن تنابنده به انتقاد وزیر ارشاد از پایتخت ۶ چه پاسخی داد؟
- انتقاد تلویحی وزیر ارشاد از پایتخت۶
- سریال پایتخت در شرایط کرونایی قسمت آخر ندارد/ سیروس مقدم: فینال، طلب مخاطبان از ما
- سریال پایتخت؛ واقعیت یا حقیقت
- درباره «پایتخت» که مهمترین دلخوشی تلویزیون عید امسال است/ سریالی که یک پدیده فرهنگی است
- کارگردان پایتخت: سانسوری در کار نیست!
- سانسورِ «پایتخت» واقعیت یا تلاش برای بر سر زبان افتادن؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





