همزمان با تمدید فراخوان نخستین جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت، هیات انتخاب و داوری این رویداد معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، لیلی رشیدی (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون)، آتوسا صالحی (شاعر، نویسنده، مترجم و ویراستار ادبیات کودکان و نوجوانان)، پوریا عالمی (نویسنده، طنزنویس و روزنامهنگار)، احسان عبدیپور (کارگردان و فیلمنامه نویس جوان سینما) و فرزاد فربد (مترجم فعال در زمینه برگردان آثار ادبیات گمانهزن) آثار رسیده به جایزه بینالمللی داستان کوتاه گارنت را داوری خواهند کرد.
دبیر جایزه سارا سالار(نویسنده و مترجم و برندهی جایزهی هوشنگ گلشیری) است.
همچنین در پی استقبال مخاطبان، مهلت ارسال اثر به این رویداد برای علاقه مندان، تا ۳۰ دی تمدید شد.
علاقهمندان در سنین مختلف میتوانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
براساس اعلام دبیرخانه، جوایز این رویداد بدین شرح است:
جایزه اختصاصی برای یک نفر (بخش بزرگسال): اقامت ادبی کوتاه مدت در فرانسه (رزیدنسی نویسندگی)
نفر اول (هر رده سنی): ۱۲میلیون تومان جایزه نقدی به همراه دیپلم افتخار
نفر دوم(هر رده سنی): ۹میلیون تومان جایزه نقدی به همراه دیپلم افتخار
نفر سوم(هر رده سنی): ۶میلیون تومان جایزه نقدی به همراه دیپلم افتخار
۱۰نفر قابل تقدیر: ۲میلیون تومان جایزه نقدی.
در این رویداد همچنین جایزه ویژه هوشنگ مرادی کرمانی به انتخاب این نویسنده شاخص به یک نفر اهدا میشود.
موضوع داستانهای ارسالی در این جشنواره آزاد و در ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و رده سنی آزاد بالای ۱۸ سال
برای تمام فارسی زبانان ایران و جهان طراحی شده است.
اختتامیه نخستین جایزه داستان نویسی گارنت اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
علاقهمندان برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس http://garnettalent.ir/story-prize مراجعه کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با لیلی رشیدی به بهانه کارگردانی نمایش «باغ بیآلبالو»؛ داستان باغی که آلبالوهایش را از دست داده است/ چرا نسل جدید حتی از عشق هم راحت میگذرد؟
- تولد ۸۱ سالگی هوشنگ مرادی کرمانی در «اکنون»
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- اختتامیه نخستین جایزه داستان کوتاه گارنت؛ هوشنگ مرادی کرمانی: آرزو داشتم چخوف شوم
- جایزه ویژه جشنواره فلورانس برای مستند پگاه آهنگرانی
- جایزه بهترین بازیگر زن یک جشنواره آمریکایی به لیلی رشیدی رسید
- برگزاری کارگاه نویسندگی سروش صحت
- رضا کیانیان: نغمه ثمینی دشمن نیست!/ انتقاد از ممنوع از کار شدن برخی از هنرمندان در نشست خبری تئاتر «پدر»
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
- لیلی رشیدی با رضا کیانیان در «پدر» همبازی شد
- جایزه بهترین بازیگر آسیایی «سپتیمیوس» به حمید فرخنژاد رسید
- نمایش «مخاطب» رفع توقیف شد
- اعلام اسامی هیات داوران و نامزدهای بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه «سایه»
- حمید فرخنژاد و احسان عبدیپور نامزد جایزه «سپتیمیوس» شدند
- با بازی نگار جواهریان، لیلی رشیدی و علی باقری؛ «مخاطب» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





