انیمیشن «ممنونم دکتر فارسی» به کارگردانی سمانه شجاعی درباره دختری به نام مینوست که با کمک روانشناس خود به ثبات شخصیت میرسد.
به گزارش سینماسینما، سمانه شجاعی درباره این پروژه گفت: فیلمنامه این فیلم را امین کفاشزاده نوشته، او ایدههای فراوانی دارد و من به عنوان کارگردان، از میان ایدهها، یکی را که بیشتر به نگاه و سلیقهام نزدیک باشد انتخاب میکنم. البته دو تجربه قبلی باعث شده، نگاه ما به روایت و خلق فضای فیلم مشابه باشد، اگرچه برایم مهم است که استقلال من در کار حفظ شود.
شجاعی درباره داستان این انیمیشن هشت دقیقهای گفت: این فیلم درباره دختری به نام مینوست، که تحت تاثیر روانشناسش به ثبات شخصیت رسیده. روایت این فیلم بر اساس جریان سیال ذهن پیش میرود و فضا تقریبا سورئال است. مخاطب «ممنونم دکتر فارسی» گروه سنی بزرگسال است.
این کارگردان با اشاره وضعیت تولید «ممنونم دکتر فارسی» گفت: بیش از یک سال و نیم است که درگیر تولید این پروژه هستم، امیدوارم با طی مراحل صداگذاری و انیمیت، فیلم خردادماه ۱۴۰۲ آماده شود. شرایط روانی، یکی از مهمترین دغدغههای انسان است، «ممنونم دکتر فارسی» به این موضوع میپردازد و تخیل در آن پررنگ است.
شجاعی درباره مشکلات اقتصادی این روزها و هزینههای تولید افزود: تولید انیمیشن همواره گران و سخت بوده، من با گروهی محدود کار میکنم، اما به هر حال دغدغه معاش باعث میشود، درگیر کارهای دیگری هم بشوم. شاید یکی از دلایل طولانی شدن روند تولید «ممنونم دکتر فارسی» موضوع بودجه و هزینه تولید باشد. از طریق انیمیشن نمیتوان زندگی را گذراند و این فعالیت در این حوزه را دشوار میکند.
سمانه شجاعی پیش از «ممنونم دکتر فارسی» انیمیشنهای «اکتسابات انتسابی» و «جسم خاکستری» را در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تولید کرده و «ممنونم دکتر فارسی» سومین همکاری او با مرکز است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- اکران نوروزی ۴ مستند مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره هپی ولی آمریکا
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- یادبودی برای شاهپور عظیمی در «حکیم نقد ایران»
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- معرفی داوران چند بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- اعلام فهرست نامزدهای بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت»/ داوران معرفی شدند
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- معرفی ۲۰ مستند کوتاه راه یافته به بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انتقاد عباس یاری از تبلیغات مخرب شهرداری تهران
- از انیمیشن به عنوان یک رسانه هنری برای جذب گردشگر استفاده کنیم
- «زن و بچه» سعید روستایی به کن دعوت شد
- تعطیلی موقت پردیس تئاتر باغ کتاب تهران
- آکادمی علوم سینمایی اوراسیا آغاز به کار کرد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- آیا «پایتخت ۷» حقوق حیوانات را زیرپا گذاشته بود؟
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- تولد یک سینماگر درخشان ازبکستانی
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟