منیژه حکمت کارگردان «جاده قدیم» یکی از آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، میگوید: «همیشه دغدغههایم را درخصوص معضلات اجتماعی به تصویر کشیدهام و «جاده قدیم» هم همان تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیهکننده و کارگردان سینمای ایران پس از یازده سال بار دیگر در مسند کارگردانی یک فیلم نشسته و «جاده قدیم» را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش خواهد گذاشت. حکمت که پیش از این «زندان و زنان» و «سه زن» را در کارنامه کارگردانی خود داشته، «جاده قدیم» را با حضور مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی در سکوت کامل خبری جلوی دوربین برد و آن را در جشنواره فیلم به معرض قضاوت داوران و مردم خواهد گذاشت.
حکمت درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، میگوید: «همانطور که قبلا گفتم خیلی کارگردان حرفهای نیستم و دغدغههایم را در خصوص معضلات اجتماعی و با هدف ایجاد یک جریان فکری، به تصویر میکشم. «جاده قدیم» هم تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
دو فیلم قبلی منیژه حکمت فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را مورد بررسی قرار میدادند. این کارگردان درباره این که آیا این فیلم هم فضای زنانه دارد، میگوید: «بله این فیلم هم فضای زنانه دارد. یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح کردهام. در حقیقت یکی از مشکلات عدیدهای که خانمها به خصوص در ایران دارند و با آن درگیر هستند، در این فیلم بازگو میشود».
تهیه کننده شهر موشها۲ و ورود آقایان ممنوع، البته تمایلی به توضیح بیشتر درباره موضوع فیلمش ندارد و میگوید: «اجازه بدهید فیلم دیده شود.» او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم را در سکوت خبری ساخته است میگوید: «مردم به موقع از فیلم مطلع خواهند شد و فیلم اثر خودش را خواهد گذاشت. من فکر میکنم این فیلم با استقبال مردم روبه رو شود».
منیژه حکمت درباره پیشبینیاش از اتفاقی که در جشنواره سی و ششم برای فیلمش رخ خواهد داد می گوید: «من همه چیز را رصد میکنم؛ امسال فیلمسازانی که معمولا مورد تایید جشنواره هستند، در این رقابت حضور دارند اما من هم نمیخواهم نقش سیاهی لشکر جشنواره فیلم فجر را بازی کنم و به موفقیت فیلمام امیدوارم و امید دارم داوریها بر اساس عدالت و بر مبنای شاخصههای سینمایی و منافع ملی باشد».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
- آغاز پیشفروش بلیت فیلم «بندربند» از هفتم آذر ماه
- آغاز اکران «بندر بند» منیژه حکمت از ۱۰ آذر در سینماهای سراسر ایران/ اولین تیزر فیلم منتشر شد
- رونمایی از لوگوی رسمی «بندر بند»/ فیلم منیژه حکمت آذرماه به سینماها میآید
- مصطفی خرقهپوش در ایتالیا جایزه گرفت
- بیانیه منیژه حکمت در پی حذف ۴۰ دقیقه از فیلم «۱۹»/ سازمان سینمایی به دلیل امضای بیانیه حمایت از هموطنانمان مجوز فیلمم را نمیدهد
- نمایش موفق «بندر بند» در بارسلونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





