منیژه حکمت کارگردان «جاده قدیم» یکی از آثار سی و ششمین جشنواره فیلم فجر درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، میگوید: «همیشه دغدغههایم را درخصوص معضلات اجتماعی به تصویر کشیدهام و «جاده قدیم» هم همان تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
به گزارش سینماسینما، منیژه حکمت تهیهکننده و کارگردان سینمای ایران پس از یازده سال بار دیگر در مسند کارگردانی یک فیلم نشسته و «جاده قدیم» را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش خواهد گذاشت. حکمت که پیش از این «زندان و زنان» و «سه زن» را در کارنامه کارگردانی خود داشته، «جاده قدیم» را با حضور مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی در سکوت کامل خبری جلوی دوربین برد و آن را در جشنواره فیلم به معرض قضاوت داوران و مردم خواهد گذاشت.
حکمت درباره شباهت یا تفاوت فضای فیلمش با دو فیلم قبلی خود، به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، میگوید: «همانطور که قبلا گفتم خیلی کارگردان حرفهای نیستم و دغدغههایم را در خصوص معضلات اجتماعی و با هدف ایجاد یک جریان فکری، به تصویر میکشم. «جاده قدیم» هم تداوم همان دیدگاه، تفکر و اندیشه است اما در یک بستر اجتماعی متفاوت».
دو فیلم قبلی منیژه حکمت فضایی زنانه داشتند و مشکلات جامعه زنان را مورد بررسی قرار میدادند. این کارگردان درباره این که آیا این فیلم هم فضای زنانه دارد، میگوید: «بله این فیلم هم فضای زنانه دارد. یکی دیگر از معضلات بزرگی که جامعه ما و البته جامعه جهانی باید تکلیفش را با آن روشن کند، در این فیلم مطرح کردهام. در حقیقت یکی از مشکلات عدیدهای که خانمها به خصوص در ایران دارند و با آن درگیر هستند، در این فیلم بازگو میشود».
تهیه کننده شهر موشها۲ و ورود آقایان ممنوع، البته تمایلی به توضیح بیشتر درباره موضوع فیلمش ندارد و میگوید: «اجازه بدهید فیلم دیده شود.» او در پاسخ به این سوال که چرا فیلم را در سکوت خبری ساخته است میگوید: «مردم به موقع از فیلم مطلع خواهند شد و فیلم اثر خودش را خواهد گذاشت. من فکر میکنم این فیلم با استقبال مردم روبه رو شود».
منیژه حکمت درباره پیشبینیاش از اتفاقی که در جشنواره سی و ششم برای فیلمش رخ خواهد داد می گوید: «من همه چیز را رصد میکنم؛ امسال فیلمسازانی که معمولا مورد تایید جشنواره هستند، در این رقابت حضور دارند اما من هم نمیخواهم نقش سیاهی لشکر جشنواره فیلم فجر را بازی کنم و به موفقیت فیلمام امیدوارم و امید دارم داوریها بر اساس عدالت و بر مبنای شاخصههای سینمایی و منافع ملی باشد».
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
- در یک اکران خصوصی؛ چهرههای فرهنگی به تماشای «بندربند» نشستند/ حکمت: از تمام اندیشمندان میخواهم صدای ما باشند
- آغاز پیشفروش بلیت فیلم «بندربند» از هفتم آذر ماه
- آغاز اکران «بندر بند» منیژه حکمت از ۱۰ آذر در سینماهای سراسر ایران/ اولین تیزر فیلم منتشر شد
- رونمایی از لوگوی رسمی «بندر بند»/ فیلم منیژه حکمت آذرماه به سینماها میآید
- مصطفی خرقهپوش در ایتالیا جایزه گرفت
- بیانیه منیژه حکمت در پی حذف ۴۰ دقیقه از فیلم «۱۹»/ سازمان سینمایی به دلیل امضای بیانیه حمایت از هموطنانمان مجوز فیلمم را نمیدهد
- نمایش موفق «بندر بند» در بارسلونا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش