تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۲/۰۶ - ۱۳:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 194990

مستند «مَیدِگل» به کارگردانی سروناز علم‌بیگی و تهیه‌کنندگی کتایون شهابی و سروناز علم‌بیگی (ربیسون آرت و نوری پیکچرز) محصول ایران، آلمان و فرانسه لوح تقدیر برلیناله را دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «مَیدِگل» ساخته سروناز علم‌بیگی در نخستین نمایش جهانی در جشنواره فیلم برلین (برلیناله ۲۰۲۴) در بخش نسل (Generation) و اکران‌های روزانه‌اش در طول جشنواره، با ستایش تماشاگران و گروه داوران جشنواره روبرو شد. گروه داوران بین‌المللی جشنواره این فیلم را برای دریافت لوح تقدیر (مانسیون ویژه) انتخاب کرد.

«میدگل» به معنای گل شکسته و در این فیلم نام مستعار دختر جوان یک خانواده مهاجر افغانستانی‌ در ایران است؛ او با کار شبانه روزی برای رسیدن به آرزوی خود که شرکت در مسابقات بوکس در افغانستان است، تلاش می‌کند. او در یک سو در رینگ بوکس می‌جنگد و در سوی دیگر در خانواده و اجتماع. این پنجمین فیلم مستند سروناز علم‌بیگی است.

در بیانیه گروه داوران بین‌المللی جشنواره فیلم برلین ۲۰۲۴ درباره اهدای لوح تقدیر به «مَیدِگل» آمده: برای فیلمی که خود یک کنش سیاسی است و با به کارگیری تمهیدات سینماوریته داستان یک دختر نوجوان افغانستانی را بازگو می‌کند که بدون مدارک یا اجازه در ایران زندگی می‌کند، فیلمی که در آن قدرت و استواری شخصیت اصلی از پرده سینما پرتو افکن است.

 

لینک کوتاه

 

آخرین ها