تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۱۷:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 171494

 

عباس نادران تهیه کننده فیلم شادروان در گفتگو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه سینمامعیار در خصوص سرانجام اعتراضات اش درباره تخلفات احتمالی در انتخاب بهترین فیلم از نگاه مردم در جشنواره فیلم فجر رادیو گفتگو حرفهای جالبی زده است .

به گزارش سینماسینما ، بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :

🎯حذف سیمرغ مردمی تصمیم دبیر جشنواره و مسئولان سازمان سینمایی بود و هرگز مطالبه ما حذف این جایزه نبود و بر اساس اسناد و مدارکی که داشتیم به دنبال احقاق حق فیلم شادروان و مخاطبان خود بودیم.

🎯 از همان روز اول جشنواره در سالن های مختلف اطلاعات زیادی از حجم بالای تخلفات بدست آوردیم و متوجه شدیم تعداد زیادی از مخاطبان فیلم امکان رای دادن ندارند

🎯 این را برای اولین بار می گویم که در ایام جشنواره علاوه بر ما سه فیلم مردبازنده، دسته دختران و برف آخر هم به آرای منتشر شده معترض بودند که ۴، ۵ جلسه با رئیس حراست سازمان سینمایی، مسئولان سمفا و رئیس سینما شهر برگزار کردیم که در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که تفکیک آرای مخدوش و سالم غیر ممکن است حتی با یک محاسبه ساده ریاضی هم به این نتایج اعلامی نمیرسیم و برخلاف اینکه عنوان می‌شد نظرسنجی کاملا سیستماتیک است، کاملا مشخص بود ثبت آرا توسط یک فرد و بصورت غیرسیستماتیک انجام می شود و به خاطر همه این موارد تصمیم به لغو این جایزه گرفتند.

🎯هر کسی که فکر می کند ما برای بازارگرمی و فضاسازی بحث تخلف رای گیری را مطرح کردیم، بیاید تا اسناد مان را نشان اش دهیم.

🎯 قصد داشتیم تخلفات صورت گرفته را رسانه ای کنیم و این مطالبه کاملا بر حقی ست اما بعد از لغو اهدای این جایزه، دوستان سازمان سینمایی از ما خواهش کردند که دست نگه داریم و گفتند خودشان در حال بررسی موضوع هستند! و من همچنان خودم منتظر اعلام نظر آنها هستم

🎯به نظرم خانه سینما به عنوان مهمترین نهاد صنفی اهالی سینما به این مساله ورود کند

🎯یکی از مسئولان سمفا در پاسخ به اعتراضات من به تخلفات صورت گرفته گفت: یک هواپیما هم در زمان تیک آف ۳۰ درصد احتمال سقوط دارد!

🎯شادروان برای اکران نوروز حدود ۵ دقیقه کوتاه‌تر شده که بخشی از مشمول اصلاحات شورای پروانه نمایش است و بخش دیگر با همفکری من و آقای نمازی برای حفظ ریتم فیلم.

سینمامعیار با اجرا و سردبیری امیرعباس صباغ و تهیه کنندگی محمدجواد طالبی پنجشنبه ها از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۰ بصورت مستقیم از رادیو گفتگو پخش می شود

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها