تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 87564

فیلمبرداری آخرین سکانس‌های فیلم مستند داستانی «حافظ و گوته» در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسید.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری آخرین سکانس‌های فیلم مستند داستانی «حافظ و گوته» به کارگردانی فرشاد فرشته‌حکمت در شهرک سینمایی غزالی به پایان رسید.

آخرین سکانس‌های «حافظ و گوته» بر مبنای بازسازی بخش‌هایی از زندگی یوهان ولفگانگ فون گوته نویسنده، درام‌نویس و شاعر آلمانی طراحی شده است و ناصر آقایی ایفاگر نقش گوته در این سکانس‌ها بود.

فیلم مستند بلند «حافظ و گوته» که به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می‌شود به بررسی بخش‌هایی از زندگینامه شمس‌الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام‌نویس نامدار آلمانی می‌پردازد. در این فیلم همچنین تاثیرات ادبی حافظ بر برخی از آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام‌پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

فیلمبرداری سکانس‌های خارجی این پروژه در بهار سال گذشته در شهرهای مختلف آلمان از جمله فرانکفورت، وایمار، برلین، هایدلبرگ، لایپزیک، ینا، پلینز، شویتزینگن و… انجام شد و فیلمبرداری بخش‌های داخلی آن نیز در پاییز سال گذشته و بهار ۹۷ در شهرهای شیراز و تهران به سرانجام رسید.

این مستند پس از انجام مراحل فنی در پاییز سال جاری آماده اکران خواهد بود و برای اولین نمایش عمومی به دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» ارایه خواهد شد.

عوامل تولید فیلم مستند داستانی «حافظ و گوته» عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: فرشاد فرشته‌حکمت، فیلمبردار: حامد فرشته‌حکمت، بازیگران: ناصر آقایی، آرش رحیمی، غزل زنگویی، ناتاشا الکساندرف، لادن کامیاب، فاطمه رزمجو، پانته‌آ پارسا و…، مدیران تولید: امید زنگویی، امید صادقی، طراحان صحنه و لباس: نعیمه فرشته‌حکمت، سیما قاسمی، دستیاران کارگردان: شایان بهنامی، آنوش عزیزی، کورش غنیون، عرفان فرشته‌حکمت، طراحان چهره‌پردازی: حامد بداغی، نعیمه فرشته‌حکمت، مدیران تدارکات: محمد موسوی، بهرام بهرامی، تدوین: مسعود سفلایی، صداگذاری و میکس: رضا دلپاک، آهنگساز: آفتاب درویشی، مدیر هماهنگی های بین‌المللی: فاطمه فرشته‌حکمت، کارشناسان: شفیعی کدکنی، محمود حدادی، عبدالعلی دستغیب، کاووس حسن‌لی، موید شیرازی، کمالی سروستانی، منصور رستگار فسایی، اسکندری و…، برنامه‌ریز و مجری طرح: ناهید فرشته‌حکمت، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع:خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها