اسامی نامزدهای ۸ گانه دومین دوره جایزه آکادمی «سینماسینما» اعلام شد.
به گزارش سینماسینما، نامزدهای دریافت جایزه آکادمی «سینماسینما» در ۸ رشته اعلام شدند و در بخش فیلمهای سینمایی، ۲ فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» و «عصبانی نیستم» با ۵ عنوان نامزدی و «آشغالهای دوست داشتنی» و «خوک» با ۴ عنوان نامزدی صدرنشین هستند.
«درساژ»، «شعلهور»، «بمب یک عاشقانه»، «عرق سرد»، «تنگه ابوقریب» و «شماره ۱۷ سهیلا»، با ۳ عنوان نامزدی در رده بعدی قرار دارند.
نامزدها با رای ۸۶ سینماگر، منتقد و کارشناس عضو این آکادمی انتخاب شدهاند و برندگان در آئین پایانی آکادمی در روز ۱۹ مردادماه جاری معرفی خواهند شد.
اسامی کامل نامزدهای دومین دوره جایزه آکادمی سینماسینما به ترتیب الفبا به این شرح است:
بهترین فیلم:
آشغالهای دوست داشتنی (به تهیهکنندگی محسن امیریوسفی)
بمب؛ یک عاشقانه (احسان رسولاف)
تنگه ابوقریب (سعید ملکان)
خوک (مانی حقیقی)
سرو زیر آب (سید حامد حسینی)
شعلهور (محمدرضا شفیعی)
عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)
مغزهای کوچک زنگ زده (سعید سعدی)
بهترین کارگردان:
محسن امیریوسفی (آشغالهای دوست داشتنی)
محمدعلی باشه آهنگر (سرو زیر آب)
بهرام توکلی (تنگه ابوقریب)
مانی حقیقی (خوک)
رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)
هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده)
پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)
حمید نعمتالله (شعلهور)
بهترین فیلمنامهنویس:
محسن امیریوسفی (آشغالهای دوست داشتنی)
مانی حقیقی (خوک)
رضا درمیشیان (عصبانی نیستم)
حامد رجبی (درساژ)
هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگزده)
محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا)
پیمان معادی (بمب؛ یک عاشقانه)
حمید نعمتالله و هادی مقدم دوست (شعلهور)
بهترین بازیگر زن:
سارا بهرامی (دارکوب)
زهرا داودنژاد (شماره ۱۷ سهیلا)
سحر دولتشاهی (عرق سرد)
باران کوثری (عرق سرد)
باران کوثری (عصبانی نیستم)
نگار مقدم (درساژ)
شبنم مقدمی (خجالت نکش)
مهتاب نصیرپور (آستیگمات)
شیرین یزدانبخش (آشغالهای دوست داشتنی)
بهترین بازیگر مرد:
فرهاد اصلانی (مغزهای کوچک زنگ زده)
امیر جدیدی (عرق سرد)
امیر جدیدی (هت تریک)
امین حیایی (شعله ور)
جواد عزتی (تنگه ابوقریب)
نوید محمدزاده (عصبانی نیستم)
نوید محمدزاده (مغزهای کوچک زنگزده)
حسن معجونی (خوک)
علی مصفا (گرگ بازی)
بهترین فیلمساز اول:
پویا بادکوبه (درساژ)
محمود غفاری (شماره ۱۷ سهیلا)
پوریا کاکاوند (گلدن تایم)
عباس نظامدوست (گرگ بازی)
کاظم ملایی (کوپال)
بهترین فیلم مستند:
اسرار دریاچه (آرمین ایثاریان)
اکسدوس (بهمن کیارستمی)
بهارستان، خانه ملت (بابک بهداد)
پرسپولیس، شیکاگو (ارد عطارپور)
خاتمه (مهدی و هادی زارعی)
خرامان (آرش اسحاقی)
فریاد رو به باد (سیاوش جمالی و عطا مهراد)
بهترین فیلم کوتاه
بچه خور(محمد کارت)
تشریح (سیاوش شهابی)
تو هنوز اینجایی (کتایون پرمر و محمد روحبخش)
دریای تلخ (فاطمه احمدی)
گسل (سهیل امیرشریفی)
ماچ سینمایی (کریم لک زاده)
مثل بچه آدم (ارین وزیر دفتری)
آیین پایانی دومین دوره جایزه آکادمی «سینماسینما» به دبیری کیوان کثیریان و ریاست کیانوش عیاری روز ۱۹ مردادماه در هتل انقلاب تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





