تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۱۳ - ۱۰:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76527

رییس و یک عضو انجمن مدیران تولید سینما ضمن اعلام خبر بازگشت نام مدیران تولید به پروانه ساخت فیلم های سینمایی درباره روند پیگیری این موضوع توضیح دادند.

به گزارش سینماسینما، حسن آقاکریمی رییس انجمن مدیران تولید با اشاره به اینکه بعد از گذشت مدت ها دوباره نام مدیران تولید و مدیران فیلمبرداری به پروانه ساخت اضافه شده است، گفت: نزدیک به ۲ سال پیش برخی از اعضای خانه سینما که مسئولیت نیز داشتند در یک اقدام شتاب‌زده تصمیم گرفتند که نام مدیران تولید و مدیران فیلمبرداری را از پروانه ساخت حذف کنند.

وی با اشاره به اینکه آن تصمیم گیری به این دلیل صورت گرفت که معتقد بودند مولفان فیلم ها مهم هستند و درج نام کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه نویس کافی است، عنوان کرد: مدیران تولید از اهمیت بسیاری در پروسه تولید در سینما برخوردارند و حذف نام مدیر تولید یک حرکت ناشیانه بود. مدیر تولید از ابتدای شکل گیری یک پروژه سینمایی حضور دارد و تا پایان کار نیز در کنار کارگردان و تهیه کننده فعالیت می کند.

مدیر تولید فیلم سینمایی «کاناپه» توضیح داد: یکی از مهمترین دست آوردهای سینمای ایران بعد از انقلاب این بود که مدیرتولید در سینما از جایگاه درستی برخوردار شد تا بتواند نظم و ترتیبی به سینمای ایران دهد. ۲ سال پیش متاسفانه برخی از تهیه کنندگانی که منافع خود را در هرج و مرج تولید می دیدند، تصمیم گرفتند که نام مدیرتولید را از پروانه ساخت حذف کنند که این امر با واکنش صنفی همراه شد.

وی تاکید کرد: تلاش بسیاری صورت گرفت تا شرایط به روال سابق باز گردد و بعد از جلسات و پیگیری هایی که صورت گرفت، خانه سینما متقاعد شد تا نامه ای را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه کند تا نام مدیران تولید به پروانه ساخت بازگردد. البته این را هم باید بگویم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مشکلی با بودن نام مدیران تولید در پروانه ساخت فیلم ها نداشت.

آقاکریمی در پایان گفت: نام مدیران تولید از سوی شورای صنفی نمایش به وزارت ارشاد ارایه می شود تا اسامی بررسی شوند تا هرکسی وارد این عرصه نشود. در حال حاضر صنف مدیران تولید ۱۱۰ عضو دارد که تعدادی از آنها تهیه کننده هستند و اگر قرار باشد کار تولید انجام دهند مدیریت تولید فیلم خود را برعهده می گیرند، اما اعضای فعال این انجمن صنفی ۷۰ نفر هستند.

امنیت شغلی و روانی اعضا برعهده صنف است

علی قائم مقامی عضو هیات مدیره انجمن صنفی مدیران تولید نیز در این باره گفت: از سال ۷۲ تا ۹۴ نام مدیران تولید و فیلمبرداران در پروانه ساخت وجود داشت اما در سال ۹۵ نام آنها از پروانه ساخت حذف و همین مساله سبب شد تا افراد غیرحرفه ای وارد این عرصه و باعث به خطر افتادن امنیت شغلی شوند.

وی ادامه داد: در نشست اخیر اعضای شورای مرکزی صنوف با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض خود را به این مساله اعلام کردیم و با دستور آقای حیدریان رییس سازمان سینمایی این نام ها به پروانه ساخت بازگشت.

قائم مقامی در پایان گفت: متاسفانه طی سال های گذشته امنیت شغلی پیشکسوتان این صنف به خطر افتاده و دچار مشکلات اقتصادی شدند، در چنین شرایطی وظیفه صنف حمایت از اعضای خود است و در حال حاضر تمام تلاش خود را برای این کار انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها