به گزارش سینماسینما، مهران احمدی که امسال نخستین فیلم او با نام «مصادره» به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده در گفتگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا، در پاسخ به این پرسش که چه شد به کارگردانی سینما روی آورده، عنوان کرد: چند بار تجربه کارگردانی تئاتر دارم. در سینما هم سالها به عنوان دستیار و برنامهریز فعالیت داشتهام که در کنار علاقه به کارگردانی باعث شد در مقام کارگردان سینما ظاهر شوم.
وی ادامه داد: در تمام این سالها احساس میکردم باید به یک بلوغ برسم تا بتوانم فیلم بسازیم زیرا اساس فیلمسازی کار بسیار سختی است.
کارگردان و بازیگر فیلم «مصادره» درباره روند شکل گیری و ساخت فیلم گفت: با آقای محمدحسین قاسمی تهیه کننده مشورت کردم، او خیلی لطف داشت و در نهایت به متنی از علی فرقانی به نام «مصادره» رسیدیم. پس از ماهها بازنویسی فیلمنامه، پروسه پیش تولید آن حدود چهار ماه طول کشید.
احمدی افزود: در مصادره، یک بازه زمانی ۳۰، ۴۰ ساله چه از تاریخی و چه جغرافیایی به نمایش در میآید. به همین دلیل کار بسیار سخت بود؛ باید دوران قبل از انقلاب و آمریکای دهه ۷۰ و ۸۰ را نشان می دادیم تا به زمان حال برسیم. بنابراین باری به هر جهت سراغ این فیلم نرفتیم.
وی تصریح کرد: با وجود آنکه «مصادره»، نخستین فیلمی است که کارگردانی می کنم اما تجربه زیادی در سینما و این حوزه دارم زیرا سالها دستیار کارگردان آدمهای بزرگی در سینما بودم و این تجربه در این فیلم به کمک من آمد.
بازیگر «پایتخت» درباره بازی در اولین ساخته خود نیز گفت: در ابتدا نمیخواستم در این فیلم بازی کنم اما به اصرار قاسمی تهیه کننده فیلم بازی در «مصادره» را قبول کردم و خیلی سخت بود. به عنوان نخستین فیلمی که قرار بود کارگردانی کنم و با توجه به حجم زیاد کار، ریسک بزرگی بود که فیلم را آن هم با زبان انگلیسی بازی کنم. من بازی در فیلم را با ترس پذیرفتم اما فکر میکنم نتیجه کار الهی شکر بد نشد.
وی درباره ژانر کمدی هم گفت: در صورتی که همه چیز این ژانر در یک فیلم درست باشد، بسیار جذاب است و میتوان حرفهایی در کمدی زد که در ملودرام و دیگر ژانرها نمی توان آنها را زد؛ به همین دلیل کمدی را دوست دارم هر چند کمدی که بنده دوست دارم، کمی شخصی است. با احترام به همه کمدیهایی که در این سالها اکران شده، من کمدی خاصتری را دنبال میکنم.
احمدی درباره حضور آثار کمدی در جشنواره نیز اظهار کرد: نسبت به کمدیها شاهد اقبال خوبی در جشنوارهها بودهایم، از «اجاره نشینها»ی آقای مهرجویی تا «لیلی با من است» و «ورود آقایان ممنوع». خیلی از این فیلمها در جشنواره بودهاند که کمدیهای موفقی هم بودهاند.
وی با بیان اینکه نفس من به نفس مخاطبان، منتقدان و تمام آدمهای پیشکسوت بند است، تاکید کرد: این دغدغه را دارم که فیلم به مذاق آنها خوش بیاید و امیدوارم این اتفاق بیافتد. اینکه اولین سانس فوق العاده جشنواره برای «مصادره» بوده خوش یمن است، از این موضوع خوشحالم و امیدوارم همینطوری ادامه پیدا کند.
این بازیگر ادامه داد: زندگی در جشنواره در جریان است. زندگی همین است و آدم مدام خودش را در کوران رقابت قرار میدهد، رقابت شیرین می شود و در جشنواره هم همین است و من آن را دوست دارم.
جمله پایانی او درباره «مصادره» این چنین بود: همه مان معتقد بودیم باید فیلمی را بسازیم که اولا اندازه پرده سینما باشد دوما به مخاطب احترام بگذارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهران احمدی: کلک سینما در دو سال آینده کنده است
- موافقت با صدور پروانه نمایش یک فیلمسینمایی کمدی
- فیلم «مطرب» پرفروشترین فیلم تمام دورانها سینمای ایران شد
- مهران احمدی در دورهمی/ ما الگوی خودمان هم نیستیم چه برسد به جامعه
- رونمایی از پوستر فیلمی با بازی مهران احمدی و حامد کمیلی
- بهبود فریبا با پایتخت ۶ بازمیگردد/ کاریکاتوری که محسن تنابنده منتشر کرد
- پروانه ساخت سه فیلمنامه صادر شد
- وقتی مهران احمدی از تغییر سلیقه مردم شگفتزده میشود
- چشم های صادق رضا /مهران احمدی از رضا عطاران و گیشه پر و پیمان فیلم های این بازیگر می گوید
- یک تکنیک برای حضور زنان بیحجاب در سینما
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- استقبال از «تگزاس» و ۱۲ میلیاردی شدن «مصادره»
- نگاهی به فیلم «مصادره»/ یک قربانی واقعی
- خاطره رضا عطاران از سختیهای کار در شهرستانها
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
آخرین ها
- فروش «گلادیاتور» به ۲۲۰ میلیون دلار رسید/ «شرور» در هفته اول اکران صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- «جسدهای جاندار» در گالری ثالث؛ آثار مسعود کیمیایی تماشایی میشود
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- جایزه فرانسویها برای «در سرزمین برادر»
- دومین جایزه بینالمللی یک بازیگر در یک هفته؛ فروغ قجابگلی، بهترین بازیگر جشنواره آمریکایی شد
- درخواست هواداران: هنگام تماشای فیلم «شرور» فعلاً همخوانی نکنید
- داستان کوتاه/ بومرنگ
- دعوت دبیر جشنواره جاده سبز از مستند سازان
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- فصل سوم «آقای قاضی» ساخته میشود/ تولید سیتکام در دستور کار سیمرغ
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- «انسان سالم»؛ زنِ سالم
- «لیلی و مجنون»؛ داستانی که در هر عصر روایان خویش را میطلبد
- جشنواره فیلم جهانی آسیایی به «در آغوش درخت» جایزه داد
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- نمایش مستند «کارون – اهواز» در جشنواره نیجریهای
- مراسم رونمایی از کتاب «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» / گزارش تصویری
- درباره آثار ایرج رامینفر/ تکیه بر پشتوانه نظری، برای رسیدن به نقاط قوت
- در آستانه سالگرد درگذشت بیتا فرهی؛ «بیتا؛ درختها ایستاده میمیرند» رونمایی شد
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- مستند لهستانی از جشنواره هلندی جایزه گرفت/ ایدفا برندگان خود را شناخت
- بخش رسمی جشنواره کن شروع به کار کرد
- نکوداشت مقام فرهنگی و هنری علی اکبر صادقی؛ هنرمندی که هنر و اندیشه اش رنگ کهنگی نمی گیرد
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد