سالها پیش درباره بودن یا نبودن اسپانسر برای برنامههای کودک اختلاف نظر بود؛ اما در نهایت شرایط مالی صداوسیما اسپانسرها را پیروز میدان کرد و موفق شدند خودشان را به برنامههای کودک تحمیل کنند. اما حالا شرایط باز هم تغییر کرده است و این اسپانسرها هستند که برای بودن یا نبودن برنامهها تصمیم میگیرند.
به گزارش سینماسینما، مجموعه «محله گل و بلبل» با اجرای داریوش فرضیایی (عموپورنگ) چندی پیش به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و حتی تا پیش از این بازپخش میشد. قبل از آن برنامه «یه گله جا» هم به دلیل نداشتن بودجه و همچنین دکور مشخص تعطیل شد. برنامهای که با اجرای عمو قناد به روی آنتن میرفت.
مجید قناد هم در این باره گفته بود، «استفاده از اسپانسر برای برنامههای کودکان هیچ معنایی ندارد، اگر هم استفاده میشود باید اسپانسر فرهنگی باشد. متاسفانه تلویزیون پول نمیدهد و ما به دلیل اینکه بودجهای نداریم برنامهمان تعطیل میشود.»
تهیهکننده برنامه «محله گل و بلبل» که مدتی است پخش قسمتهای جدید برنامهاش آنهم بدون اسپانسر از سر گرفته شده است، نظری مشابه مجید قناد دارد.
مسلم آقاجانزاده با انتقاد از اینکه برنامه کودک نباید اسپانسر داشته باشد، درباره اسپانسر مجموعه «محله گل و بلبل» و مشکلاتی که برای این برنامه ایجاد شد، گفت: اسپانسر به تعهداتش عمل نکرده بود و به همین منظور پخش قسمتهای جدید این مجموعه متوقف شده بود تا وضعیت مالی اصلاح شود. در حال حاضر این مجموعه بدون اسپانسر تولید و پخش میشود که اتفاق خوبی است. ما به عنوان برنامهساز معتقدیم نباید اسپانسر داشته باشیم اما به دلیل مشکلات مالی که در سازمان صداوسیما وجود دارد، اسپانسر جزو کارمان شده است. در حال حاضر مسوولان تلویزیون بدون اسپانسر برنامه «محله گل و بلبل» را پیش میبرند و چارهای نیست؛ چرا که این برنامه برند است و تلویزیون مجبور شده است بودجه را بدهد.
تهیهکننده مجموعه «محله گل و بلبل» درباره وضعیت نامساعد تولید برنامههای کودک با بیان اینکه حال برنامههای کودک خوب نیست، علت پخش تکراری این برنامه را نیز مشکل مالی و اسپانسر آن عنوان کرد.
آقاجانزاده توضیح داد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در ارتباط با اسپانسر به وجود آمد، مشکل پخش تکراری این مجموعه به قبل از ایام صفر برمیگردد. به تازگی قسمتهای جدید این مجموعه به مدت چهار روز در هفته به روی آنتن میرود.
این تهیهکننده در ادامه با اشاره به وضعیت نامساعد برنامههای کودک در تلویزیون یادآور شد: به دلیل این شرایط نامساعد شاید تولید این برنامه متوقف شود. این مجموعه حدود ۲۰ بازیگر حرفهای دارد و یکی از دلایل اقبال مخاطبان حضور همین بازیگران و فضای طنز و شاد آن است. ساعت پخش این مجموعه در کنداکتور تلویزیون ساعت ۱۹ گذاشته شده است تا بزرگترها هم بتوانند مجموعه را دنبال کنند. نوع آموزش در این مجموعه خانوادگی است و درباره سبک زندگی در فضای مجازی مسائلی را مطرح میکند. با توجه به حجمی که فضای مجازی وارد خانواده کرده است، اسپانسر ما در بخش محتوا در این زمینه خوب عمل کرده است اما در بخش تجاری همیشه با این مساله مشکل داشتهایم و مثل برنامههای فوتبالی غیر از محتوا باید اسپانسر را تبلیغ کنیم.
آقاجانزاده در بخش پایانی در پاسخ به اینکه آیا برنامه مجموعه «محله گل و بلبل» با این شرایط مالی ساخته خواهد شد، توضیح داد: سال گذشته برای این برنامه تولید نداشتیم در واقع پس از آنکه فصل دوم آن تولید شد، نزدیک به دو سال این مجموعه تکراری پخش میشد. اما در حال حاضر در مرحلهای هستیم که فصل سوم آن در حال پخش است. اگر مشکل مالی نداشته باشیم، ۱۰۰ قسمت تولید داریم اما اگر به مشکل مالی بخوریم، این مجموعه ۶۰ قسمت تولید خواهد داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- قناد: مایلم در نمایش خانگی برای بچهها برنامه بسازم
- انتقاد تند رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس : صفر تا صد برنامهسازی تلویزیونی در اختیار اسپانسرهاست!
- رییس صداوسیما کیست؟/ نگاهی به نقش پررنگ کدهای دستوری در برنامههای تلویزیونی
- فیلم/ انتقاد عمو پورنگ از گرانی، هنگام تهیه غذای نذری
- واکنش عمو پورنگ به پست انتقادی شهاب حسینی/ عکس
- نظر حسین رفیعی درباره حمایت اسپانسرها از مجریهای تلویزیون
- پرداخت ۳۲ میلیارد تومان توسط یک موسسه کنکوری به صداوسیما
- عمو پورنگ: تولید آثار سینمایی برای کودکان دیگر در اولویت نیست
- بازگشت فیتیلهایها با یک مجموعه جدید به تلویزیون + عکس
- نبود حامی مالی، برنامه کودک پرمخاطب را تعطیل کرد
- سرنوشت «کلاه قرمزی» در تلویزیون چه شد؟
- عمو پورنگ ازدواجش را تکذیب کرد/ بابت اشتباهی که رخ داد عذرخواهی میکنم
- عمل جراحی عموپورنگ با موفقیت انجام شد/ مرخص شدن از بیمارستان
- بازیگری که برای بچهها میمیرد/ امیرسلیمانی از تجربه اجرای برنامهای متفاوت میگوید
- «زیزیگولو» بار دیگر به تلویزیون باز میگردد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





