تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۵:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 41673

آسپرین فرهاد نجفیسینماسینما،علی پاکزاد – فرهاد نجفی کارگردان سریال «آسپرین» اعتقاد دارد موفقیت های سریال «شهرزاد» باعث نشده شرایط برای «آسپرین» بد پیش برود بلکه این روند باعث ترقی و پیشرفت سریال «آسپرین» نیز بوده است.

به گزارش سینماسینما، سریال آسپرین با یک زمان بندی نه چندان مناسب در ماه رمضان سال گذشته روانه شبکه نمایش خانگی شد. فصل اول این سریال به پایان رسید. خبر انتشار فصل دوم به تازگی منتشر شده است. کارگردان این سریال امیدوار است با تغییراتی که در فیلمنامه ایجاد کرده رابطه خوبی با مخاطبان نسبت به گذشته ایجاد کند.

فرهاد نجفی کارگردان سریال «آسپرین» در گفت‌وگو با سینماسینما درباره ساخت سریال«آسپرین» گفت: «هدف اصلی ما از شروع و ساخت سریال «آسپرین» این بود که ساختار و محتوای سریال‌سازی در ایران را تغییر دهیم. تماشاگران ایرانی به هیچ عنوان «سورئال» را در داخل ایران نمی‌پذیرند. برای مثال سوپرمن و شخصیت‌های این چنینی در سریال‌های خارجی خوش می‌درخشند و مردم آنجا نیز از دیدن چنین فیلم‌هایی استقبال می‌کنند، اما ساخت سریال‌هایی با این مضمون در ایران امکان‌پذیر نیست. یعنی مردم واکنش خوبی به آن نشان نمی‌دهند.آسپرین سعی کرده درباره یک خودشناسی صحبت کند. با این تصور که اگر جامعه به خودشناسی دست پیدا کند، می‌تواند به تکامل هم برسد. مهم است که افراد این قدرت را پیدا داشته باشند تا ذهن‌شان را خالی کنند. این کار با فراموشی میسر می‌شود. مد نظر ما نیست که انسان‌ها دچار فراموشی عظیمی شوند. بلکه معتقدیم آدم‌ها بتوانند این المان را داشته باشند تا هر چیزی را که مایل هستند از یاد ببرند. آسپرین برای جذب مخاطب سعی کرد که به دنبال درام معمایی برود تا حدودی هم در این مسیر موفق بود.»

او ادامه داد: «البته آسپرین دچار مشکلاتی هم بوده است. یکی از اشتباهات ما این بود که در ماه رمضان سریال در شبکه نمایش خانگی  پخش شد و به دست مردم رسید. به هر حال این هم موضوعی بود که می‌توانستیم روی آن تامل بیشتری داشته باشیم.هر سریالی که بتواند موفق باشد و مردم را به خود جذب کند قطعا باعث افتخار است. شهرزاد هم نمونه موفقی بود که ما از موفقیت آن خرسند شدیم زیرا درخشش سریال های دیگر باعث می‌شود تا کارگردانان دیگر بر این سعی باشند که کار فوق‌العاده ای از خود ارائه دهند. شما دقت کنید هر سالی که هالیوود موفق بوده و توانسته عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد دلیلش حضور چندین فیلم موفق در آن مقطع بوده است. به خوبی دیده‌ایم هر سالی که هالیوود چند سریال موفق را با هم ارائه داده باعث شده تا مخاطبان اهمیت زیادی برای همه سریال‌ها قائل شوند. کیفیت یک اثر باعث رشد کارهای دیگر می‌شود. یعنی اگر آسپرین کم رنگ شده دلیلش موفقیت شهرزاد نیست.»

کارگردان «آسپرین» اضافه کرد: «متاسفانه در طول زمان پخش سریال و قبل از آن ما ارتباطات ویژه‌ای با حوزه‌های دیگر ایجاد نکردیم. البته ما سراغ کسی هم نرفتیم. اعتقاد دارم که کار ما باید افراد یا گروه‌های مختلف را جذب کند، نه اینکه ما به دنبال افراد می‌رفتیم. ناخوداگاه با ساخت یک سریال جدید مشکلاتی هم سر راه سبز می‌شود. سعی کردیم مشکلات را حل کنیم. کسانی هم بودند که اعتقاد داشتند آسپرین باید چهره‌های درخشان استفاده می‌کرد. اما چنین اعتقادی ندارم اغلب مشاهده شده که سریال‌های موفق الزاما از چهره‌های سرشناس استفاده نکرده است. سریال‌سازی عموما زود بازده نیست بلکه مانند یک دو ماراتن می‌ماند که شما باید در چند فصل به موفقیت دست پیدا کنید. سعی می‌کنیم از هر فصل تجربیات خوبی به دست بیاوریم.»

نجفی اضافه کرد: «فصل جدید حاوی تغییراتی خواهد بود. من از هر چیزی که بتواند به تیم و سریال کمک کند دریغ نمی‌کنم. امیدوارم به جای اینکه رسانه‌ها و دوستان سینمایی در براب

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها