سیزدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد با یادداشتی از نرگس آبیار جمعه ۳۱ شهریورماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سیزدهمین شماره هفتهنامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز میشود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، «شهرزاد» از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانهها، عکسنوشتههایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکسهایی از قسمت آینده دیده میشود.
در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
«چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟
فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که میدانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاشهای فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریانهای کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساختهای اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره میبَرد و هم آن را ارتقا میدهد.
«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری میکند و تذکر میدهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افقهای نو، چه رنجهایی که متحمل نشده است و این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان میکند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بیرمق شده ما نوید میدهد و مکرر و مداوم میگوید که برای عشق چه رنجها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری میگذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما میگوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.
«شهرزاد» به ما سینماگران میگوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصهگویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.
اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیختهاش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامهریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیهکنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.
آنانی که سریالهای روز جهان را تعقیب میکنند، میدانند که هر قسمت سریال تکهای از یک مجموعه بزرگتر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفتزده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود