سیزدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد با یادداشتی از نرگس آبیار جمعه ۳۱ شهریورماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سیزدهمین شماره هفتهنامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز میشود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، «شهرزاد» از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانهها، عکسنوشتههایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکسهایی از قسمت آینده دیده میشود.
در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
«چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟
فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که میدانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاشهای فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریانهای کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساختهای اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره میبَرد و هم آن را ارتقا میدهد.
«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری میکند و تذکر میدهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افقهای نو، چه رنجهایی که متحمل نشده است و این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان میکند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بیرمق شده ما نوید میدهد و مکرر و مداوم میگوید که برای عشق چه رنجها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری میگذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما میگوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.
«شهرزاد» به ما سینماگران میگوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصهگویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.
اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیختهاش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامهریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیهکنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.
آنانی که سریالهای روز جهان را تعقیب میکنند، میدانند که هر قسمت سریال تکهای از یک مجموعه بزرگتر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفتزده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری پانزدهمین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات و دانش با حمایت همراه اول
- برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ در اردیبهشت سال آینده/ «فراصد» بخش جدید جشنواره با رویکرد فلسطین
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد