سیزدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد با یادداشتی از نرگس آبیار جمعه ۳۱ شهریورماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سیزدهمین شماره هفتهنامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز میشود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، «شهرزاد» از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانهها، عکسنوشتههایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکسهایی از قسمت آینده دیده میشود.
در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
«چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟
فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که میدانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاشهای فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریانهای کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساختهای اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره میبَرد و هم آن را ارتقا میدهد.
«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری میکند و تذکر میدهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افقهای نو، چه رنجهایی که متحمل نشده است و این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان میکند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بیرمق شده ما نوید میدهد و مکرر و مداوم میگوید که برای عشق چه رنجها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری میگذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما میگوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.
«شهرزاد» به ما سینماگران میگوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصهگویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.
اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیختهاش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامهریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیهکنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.
آنانی که سریالهای روز جهان را تعقیب میکنند، میدانند که هر قسمت سریال تکهای از یک مجموعه بزرگتر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفتزده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





