سیزدهمین شماره هفته نامه مجازی شهرزاد با یادداشتی از نرگس آبیار جمعه ۳۱ شهریورماه در ۲۸ صفحه منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سیزدهمین شماره هفتهنامه اینترنتی «شهرزاد» با یادداشتی از نرگس آبیار درباره سریال شهرزاد آغاز میشود. همچنین در این شماره گفتگو با امیرحسین فتحی (بازیگر)، نقد سید رضا صائمی، «شهرزاد» از نگاه هشت بازیکن فوتبال، بازتاب فضای مجازی، مطلبی از حامد محمدی کارگردان اکسیدان، شهرزاد در آیینه رسانهها، عکسنوشتههایی از قسمت سیزدهم و همچنین عکسهایی از قسمت آینده دیده میشود.
در یادداشت نرگس آبیار که در ابتدای این شماره درج شده، آمده است:
«چرا باید فصل دوم شهرزاد جدی گرفت؟
فصل دوم مجموعه «شهرزاد»، نشانه توان برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در بخش خصوصی و همچنین گامی مؤثر در صنعت فرهنگ این سرزمین است و همانطور که میدانید فرهنگ در دنیای امروز محدود به تلاشهای فردی و محلی نیست. قدرت و اعتبار یک جامعه به توان مدیریت جریانهای کلان فرهنگی است و این مدیریت، بهره بردن از همه امکانات و زیرساختهای اساسی جامعه در حیطه ارتباطات است و «شهرزاد» به خوبی هم از این امکانات بهره میبَرد و هم آن را ارتقا میدهد.
«شهرزاد»، اهمیت و غنای تاریخ معاصر ایران را به عنوان تجربه مشترکی که هنوز در ما زنده است را یادآوری میکند و تذکر میدهد که این ملت برای رسیدن به مرزهای جدید و افقهای نو، چه رنجهایی که متحمل نشده است و این قصه را در لفاف یک داستان عاشقانه بیان میکند. «شهرزاد»، موضوع ابدی و ازلی عشق را به جامعه اندکی بیرمق شده ما نوید میدهد و مکرر و مداوم میگوید که برای عشق چه رنجها که نباید کشید و اینکه عاشق حتی زمانی که زندگی سر ناسازگاری میگذارد، همواره در جدالی دائمی با زندگی است. «شهرزاد» به ما میگوید که خاطر عاشق هرگز آسوده نیست و وصل، آغاز یک داستان تازه است.
«شهرزاد» به ما سینماگران میگوید که قاعده ساخت سریال و مَنش قصهگویی برای مخاطب انبوه، چقدر با آنچه که در سینما رواج دارد، متفاوت است. «شهرزاد» در پی تجربه بزرگ دیده شدن توسط مردم است و این راهی است که باید سینمای ما نیز طی کند.
اما «شهرزاد» تنها محدود به داستان و بازیگران پر قدرت و کارگردان فرهیختهاش نیست و توانسته از یک ساختار مناسب توزیع و پخش استفاده کند. «شهرزاد» برنامهریزی و تعهد در رسیدن به موقع به مخاطب را به مجموعه بعضاً کند فرهنگی ما آموخته است و این دستاورد تیم تهیهکنندگی «شهرزاد»، سود و منفعت فراوانی برای آنانی خواهد داشت که بعد از این، پا به این عرصه خواهند گذاشت.
آنانی که سریالهای روز جهان را تعقیب میکنند، میدانند که هر قسمت سریال تکهای از یک مجموعه بزرگتر است، قطعاتی از یک پازل که باید در انتهای آن در موردش قضاوت کرد. اینک مخاطب منتظر شگفتزده شدن مجدد است و من با شناختی که از تیم سازنده این سریال و خصوصاً نویسنده و کارگردان آن دارم، بسیار به یک شگفتی دیگر در ادامه داستان امیدوارم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
آخرین ها
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران