تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۲۲:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 130195

نشست خبری فیلم «آن شب» در سینما ملت برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، در ابتدای این نشست آهاری در خصوص ساخت فیلمش در آمریکا در تفاوت با ایران گفت که از فیلمسازی در ایران چیز زیادی نمی‌دانم اما مهم‌ترین نکته نبود جواز ساخت و نمایش در ساخت فیلم در آمریکا است. اما قوانین دیگر سختی مانند زمانبندی حضور بازیگران کودک و خردسال بر سر صحنه فیلمبرداری وجود دارد.

در ادامه منتقد فیلم شهاب شهرزاد درباره فیلم گفت که با تجربه تازه‌ای در سینما روبروییم. ژانر در سینمای ایران گمشده است و دغدغه‌ این را دارم که سینمای ایران باید برای همه سلیقه‌ها وجود داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نکته مثبت فیلم این است که فیلم از حضور عواملش در آمریکا، جلوه فروشی و جاذبه‌های خاصی که در سینمای کمدی ما امروز خیلی فراوان است سوء استفاده نمی‌کند. نکته منفی فیلم این است که فضای قبل از حوادث فیلم در هتل با درام‌های بعد آن همخوانی ندارد. البته فیلم با فضای اجتماعی و مسائل و مشکلات آن مانند خیانت و سقط جنین تلاش می‌کند همراهی و همخوانی داشته باشد.

درمنش درباره ساخت فیلم در آمریکا با بازیگران ایرانی اظهار کرد: عوامل فیلم ایرانی دل‌هایشان برای کار در کشور تنگ است البته این دوری باعث نشده است که فضای ایرانی در فیلم ما ترسیم نشود.

وی در ادامه گفت: همکاری کارگردان با من برای ساخت فیلم همکاری خوبی بود و مانعی بر سر راه همکاری ما ایجاد نکرد. استراتژی ما این است که بچه‌های ایرانی خوب که در آمریکا هستند مانند بازیگران بتوانند در خارج فیلم بسازند.

برخی از بازیگران ما در آمریکا نقش ششم و هفتم بازی می‌کنند که خیلی بد است. اما در این فیلم بازیگران در نقش‌های اصلی کار می‌کنند.

آهاری نیز در خصوص اولین کارش گفت: به هنرمند ایرانی در آمریکا بها نمی‌دهند و ما می‌خواهیم که بازیگران ما در آمریکا در فیلم بازی کنند. خواستیم زندگی ایرانی‌ها را در خارج از کشور را با مشکلاتشان نشان دهیم.

وی در ادامه در واکنش به منتقد فیلم گفت: نوشیدن الکل در فیلم تأثیر خاصی در روند فیلم ندارد. داستان فیلم درباره پنهان‌کاری است که در بازی مافیا در ابتدای فیلم نمود دارد. داستان هتل داستان وجدان این دو نفر با خودشان است.

درمنش عدم حضور شهاب حسینی را به خاطر فیلمبرداری در آمریکا و مشکلات دیگرش عنوان کرد و اشاره کرد که وی احتمالاً تا پایان جشنواره حضور خواهند داشت.

آهاری در پاسخ به استفاده از الگوهای هالیوودی متعدد گفت: برخی از فیلم‌های مذکور را ندیدم اما الهاماتی من نیز گرفتم اما لزوماً برنامه‌ریزی برای این کار نکردم.در ضمن این فیلم روانشناسانه – درام است و آن را ترسناک نمی‌دانم.

وی درباره مخاطب عام فیلم گفت: فیلم با این هدف ساخته شده است که بیننده جهانی داشته باشد. امیدوارم مخاطب عام ایرانی هم این فیلم را ببیند و بپسندد.

جرموزی دیگر نویسنده فیلم در واکنش به نقد جهان‌های موازی که مردود است و در سینما استفاده شده است، گفت: در ابتدا باید گفت که اقتباسی از فیلم‌ها نکردیم اما رسوبات آنها در فیلم ما نیز می‌تواند دیده شود. درباره جهان‌های موازی نیز باید بگویم که به این نکته نرسیدم که در این فیلم موضوع جهان‌های موازی وجود داشته باشد.

درمنش در خصوص موسیقی فیلم گفت: فیلم خوب فیلمی است که موسیقی آن نخواهد خود را نشان بدهد و در این فیلم این قاعده رعایت شد. ما نمونه‌های متعدد موسیقی را دریافت کردیم که عموماً هم خوب بود اما برخی از آنها نکات فنی مورد نظر کارگردان را فهم نکردند و بنابراین قطعات خاصی که با کارگردان سینک شدند توانستند انتخاب و اجرا شوند. این قاعده کلی در تمام سینما است که عوامل فنی باید با کارگردان همراه شوند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها