دبیر چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم حقیقت با اعلام تغییر زمان برگزاری جشنواره، جزئیات پخش و اکران آثار این دوره را در سامانههای اینترنتی توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، محمد حمیدی مقدم ظهر چهارشنبه، ۱۲ آذر در نشست خبری جشنواره سینما حقیقت که به صورت آنلاین برگزار شد، بیان کرد: برنامهریزی ما این بود که ۱۵ تا ۲۵ آذر جشنواره را برگزار کنیم، ولی با توجه به تعطیلی تهران و وقفهای که در برخی کارها پیش آمده جشنواره را هشت روز دیرتر برگزار میکنیم تا خللی در کارها نباشد. به این ترتیب از ۲۵ آذر تا دوم دی جشنواره برگزار میشود و دوم دی روز اعلام نتایج و اختتامیه خواهد بود.
او در پاسخ به سوالی درباره جزئیات بلیت فروشی گفت:چهار سامانه فیلیمو، نماوا، هاشور و تیوال مسئول اکران و پخش برنامههای مرتبط با این دوره از جشنواره را برعهده دارند و سایت هاشور درواقع جایگزین پردیس چارسو برای اهالی رسانه و مستند در سالهای پیش خواهد شد.
وی ادامه داد: نمایش عمومی فیلمها و بلیتفروشی در دو سامانه فیلیمو و نماوا خواهد بود که جدول پخش فیلمها در این دو سامانه گردشی و با محدودیت زمانی پس از خریداری بلیت است. بلیتها تک سانس و با قیمت احتمالا بین پنج تا ۱۰ هزار تومان خواهد بود که هنوز قطعی نشده و به دلیل برنامهریزیهایی که برخی صاحبان فیلمها دارند عدهای متقاضی بودند که فیلمهایشان بیش از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر تماشاگر نداشته باشد. در سامانه هاشور نیز اکران عمومی برقرار خواهد بود. بنا به حقوق فیلمها و تقاضاهایی که در حال بررسی است، بعضی متقاضی هستند که آثارشان فقط داوری شود و برای اهالی رسانه و مستند به نمایش درآید. فیلمهای خارجی هم در دو نمایش با ظرفیت ۳۰۰ نفر امکان پخش دارند.
حمیدی مقدم هیات انتخاب جشنواره را به این ترتیب معرفی کرد: الهام اسدی، امیر اصانلو و فخرالدین سیدی (کوتاه)، امیر حسین نوروزی، بهروز ملبوسباف و مینا مشهدیمهدی (نیمه بلند) و رایا نصیری، مهدی بخشی مقدم و سیدحسین حقگو (بلند).
دبیر جشنواره در سخنانی درباره برگزاری آنلاین رویداد بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از رویدادها دچار تأخیر زمانی شدند، اما به مرور بسیاری از دستاندرکاران جشنوارههای دنیا تصمیم گرفتند برای مقابله و ایجاد ساختارهای اجتماعی جشنوارهها را برپا کنند چون زندگی باید ادامه پیدا کند و بر ای جامعه شوق به وجود بیاید. به این ترتیب چند جشنواره در ابتدای راه موفق شدند فرمت آنلاین را آغاز کنند. ما هم با بررسی انجام شده بر آن شدیم که با همفکری شورای سیاستگذاری جشنواره چهاردهم را به طور کامل به صورت آنلاین برگزار کنیم و این دوره از جشنواره سینما حقیقت، اولین جشنواره برخط سینمایی کشور خواهد بود.
او ادامه داد: انتظار داشتیم که امسال با توجه به شرایط سخت تولید، آثار زیادی به دبیرخانه ارسال نشود اما بعد از ارسال فراخوان با رشد ۳ تا ۴ درصدی ثبت آثار مواجه شدیم. برای این دوره حدود ۸۹۴ فیلم به دبیرخانه رسید و این باعث شگفتی بود با توجه به شرایط حادی که داشتیم. به طور مثال در بخش مسابقه ملی ۶۷ اثر پذیرفته شدند، در بخش شهید آوینی ۳۱ فیلم و در بخش روایت کرونا که امسال اضافه شد ۲۵ فیلم انتخاب شدند. در بخش خارج از مسابقه و نمایش ویژه هم تعدادی فیلم داریم که با توجه به متوقف شدن سفرها، با خریداری حقوق آثار برنامهریزی شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت سختی که بخاطر شیوع کرونا داریم، امکان برخورد و حضور فیزیکی فیلمسازان با یکدیگر وجود ندارد، اما امکان گفتوگو و تعامل حتی در کارگاههای آموزشی که با حضور اساتید مطرح خواهد بود که به صورت زنده و برخط شکل میگیرد.
به گفته او بزرگداشت برای زندهیادان خسرو سینایی، اکبر عالمی و منوچهر طیاب از برنامههای جشنواره است و نیز روزی برای پاسداشت و یادآوری آثار مستندسازهایی همچون کامران شیردل، مهوش شیخالاسلامی و فرشاد فداییان تدارک دیده میشود.
دبیر جشنواره همچنین با اشاره به برخی حوادث سال گذشته و نیز ترور شهید فخریزاده اعلام کرد: برای بهترین فیلم در حوزه فرهنگ مقاومت و تبیین شخصیت حاج قاسم سلیمانی جایزهای ویژه خواهیم داشت ولی درباره شهید فخری زاده در اتاق فکر باید بررسی شود.
در پایان پوستر جشنواره سینما حقیقت با طراحی رضا عابدینی رونمایی شد.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- جشنواره سینماحقیقت به ایستگاه پایانی رسید/ آخرین جایزه ناصر طهماسب
- محمد حمیدی مقدم: آغاز دوره تحول در سینمای مستند/ مستند مهمترین و استراتژیکترین بخش سینمای کشور است
- کارگاه لقمان خالدی در «سینماحقیقت»
- محمد حمیدی مقدم: سینمای ایران همواره وامدار مستندسازان بوده است
- محمد حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره سینماحقیقت شد
- ۱۰ مستند ایرانی بخش مسابقه بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره «سینماحقیقت»/ تأکید دبیر «سینماحقیقت» بر گفتگو و تعامل
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- سخنان دبیر شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تحریم جشنواره
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
- پوستر شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
- اعضای جدید شورای انیمیشن احکام خود را دریافت کردند/ حمیدی مقدم: ورود به بازارهای جهانی یکی از اولویتهای ماست
- آثار مرکز گسترش در هیروشیما متمایز بودند/ مرکز گسترش جایی برای کشف استعدادهاست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟