علی نصیریان معتقد است که ساخت سریال و فیلم فقط کار دولت نیست بلکه دولت باید بیشتر در بسترسازی حمایت و دخالت کند.
به گزارش سینماسینما، علی نصیریان درباره ارتقای سطح شبکه نمایش خانگی، اظهار کرد: این رسانه اگر بتواند سر پای خودش بایستد، اتفاق خوبی است زیرااز یکجانبه بودن سریالها که فقط تلویزیون تولید کننده آن است، کاسته میشود.
بازیگر سریال «هزاردستان» با اشاره به اینکه اثر هنری باید تنوع داشته باشد و از بخشهای مختلف تولید شود، ادامه داد: ساخت سریال و فیلم فقط کار دولت نیست بلکه دولت باید بیشتر در بسترسازی حمایت و دخالت کند.
نصیریان تاکید کرد: بنده به شخصه علاقه زیادی دارم که شبکه نمایش خانگی رونق بگیرد و بخش خصوصی بهترین گزینه برای این کار است.
بازیگر فیلم سینمایی «کفشهای میرزا نوروز» با مقایسه سریالسازی شبکه نمایش خانگی با تلویزیون، توضیح داد: شبکه نمایش خانگی فرصت بیشتری برای انتخاب به هنرمندان میدهد و درواقع فیلمناهههای به روزتری در این فضا نوشته و کار میشود اما در تلویزیون متاسفانه شاهد عقبگرد فیلمنامه هستیم.
وی گفت: چرا باید دوباره بعضی کارهایی که قبلاً ساخته و دیده شده در تلویزیون تکرار شود؟ ساخت سوژههای بیربط و تکراری چه تاثیری دارد و چرا این همه پول و انرژی برای این کارها گذاشته میشود؟
نصیریان با تاکید بر اینکه ظرفیت علاقه مردم بیش از خروجیهای آثار هنری است، افزود: تولیدات هنری ما باید کیفیت بهتری داشته باشد چراکه در تمام زمینههای هنری آدمهای خلاق و با استعداد داریم.
وی همچنین درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم یاس برای آثار ویدئویی و نمایش خانگی، تصریح کرد: برگزاری جشنوارههای هنری شاید برای افرادی مثل من خیلی ایجاد انگیزه نکند اما حتما برای جوانان که تازه قصد ورود به این عرصه را دارند تاثیرگذار خواهد بود.
نصیریان با اشاره به مفید بودن برگزاری این جشنواره افزود: باید تلاش کنیم رقابت جدی و جشنوارهای پربار برگزار کنیم تا کسانی که در آنجایزه میگیرند با انگیزهای دوچندان کار خود را ادامه دهند.
بازیگر فیلم «بوی پیراهن یوسف» درباره تفاوت بازی در شبکه نمایش خانگی نسبت به باقی فضاهای نمایشی، گفت: بازی در این رسانههای مختلف برای من تفاوتی ندارد چون همه این آثار را مردم میبینند، حالا فرقی نمیکند از طریق چه رسانهای منتشر شود و آنچه اهمیت دارد با کیفیت بودن اثر است.
نصیریان درباره انگیزه حضورش در شبکه نمایش خانگی و بازی در سریال «شهرزاد» خاطرنشان کرد: انگیزه اولم نام کارگردان بود چون پیش از این با حسن فتحی در چند اثر تجربه همکاری داشتم و این همکاریها باعث شد شناخت خوبی از کار ایشان پیدا کنم.
بایگر سریال «میوه ممنوعه» با بیان اینکه فتحی جزء کارگردانهای فرهیخته، مطلع و مسلط به کار است، ادامه داد: همچنین با خواندن چند قسمت اول سریال شهرزاد قصه و نقش بزرگ آقا برایم جذاب به نظر رسید بنابراین پیشنهاد بازی در سریالی که میخواست برای شبکه نمایش خانگی ساخته شود را با رغبت تمام پذیرم.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی از ۹ تا ۱۳ آبان در استان مازندارن برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نصیریان: سینما را از مهرجویی آموختم/ اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی در میان هنرمندان
- سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛ پروانه زرین روی شانه برگزیدگان
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- «سیصد» از علی نصیریان تقدیر کرد
- فرهنگ رکن زندگی، حیات و هویت یک ملت است/ «ناخداخورشید»؛ معرفی خردمندانهای از سینمای ایران
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- دیدار با علی نصیریان در موزه سینما
- یادداشت علی نصیریان به مناسبت روز ملی سینما/ لذت بزرگ زندگی من بازی در تئاتر و سینماست
- همزمان با روز ملی سینما؛ پوستر فیلمهای خاطرهانگیز در موزه سینما نمایش داده میشود
- طبیعت خلاق در کار نمایش؛ علی نصیریان تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- یک پایان اسرارآمیز/ نگاهی به فیلم «لامینور»
- شب بازیگر پس از وقفهای دو ساله برگزار شد/ علی نصیریان: وقتی حال مردم خوب نیست، نباید جشن بگیریم
- هفدهمین شب بازیگر برگزار شد/ گزارش تصویری
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش