تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۲۱:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36277

رامبد جوانادغام بخش نگاه نو و سودای سیمرغ در جشنواره سی و پنجم واکنش های مختلفی را در پی داشته و رامبد جوان یکی از موافقان این مقررات جدید است.

به گزارش سینماسینما، رامبد جوان با اشاره به ادغام بخش نگاه نو و سودای سیمرغ و تحولات جدید جشنواره سی و پنجم گفت: «به نظرم فیلم اول و دوم و صدم یک کارگردان نداریم… سینما سینماست و وقتی کسی وارد سینما می‌شود، باید فیلمش در حد و اندازه‌ای باشد که بتوان به آن یک اثر سینمایی اطلاق کرد و آن را مورد قضاوت قرار داد. نمی‌خواهم پیش‌داوری کنم اما ایرادی به مقررات جدید نمی‌بینم و باید منتظر ماند و نتیجه را دید.»

او با اشاره به این که رسیدن به شرایط ثبات بهترین اتفاق برای جشنواره‌ای است که سی و پنج دوره از آن می‌گذرد، گفت: «اکثر جشنواره‌های معتبر دنیا، آیین‌نامه و قوانین مدون دارند و با تغییر دبیر هم این قوانین عوض نمی‌شود. مثلا یکی از قوانین ثابتی که وجود دارد، این است که فیلم نباید قبل از حضور در جشنواره، اکران شود. این قانون ثابت و مستمری است همه سینماگران هم آن را پذیرفته‌اند. اگر در تمام بخش‌ها و ضوابط جشنواره فیلم فجر به یک تعریف واحد برسیم، به شرایط مطلوب نزدیک می‌شویم.»

او گفت: «امیدوارم تحولات جشنواره سی و پنجم فیلم فجر، نتایج خوبی داشته باشد و البته مستمر و پایدار باشد.»

تغییرات در آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر به این ترتیب است که بخش فیلم‌های اول با عنوان «نگاه نو» از جشنواره حذف شده است . فیلم اولی‌ها باید در کنار سایر فیلمسازان به رقابت بپردازند.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها