تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۱۱:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34086

موسیقی کالیوهگروه موسیقی کالیوه ۱۶ اثر از نغمه‌های ایران و چند کشور آسیایی را با پیام صلح و دوستی ملل در تالار وحدت اجرا می‌کند.

به گزارش سینماسینما، گروه موسیقی کالیوه ه به سرپرستی سارا احمدی ۲۷ آذر ماه در تالار وحدت نغمه‌های مشرق زمین را اجرا خواهند کرد.

سرپرست این گروه در توضیحاتی درباره انتخاب این قطعات گفت: «در این کنسرت هشت اثر مهم و خاطره‌انگیز از کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، ترکیه، آذربایجان، هندوستان، پاکستان و افغانستان و هشت اثر از نواحی ایران نیز اجرا خوا هد شد. احمدی هدف از اجرای این قطعات را  پیام صلح و دوستی دانست که کالیوه برای جهان آرزو می‌کند.»

کالیوه به معنی قاصدک عشق است و پیام‌آور صلح و دوستی.

این نوازنده دف همچنین درباره خوانندگان این قطعات گفت: «در این اجرا شش خواننده این قطعات را اجرا می‌کنند. در  بخش موسیقی نواحی ایران قطعات کردی، لری و بختیاری به خوانندگی جمشید عزیز خانی، قطعه آذری از سوی کامران اطاعتی،  و قطعات خراسانی توسط جواد حسن‌زاده اجرا خواهد شد و تنظیم قطعات در این بخش بر عهده محمد امیر ارجمند بوده است. همچنین در بخش ملل ادوارد داوید ابراهمیان قطعه ارمنی، کبیر معصومی قطعه هندی و پاکستانی، قطعات تاجیکی و افغانستانی را عارف جعفری وکامران اطاعتی قطعات آدربایحانی و ترکی استانبولی را اجرا خواهند کرد. تنظیم قطعات در این بخش را جهانگیر رها و معین کوهی بر عهده داشته‌اند.»

او درباره نوازندگانی که در این اجرا حضور دارند گفت: «نوازندگان این گروه جوان‌های حرفه‌ای و تحصیلکرده‌ای هستند که در آموزشگاه های مختلفی از جمله کالیوه به تدریس ساز تخصصی‌شان مشغول هستند.»

گروه موسیقی کالیوه پیش از این اجراهای موفقی درسالن های رودکی، نیاوران، فرهنگسرای اندیشه و اختتامیه جشنواره بین‌الملل فیلم فجردر تالار وحدت داشته است.

کنسرت گروه کالیوه در تاریخ ۲۷ آذر ماه، ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می شود.

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها