تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۷:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3643

مریل استریپ در مدافع حق رأی برای زنانسی و سومین جشنواره فیلم تورین با نمایش درام سیاسی-تاریخی «مدافع حق رأی برای زنان» با بازی مریل استریپ، هلنا بانم کارتر و کری مالیگان آغاز می‌شود.

به گزارش «سینماسینما»، فیلم بریتانیایی «مدافع حق رأی برای زنان» (Suffragette) به کارگردانی سارا گاورون فیلم افتتاحیه جشنواره تورین امسال است که ۲۰ تا ۲۸ نوامبر (۲۹ آبان تا ۷ آذر) برگزار می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، «مدافع حق رأی برای زنان» با بازی مریل استریپ، هلنا بانم کارتر و کری مالیگان بر اعضای اولیه گروه بریتانیایی مدافع حق رأی برای زنان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متمرکز است. بن ویشاو، برندان گلیسن، رومولا گارای و آن-ماری داف از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

مالیگان نقش ماد کارگر مغازه لباس‌شویی، بانم کارتر نقش ادیت یک داروساز که در خانه‌اش بمب درست می‌کند و داف نقش وایولت زنی از طبقه کارگر را بازی می‌کنند. استریپ در نقش املین پانکهرست فعال بریتانیایی، حضوری کوتاه در فیلم دارد.

گاورون فیلمنامه «مدافع حق رأی برای زنان» را با همکاری ابی مورگان (فیلمنامه‌نویس «بانوی آهنین») نوشته است.

مدافع حق رأی برای زنان

«مدافع حق رأی برای زنان» اولین بار در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد و فیلم افتتاحیه پنجاه و نهمین جشنواره فیلم لندن BFI هم هست که از ۷ تا ۱۸ اکتبر (۱۵ تا ۲۶ مهر) برگزار می‌شود.

استریپ، بانم کارتر، مالیگان، گلیسن، داف و ویشاو در مراسم فرش قرمز اولین نمایش اروپایی فیلم «مدافع حق رأی برای زنان» در لندن حضور دارند.

فی وارد و آلیسن اوئن تهیه‌کنندگان فیلم «مدافع حق رأی برای زنان» هستند. آن‌ها تهیه‌کنندگان فیلم «نجات آقای بنکس» هم هستند که در ۲۰۱۳ فیلم اختتامیه جشنواره لندن بود.

«مدافع حق رأی برای زنان» ۲۳ اکتبر (اول آبان) در آمریکای شمالی و ۳۰ اکتبر (هشتم آبان) در سینماهای بریتانیا اکران عمومی می‌شود.

این دوره جشنواره فیلم تورین به مناسبت صدمین سال تولد اورسن ولز به این کارگردان صاحب سبک تقدیم شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها