تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۲۵ - ۰۶:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 82770

برنامه شب‌های سینمای ایتالیا شب گذشته ۲۴ اسفندماه با حضور سفیر و مسئولان ایتالیایی در موزه سینما برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، درابتدای این مراسم مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران ضمن خوشامدگویی از مدیرعامل موزه سینما تشکر کرد و گفت: همانطور که اعلام شد قراراست ۳ فیلم ایتالیایی را در موزه سینما نمایش دهیم. زمانی‌که این فیلم‌ها در ایتالیا به نمایش درآمد با اقبال منتقدان و مخاطبین روبرو شدند.


سفیر ایتالیا همچنین گفت: اولین فیلم «نابغه جوان» درباره زندگی یکی از شعرای ایتالیایی بنام جاکومو لئوپاردی است که جوایز زیادی کسب کرده است. فیلم دوم « شالا» است که اگر می‌خواهید از دیدن آن کاملا لذت ببرید باید تا اندازه ای با گویش رومی آشنا باشید و فیلم سوم «خانواده مالاولیا» اقتباسی سینمایی از یک رمان ایتالیایی است که در قرن ۱۹ میلادی نوشته شده است.
مائورو کنچاتوری ادامه داد: از اینکه این رویداد را در موزه سینما که محلی کاملا فرهنگی است برگزار می کنیم، بسیارخوشحالیم. این برنامه بخشی از برنامه های فرهنگی ایتالیا بنام «ایتالیا- فرهنگ ها- مدیترنه» است که درکشورهای حوزه مدیترانه برگزار می‌شود.
کنچاتوری همچنین گفت:از آنجایی که حوزه مدیترانه بدون جاده ابریشم معنا ندارد به همین دلیل از وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا درخواست کردیم تا ایران هم جزئی از این برنامه بزرگ باشد.
سفیر ایتالیا همچنین یادآور شد: در طی هفته ها و ماه های آینده فعالیت‌های فرهنگی دیگری در ایران برگزارخواهیم کرد. ما خواستار تبادلات فرهنگی بیشتری با ایران و مخصوصا موزه سینما هستیم.
مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران، مائوریتزیو آنتونینی رایزن سفارت ایتالیا ،مقامات آلمان، لهستان،سفیر بلغارستان، سفیر مکزیک، سفیر اروگوئه، مسئولین سفارت ایتالیا ، علیرضا قاسم خان مدیرعامل موزه سینما در این مراسم حضور داشتند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها