تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 155892

عباس کیارستمیمستند «همراه با باد» اولین حضور بین‌المللی خود را با اکران در مرکز فرهنگی «ژرژ پمپیدو» آغاز کرد.

به گزارش سینماسینما، نزدیک به پنج سال پس از درگذشت عباس کیارستمی مرکز فرهنگی «ژرژ پمپیدو» و کمپانی MK۲، برنامه بزرگداشت به این فیلمساز سرشناس ایرانی و برنده جایزه نخل طلای کن اختصاص داده است.

برنامه مرور آثار کیارستمی، با برپایی یک نمایشگاه هنری با عنوان «خانه دوست کجاست؟» در مساحتی بیش از هزار مترمربع در مرکز هنری «ژرژ پمپیدو» همراه خواهد بود که شامل نمایش مجموعه‌ای از عکس‌ها و چیدمان‌های دیده‌نشده این هنرمند است.

«همراه با باد» به کارگردانی مهدی شادی‌زاده و تهیه‌کنندگی علیرضا شادی‌زاده که مستندی در ارتباط با وجوه مختلف عباس کیارستمی است، اولین حضور بین المللی خود را در این مراسم خواهد داشت و اولین نمایش آن در تاریخ ۲۸ خرداد ماه مصادف با ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ در ساعت ۸ شب در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو است.

حق پخش این فیلم در کشور فرانسه به کمپانی mk۲  واگذار شده که همراه با پکیج کامل فیلم های عباس کیارستمی توسط این کمپانی پخش می شود.

پخش بین المللی این فیلم به عهده  شرکت  «Dreamlab Films»  به مدیریت نسرین میرشب است.

بزرگداشت عباس کیارستمی در فرانسه پیش‌تر قرار بود در ماه آوریل برگزار شود اما به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا حالا قرار است با تاخیر و از ۱۹ می تا ۲۶ جولای (۲۹ اردیبهشت تا ۴ مردادماه) برگزار شود. این برنامه شامل نمایش ۴۶ فیلم از ساخته‌های این چهره تاثیرگذار موج نو سینمای ایران است که برخی از این آثار طی چند سال اخیر ترمیم شده‌اند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها