تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۱۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64072

به مناسبت گرامیداشت یاد جری لوییس کمدین آمریکایی که هفته پیش در ۹۱ سالگی درگذشت، ۵ فیلم خاطره‌انگیز وی در آمریکا روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۴ جری لوییس از طریق تله‌تون و با همکاری با بنیاد «روز کار» فعالیت کرد و حال قرار است برای روز کار که ۴ سپتامبر از راه می‌رسد ماراتونی از فیلم‌های به یاد ماندنی این ستاره کمدی که یکشنبه پیش در ۹۱ سالگی درگذشت روی آنتن برود.

در این مجموعه فیلم‌های متنوعی از مجموعه کارهای او در نظر گرفته شده که از فیلم «دلقک» محصول ۱۹۵۲ که در آن جری لوییس با دین مارتین بازی کرده تا فیلم «سلطان کمدی» محصول ۱۹۸۳ که به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ساخته شده، دربر می‌گیرد.

این فیلم‌ها عبارتند از:

«پروفسور دیوانه» محصول ۱۹۶۳ که جری لوییس در آن در نقش یک شیمی‌دان ظاهر شده است. این فیلم که در ایران با نام «نابغه» هم شناخته می‌شود، به کارگردانی جری لوییس ساخته شده و سال ۲۰۰۰ میلادی، در رده ۹۹ از فهرست «۱۰۰ سال… ۱۰۰ خنده» به انتخاب بنیاد فیلم آمریکا قرار گرفت. این فیلم ساعت ۸ صبح به نمایش درمی‌آید.

«سلطان کمدی» محصول ۱۹۸۳ یک فیلم کمدی درباره آدم‌ربایی یک مجری برنامه‌های کمدی با بازی رابرت دنیرو و جری لوییس است. این هجویه تیره و تار درباره رسانه و شهرت، نامزد نخل طلایی جشنواره فیلم کن شد. این فیلم در گیشه شکست خورد اما از آن زمان تاکنون بسیار مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. این فیلم ساعت ۱۲ به نمایش درمی‌آید.

«دلقک» که محصول ۱۹۵۲ است با بازی جری لوییس در کنار دین مارتین ساخته شده و درباره یک خواننده است که فکر می‌کند می‌تواند یک مجری هم باشد. این فیلم ساعت ۱۲ روی آنتن می‌رود.

«پادوی هتل» ساخته ۱۹۶۰ درباره شباهت جادویی یک پادوی هتل به یک شخصیت مهم است که موجب بی‌نظمی‌های زیاد می‌شود. این فیلم ساعت ۲ صبح به نمایش درمی‌آید.

«خدمتکار نامرتب» که در ایران با نام «بی‌نظم منظم» هم شناخته می‌شود، محصول ۱۹۶۴ درباره یک خدمتکار بیمارستان است که در حالی که تلاش دارد به بیماران کمک کند، موجب خرابکاری‌های بسیار هم می‌شود. سوزان اولیور، گلندا فارل، کاتلین فریمن و اورت اسلون از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم ساعت ۳:۳۰ صبح نمایش داده می‌شود.

«تله‌تون دیسترفوی عضلانی» برنامه سالانه تلویزیونی بود که یک شب پیش از روز کار در آمریکا برگزار می‌شد تا بتواند از طریق تلفن پول برای انجمن دیستروفی عضلانی جمع‌آوری کند. این برنامه را جری لوییس بنیان گذاشته بود و خودش به عنوان میزبان و مجری آن حضور می‌یافت. این برنامه از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۰ توسط او دنبال شد و چند میلیارد برای انجمن کمک به بیماران دیستروفی عضلانی پول جمع کرد.

لوییس که در سال‌های پایانی عمرش از مشکلات قلبی و سرطان پروستات رنج می‌برد، صبح یکشنبه ۲۰ اوت ۲۰۱۷ در ۹۱ سالگی در خانه‌اش در لاس وگاس درگذشت.

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها