تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 120826

به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین، در فاصله کمتر از یک ماه به پایان مهلت قانونی برای معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار، سینمای هلند فیلم «غریزه» به کارگردانی «هالینا رجین» را به عنوان فیلم برگزیده خود در این رویداد سینمایی انتخاب کرد.

این فیلم که روایتگر داستان یک زندانی و درمانگر اوست، اولین بار در جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ رونمایی شد و توانست جایزه بزرگ «Piazaa» را از آن خود کند.

سینمای هلند تاکنون ۵۱ بار در شاخه اسکار خارجی شرکت کرده و در یک دوره طلایی ۱۱ ساله توانست ۳ بار جایزه اسکار این شاخه را به خود اختصاص دهد؛ در سال ۱۹۸۷ با فیلم «هجوم» ساخته «فن رادمیکر»، در سال ۱۹۹۶ با فیلم «خط آنتونیا» ساخته «مارلین گوریس» و در سال ۱۹۹۸ با فیلم «کاراکتر» از «مایک فن دم».

سال ۲۰۰۳ فیلم «زوس و زو» ساخته «پول فن در اوست» و سال ۲۰۰۴ فیلم «خواهران دوقلو» از «بن سومباگارت» آخرین فیلم‌هایی بودند که توانستند از سوی هلند به جمع نامزدهای این شاخه راه یابند.

اما سینمای فنلاند دیگر کشور اروپایی نیز فیلم «قلب‌های جوان احمق» به کارگردانی «سلما ویهونن» را به عنوان نماینده خود در اسکار پیش رو معرفی کرد.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در بخش سینمای معاصر جهان جشنواره تورنتو تجربه کرد و پس از آن توانست خرس بلورین بخش نسل جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ را دریافت کند. «قلب‌های جوان احمق» در حالی سی و سومین نماینده فنلاند در تاریخ جوایز اسکار است که این کشور تاکنون موفق به کسب جایزه این شاخه نشده است.

«آکی کوریسماکی» کارگردان مطرح فنلاندی در سال ۲۰۰۳ با فیلم «مردی بدون گذشته» و «کلاوس هارو» در سال ۲۰۱۵ با فیلم «شمشیرباز» توانستند به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی راه یابند اما از کسب جایزه بازماندند.

آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی که از امسال به شاخه بهترین فیلم بین‌المللی تغییر نام داده، اول اکتبر ۲۰۱۹ (۱۰ مهرماه) تعیین شده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها