تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۱۶:۱۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75971

آیدین آغداشلو هنرمند برجسته نفاشی با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود نوشته ای را پیرامون تولد بهرام بیضایی منتشر کرد.به گزارش سینماسینما، در این نوشته آمده است:«

بهرام بیضایى از ستون‌هاى عظیم و رفیع فرهنگ معاصر ایران است. هر جا که مى‌خواهد باشد. هر جا که رفته باشد. چون هر جا که باشد نماینده معنا و شعور و خلاقیت درخشان مردم کار آمد ماست. نماینده روح بزرگ ایران است در هر جاى دنیا.
همیشه بسیار غبطه خورده‌ام براى آن دانش وسیع و عمیق، براى آن احاطه‌ى باور نکردنى به زبان و ادبیات فارسى، براى دانسته‌هاى بى‌نظیرش در هنرهاى نمایشى… براى همه‌ى معرفتى که داشت و من نداشتم… که همچنان دارد و من دیگر نخواهم داشت.
در حق بزرگى چون او جفاى بسیار روا شد، جفایى که در ذات جهل و حسد و بى‌اعتنایى است: از اخراجش از معلمى دانشکده‌ى هنرهاى زیباى دانشگاه تهران – به کوشش و خوش خدمتى گروهى از دانشجویان خودش! – در سال پنجاه و هشت، تا همه‌ى بى‌حرمتى‌ها و مانع تراشى‌ها و سنگ‌اندازى‌هاى سلیقه‌اى مسؤلین از یاد رفته در سال‌هاى بعد تا نتواند کار کند، تا منع و دریغ کردن از صدور مجوز چاپ و نشر نوشته‌هایش – گاه و بیگاه، و به بهانه‌هاى پرت و بى‌پایه… تا به عمد تاراندن او به جایى که جایگاهش نیست، اما آسوده است در آن جا.


پست وبلند این عمر پر مایه را تماشا کردیم و شاهد شدیم و منفعلانه و خوشدلانه داورى را احاله کردیم به تاریخ، که چه مغرض و فراموشکار و چاپلوس بوده است. اغلب.
مانند بهرام بیضایى یکى پیدا مى شود در قرنى و دورانى.
و خوشا به حال من که در عصر او حضور داشتم.
عکس: پویا میری

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها