تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۷:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85618

به سنت هر ساله امسال هم مجله تایم ۱۰۰ چهره تاثیر گذار خودش را معرفی کرد. بد نیست به همین مناسبت نگاهی به چهره های سینمایی فهرست امسال داشته باشیم.

 

به گزارش سینماسینما، هفته نامه تایم آمریکا سال‌هاست که در ماه می، ۱۰۰ چهره تاثیر گذار جهان را در سالی که گذشت اعلام می‌کند. فهرستی که شامل هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران، دانشمندان و… است. در طول این سالها، بارها چهره‌های ایرانی هم توانسته اند در شاخه‌های مختلف نام خودشان را وارد این فهرست هیجان انگیز کنند. هر چند امسال دیگر خبری از ایرانی‌ها نیست. شاید بد نباشد به همین مناسبت نگاهی به چهره های سینمایی و هنری حاضر در مجله «تایم ۱۰۰» امسال بیندازیم. در طول سال‌های اخیر چهره‌هایی مثل لئوناردو دی کاپریو، کریستوفر نولان، اما واتسون و… در میان تاثیرگذارترین افراد جهان بوده اند و امسال هم به آنها هنرمندان سرشناس دیگری اضافه شده اند. نکته ای که فهرست امسال را به نسبت های سال گذشته خاص می‌کند سهم بالای چهره های سینمایی آفریقایی تبار و غیر آمریکایی در آن است. از ۲۰ چهره مجله تایم در سال جاری ۱۶ نفر غیر آمریکایی یا اصالتی از کشورهای دیگر دارند. گفتنی است چهره هایی مثل مگان مارکل، جنیفر لوپز، شان مندس و… هم بودند که به خاطر فعالیت های سینمایی یا تلویزیونی شان در فهرست قرار نگرفته اند بنابراین در میان ۲۰ نفر حاضر در این گزارش قرارداده نشدند. بدون توضیح اضافه تر، تاثیر گذارترین چهره های سینمای جهان در سال گذشته به انتخاب مجله تایم به شرح زیر است:

۱- تیفانی هدیش

کوین هارت کمدین سرشناس و سیه چرده آمریکایی در یادداشتی که به مناسبت بزرگداشت تیفانی هدیش، بازیگر و کمدین ۳۸ ساله آفریقایی- آمریکایی نوشته می گوید که با هدیش ۱۳ سال قبل آشنا شده. وقتی هنوز چهره ای سرشناس نشده و در ماشینش زندگی می کرده. هرچند رفته رفته شرایط برای تیفانی بهتر می شود و اکنون به یکی از مشهورترین سیاه پوستان آمریکا بدل شده است. او سال گذشته در دو فیلم کمدی نه چندان مشهور بازی کرد که فروش خوبی را تجربه کردند و به خاطر «سفر دختران» نامزد جوایز انجمن منتقدان شد. سال ۲۰۱۷، هدیش را به مجری گری برنامه مشهور SNL هم رساند تا اوضاع برای او در تلویزیون هم ایده آل پیش برود. او سال گذشته به عالم موسیقی هم وارد شد و در موزیک ویدیوی جی- زی نقش آفرینی کرد. این بازیگر تا سال ۲۰۱۹ برنامه کاملا پرکاری دارد و به جز پروژه های مستقل در انیمیشن های جریان اصلی، مثل «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» و «دنباله فیلم لگویی» ایفای نقش خواهد کرد. جالب است بدانید هدیش که فقر را در زندگی شخصیش چشیده امسال تابوی بزرگی را در هالیوود شکست و یک لباس را در سه رویداد مهم به تن کرد. وقتی از او پرسیده شد که چرا لباس خودش را در فرش قرمز «سفر دختران»، برنامه SNL و اسکار به تن کرده پاسخ داد: «۴۰۰۰ دلار پولش رو دادم و حق دارم هر لباسی که دوست دارم هرجا که دوست دارم و هرچندبار که دوست دارم بپوشم!»

۲- کمیل نانجیانی

سال گذشته سینمای جهان با یک چهره جدید آشنا شد. پسری پاکستانی الاصل که پیشتر، بیشتر با حضور های تک جلوه و نقش های کوتاهش در برخی سریال های کمدی و استندآپ هایش شناخته می شد. او اما برای اولین بار در قامت فیلمنامه نویس خودش را مطرح کرد و فیلم «بیمار بزرگ» را بر اساس داستان واقعی زندگی خودش نوشت و در آن به ایفای نقش هم پرداخت. فیلم ۵ میلیون دلاری زندگی او اما بیش از ۵۶ میلیون دلار فروش داشت و وی را نامزد اسکار بهترین فیلمنامه ارجینال کرد. نانجیانی که با پدر و مادری مسلمان و شیعه به آمریکا مهاجرت کرده، علیرغم حضور در یک خانواده سنتی، پا روی اعتقاداتش می گذارد و به جای ازدواج با دختری پاکستانی، امیلی گوردون، نویسنده و تهیه کننده آمریکایی را انتخاب می کند. داستان زندگی او به عنوان نمونه ای از رویای آمریکایی با تبلیغات زیاد روی پرده می رود و پس از چندی این بازیگر پاکستانی حالا دیگر آتئیست، به مجری گری SNL هم دست پیدا می کند. حضور در میان ۱۰۰ چهره تاثیر گذار تایم شاید حلقه نهایی چهره شدن او باشد.

۳ ایسا رای

یکی دیگر از زنان آفریقایی- آمریکایی سرشناس فهرست تایم، ایسا رای است. بازیگر ۳۳ ساله ای که کار خودش را سال ۲۰۱۱ از یوتیوب آغاز کرد و با ویدیوهایی که بر اساس موضوعات و چالش های زندگی دختری رنگین پوست در آمریکا می ساخت به شهرت رسید. مدتی بعد موفق شد خودش را وارد تلویزیون آمریکا کند. حضور در نقش های کوتاه و موزیک ویدیو را ادامه داد تا این که بالاخره با سریال کمدی «نا امن» برای شبکه HBO به اوج موفقیت دست پیدا کرد. این سریال که دو سال است پخش می شود، رای را تا نامزدی جایزه مشهور گلدن گلوب پیش برد. او حالا آن قدر مشهور است که چهره برند سامسونگ در تبلیغ اسکار امسال می شود. یک سنگالی الاصل دانش آموخته استنفورد که حالا نامش کنار چهره هایی مثل راجر فدرر و جف بزوس قرار گرفته است.

۴ – ترور نوآ

مجری برنامه «شوی روزانه با ترور نوآ» یکی دیگر از چهره های آفریقایی تبار لیست تایم است. او از سال ۲۰۱۵ جایگزین جان استوارت روی صندلی مجری گری برنامه «شوی روزانه» شده است. در یکی دو سال اخیر اگرچه آمار و جوایز نشان می دهند که این برنامه با افت نسبی رو به رو بوده اما استند آپ کمدی های سیاسی نوآ که موضوعات روز را سوژه قرار می دهد، بیشتر در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. خصوصا با حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، نوآ به عنوان یک مجری سیاه پوست و مهاجر که متولد ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. نوآ سال گذشته موفق شد جایزه امی و MTV را به خودش اختصاص دهد و نامش را وارد فهرست تایم کند.

۵ – نیکول کیدمن

این بازیگر استرالیایی سال هیجان انگیزی را در آغاز دهه ششم زندگیش سپری کرد. او با بازی در نقش سلست سریال «دروغ های کوچک بزرگ» شبکه HBO موفق شد همه جوایز مهم مربوط به بازیگری تلویزیونی را به خودش اختصاص دهد. دو جایزه امی، یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه انجمن صنفی بازیگران آمریکا و یک جایزه ستلایت، مهم ترین دستاورد های کیدمن در سال گذشته بودند. وی در عالم سینما هم بی کار نبود و دو اثر «کشتن گوزن مقدس» و «فریب» ساخته های یورگوس لانتیموس و سوفیا کاپولا را در جشنواره بین المللی فیلم کن داشت. نیکول کیدمن همین طور در سریال کوتاه «بالای دریاچه» شبکه BBC هم بازی کرده است.

۶ – گیرمو دل تورو

در پنج سال اخیر چهار بار کارگردانان مکزیکی موفق به بردن جایزه اسکار کارگردانی شده اند. آلفونسو کوارون برای «جاذبه»، الخاندرو گونسالس اینیاریتو برای دو فیلم «مرد پرنده ای» و «بازگشته» و امسال گیرمو دل تورو برای فیلم «شکل آب». دل تورو نه فقط امسال به اسکار بهترین کارگردانی دست پیدا کرد بلکه مجسمه طلایی آکادمی در بخش بهترین فیلم را هم برد و آنها را در ویترین افتخاراتش کنار جوایز بفتا، گلدن گلوب، انتخاب منتقدان، انجمن صنفی کارگردانان، انجمن صنفی تهیه کنندگان و البته شیر طلایی ونیز قرار داد تا سال ۲۰۱۷ و فیلم «شکل آب» را هیچ وقت فراموش نکند.

۷- میلی بابی براون

یکی از عجیب ترین انتخاب های این فهرست در شرایطی که بسیاری از بزرگان صنعت سینما جای خالیشان محسوس است، میلی بابی براون، بازیگر ۱۴ ساله سریال «چیزهای عجیب» شبکه نتفلیکس است. او با وجود سن کمش در تعدادی از مهم ترین سریال های تلویزیون آمریکا حاضر بوده. آثاری مثل «آناتومی گری»، «NCIS»، «روزی روزگاری» و «خانواده مدرن» در کنار «چیزهای عجیب» مهم ترین سریال های هستند که براون در آنها ایفای نقش کرده است. او به خاطر نقشش در سریال «چیزهای عجیب» سال گذشته نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل زن سریال درام شد که البته آن را به ان داود از سریال «سرگذشت ندیمه» واگذار کرد.

۸ – گرتا گرویگ

کارگردان فیلم «لیدی برد» بعد از هشت سال، زنان را در بخش بهترین کارگردانی اسکار صاحب نماینده کرد. او اولین خانمی است که توانسته در دهه جاری، نامزد اسکار این قسمت شود. آن هم در دو سال پایانی دهه! نخستین فیلم سینمایی این بازیگر شناخته شده در مقام نویسنده و کارگردان که دغدغه ها و چالش های یک دختر نوجوان آمریکایی در زندگی را نشان می دهد شاید با خیلی از مخاطبان (خصوصا آقایان) نتواند ارتباط برقرار کند اما بدون شک یکی از موضوعات سال هالیوود را پوشش داده بود و گزینه ای ایده آل برای فصل جوایز به حساب می آمد. جالب است بدانید استیون اسپیلبرگ کارگردان سرشناس «نجات سرباز رایان» و «پست»، نویسنده متن بزرگداشت گرویگ در مجله تایم بوده.

۹ – استرلینگ کی. براون

سارا پولسن، بازیگر مشهور تلویزیون آمریکا یادداشتش در بزرگداشت استرلینگ کی. براون را این طور تیتر زده است: «ارزشمندترین بازیگر تلویزیون»! براون با وجود این که امسال ۴۲ سالگی اش را به پایان برد، یکی از جدیدترین چهره های سیاه پوستان در عالم بازیگری است. تا پیش از سال ۲۰۱۶ او به واسطه حضورهای کوتاهش در سریال هایی مثل «سوژه» و «سوپرنچرال» از آن دست افرادی بود که اگر روی پرده سینما با آنها مواجه می شدید به خودتان می گفتید من این را جایی دیده ام. اما بازی در سریال «داستان جنایی آمریکایی: مردم در برابر ا. جی. سیمپسون» استرلینگ کی. براون را تبدیل به نامی آشنا کرد. بازی در یکی از اصلی ترین نقش های سریال «این ما هستیم» و بعد از آن حضورش در «نا امن»، «بروکلین ناین/ناین» و مهم تر از همه SNL باعث شد او در جعبه جادویی دیگر یک هنرمند در حال کسب تجربه نباشد. وی امسال با فیلم تحسین شده «پلنگ سیاه» در عالم سینما هم حضور جدی تری را به ثبت رساند و حالا خیلی ها منتظر ادامه فعالیت های این بازیگر سیاه پوست هستند. براون از سال ۲۰۱۶، دوبار برنده جایزه انجمن منتقدان شده، دوبار نامزد و یک بار همین امسال برنده جایزه گلدن گلوب شده، ۴ نامزدی و ۲ جایزه از انجمن صنفی بازیگران آمریکا را به ویترین افتخاراتش افزوده و دو بار هم برنده امی شده تا هیچ افتخاری در صنعت سریال سازی آمریکا نباشد که به آن دست پیدا نکرده.

۱۰- گال گدات

حضور در نقش «واندر وومن» آن هم در اولین فیلم سینمایی مستقل این کاراکتر در طول تاریخ، چیزی است که به راحتی توانسته دختر شایسته سابق رژیم صهیونیستی را وارد لیست تاثیر گذار ترین چهره های مجله تایم کند. او با بازی در مجموعه «سریع و خشن» وارد هالیوود شد اما بدون شک بازی در نقش «واندر وومن» از گدات یک چهره ساخت. سال ۲۰۱۶ اولین بار در قالب «بتمن در برابر سوپرمن: سپیده دم عدالت» از این کاراکتر رونمایی کرد. به مناسبت ۷۵ سالگی شخصیت واندر وومن، سازمان ملل با حضور او، شخصیت افسانه ای کتاب های مصور مارول را سفیر سازمان ملل کرد اما اعتراضات شدید زنان از سراسر عالم باعث شد خیلی زود این مقام را از او پس بگیرند. ۲۰۱۷ و حضور در دو فیلم «لیگ عدالت» و «واندر وومن» گدات را به اوج کارنامه کاریش رساند. فیلم سینمایی «واندر وومن» با تحسین و تبلیغات شدید فیمینیست ها، در کنار «دانکرک»، «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون از ایبینگ، میسوری» و «پست» به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال گذشته به انتخاب انیستیتوی فیلم آمریکا معرفی شد اما در نهایت نتوانست نامزد اسکار شود.

۱۱٫ جیمی کیمل

مجری برنامه شبانه شبکه abc دو سالی هست که تیتر یک رسانه های جهان است. از زمانی که خبر حضورش به عنوان مجری اسکار ۲۰۱۷، با لابی شبکه تلویزیونی محل خدمتش منتشر شد و افتضاح «لا لا لند» و «مهتاب» در پایان آن مراسم بگیرید تا به دنیا آمدن پسرش با بیماری قلبی و در نهایت بازگشتش به عنوان مجری اسکار ۲۰۱۸٫ به همه این ها دعواهای توییتری و بعضا تلویزیونی گاه و بیگاهش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را هم اضافه کنید تا به نام جیمی کیمل برسید. او بدون شک این روزها مهم ترین مجری شبانه تلویزیون آمریکاست. دیک دوربین سناتور دموکرات ایلینویز در یادداشت بزرگداشت او از تاثیر صحبت های کیمل در برنامه شبانه اش روی رای مجلس سنا به تایید بیمه سلامت آمریکا علیرغم میل برخی از سیاستمداران جمهوری خواه نوشته است. وقتی کیمل بعد از نجات یافتن جان پسر خرد سالش با اشک روی آنتن از مسئولان درخواست کرد خدمات درمانی را بهبود بخشند.

۱۲٫ دیپیکا پادوکونه

فراموش نکنیم سینمای هند اگر فقط در مرزهای خودش هم می ماند، چیزی حدود یک میلیارد مخاطب داشت. چه رسد به این که صادرات بالیوود در سال های اخیر کم کم تنه به هالیوود می زند. دیپیکا پادوکونه تا سال گذشته فقط یک بازیگر زن هندی بود که نهایتا به خاطر دستمزد بالا، اعتراضاتش علیه تبعیض جنسیت، رابطه اش با رانویر سینگ و احتمالا اعتقادات سفت و سختش به هندوییسم شناخته می شد اما او جدیدترین نماینده بالیوود در هالیوود است. «تریپل ایکس: بازگشت زندر کیج» اولین فیلم پادوکونه در سینمای آمریکا نام گرفت که در آن وی همبازی وین دیزل و ساموئل ال. جکسون شده است. فیلمی که نیمار، ستاره برزیلی پاریسن ژرمن فرانسه هم در آن حضور دارد و با تکیه بر این ستاره ها موفق شد با وجود بودجه ۸۵ میلیون دلاریش بیش از ۳۴۶ میلیون دلار فروش کند تا کمپانی پارامونت برای ادامه دادن این مجموعه بی میل نباشد.

۱۳٫ جان کرازینسکی

بازیگر ۳۸ ساله فیلم های «ماپت ها»، «آلوها» و «منچستر بای د سی» شاید اگر سال گذشته تغییر حرفه را تجربه نمی کرد و برای اولین بار روی صندلی کارگردانی نمی نشست، صد سال دیگر هم نمی توانست یکی از صد چهره تاثیر گذار مجله تایم شود. اما ساخت «یک مکان ساکت» با بازی همسرش امیلی بلانت برای پارامونت پیکچرز او را تبدیل به یکی از پر طرفدارترین کارگردانان جوان هالیوود کرده است. کرازینسکی بیش از این که یک کارگردان باشد اما نشان داده کیمیاگری ماهر است. او فقط با بودجه ای حدود ۲۰ میلیون دلار درآمدی حدود ۲۲۰ میلیون دلار را برای پارامونت به ارمغان آورد. فروش یک فیلم ۱۱ برابر بودجه اش دقیقا همان چیزی است که هالیوود از یک هنرمند می خواهد. چند نفر را می شناسید که با فیلم اولشان تا این اندازه موفق شوند؟

۱۴٫ ریان کوگلر

سیاهه نام آفریقایی- آمریکایی های مجله تایم تمامی ندارد. شاید بتوان سال گذشته را سال آنها نامید. کوگلر یکی از کارگردانان این فهرست است. کسی که تا کنون فقط سه فیلم کارگردانی کرده و هر سه به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. او سال ۲۰۱۳ نام خودش را با «ایستگاه فروتویل» بر سر زبان ها انداخت. با وجود این که نامزد اسکار نشد اما نام فیلمش در کنار «گرگ وال استریت»، «جاذبه»، «۱۲ سال بردگی»، «او» و «نجات آقای بنکس» به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برگزیده انیستیتوی فیلم آمریکا اعلام شد.دو سال بعد «کرید» را ساخت که سیلوستر استالونه را در نقش راکی بعد از سال ها به پرده سینما بازگرداند و وی را نامزد اسکار کرد. او امسال فیلم تحسین شده «پلنگ سیاه» را برای کمپانی دیزنی ساخت. اولین فیلم ابرقهرمانی که نقش اول آن را یک سیاه پوست بازی می کند. اثری که بیش از ۱٫۳۲۸ میلیارد دلار فروخته و به عقیده کریستوفر نولان می تواند نامزد اسکار بهترین فیلم سال آینده شود. کوگلر این روزها مهم ترین کارگردان سیاه پوست جهان است. بالاتر از بری جنکینز و استیو مک کویین اسکار برده. او کاری کرده که هیچ سیاه پوستی در عالم کارگردانی نتوانسته آن را انجام دهد. و همه این ها در شرایطی است که او فقط ۳۱ سال دارد.

۱۵٫ هیو جکمن

ان هاته وی بازیگر سرشناس برنده اسکار در مورد هیو جکمن نوشته: «من هیچ وقت نایستادم تا تحلیل کنم چرا به هیو جکمن علاقه دارم. برای من مثل دوست داشتن شکلات، پاپی و رنگین کمان می ماند: به همین سادگی!» اما دوست داشتن خالی نمی تواند یک بازیگر را وارد لیست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار تایم کند. جکمن سال گذشته برای آخرین بار پنجه های ولورین را به دست کرد تا در «لوگان» سرنوشت ابرقهرمانی را که از سال ۲۰۰۰ نقش آن را بر عهده داشت نشان دهد. او همین طور در فیلم «بزرگ ترین شومن» دوباره ظرفیت هایش به عنوان یک بازیگر موزیکال را نشان داد. مجموع فروش این دو اثر بیش از یک میلیارد دلار بود که سهم کمپانی فاکس قرن بیستم شد. محبوبیت و تاثیرگذاری بالای هیو جکمن خصوصا در استرالیا باعث شده این بازیگر سرشناس چهره اول برند مون بلان باشد و به عنوان یکی از سفرای فرهنگی استرالیا در تبلیغات برای گردشگری این کشور هم شرکت کند.او در آستانه ۵۰ سالگی یکی از محبوب ترین استرالیایی های تمام تاریخ است.

۱۶٫ روزان بار

سال ها قبل از این که سریال «فرندز» به شهرت برسد، در اواسط دهه هشتاد، آمریکایی ها معنای سیتکام را با سریال «روزان» متوجه شدند. سریالی در مورد یک خانواده طبقه متوسط آمریکایی که مشکلات و چالش های روزمره مردم را دستمایه شوخی قرار می داد. «روزان» و ستاره آن به اوج محبوبیت رسیدند و همان زمان بارها نامزد و برنده جوایزی مثل امی و گلدن گلوب شدند. هر چند با آغاز دهه ۹۰ و حضور پدیده «فرندز» در نهایت عرصه را برای نسل بعدی کمدین ها باز گذاشتند و رفتند. دلیل حضور یک کمدین از دهه ۸۰ که در سال گذشته نه جایزه خاصی برده و نه در فیلم خاصی حضور پیدا کرده اما بر می گردد به همین سریال «روزان»! این سریال پس از گذشت دو دهه دوباره کلید خورده و روی آنتن شبکه abc می رود. یک نوستالوژی باورنکردنی برای آمریکایی هایی که احتمالا در نوجوانی سری اول را دنبال می کردند و حالا در میان سالی هستند.

۱۷- لنا وایت

خالق، نویسنده و بازیگر سریال «استاد هیچ چیز» سال گذشته رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کرد. او تبدیل به اولین زن سیاه پوستی شد که توانسته برای نوشتن یک سریال جایزه امی را به خودش اختصاص دهد. بازیگر سریال «این ما هستیم» به عنوان یک چهره همجنس باز هم شناخته می شود. او که مراسم نامزدی خودش را در روز شکرگذاری برگذار کرد، اکنون به یکی از تاثیرگذار ترین چهره های همجنسباز در جامعه رنگین پوستان هم تبدیل شده تا از این که نامش وارد فهرست ۱۰۰ چهره تاثیر گذار مجله تایم می شود تعجب نکنیم.

۱۸٫ دانیلا وگا

«یک زن شگفت انگیز» امسال توانست اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را به شیلی بفرستد. اثری با موضوع زندگی یک ترنس که با بازی یک ترنس واقعی هم ساخته شد: دانیله وگا! خواننده و بازیگر شیلیایی که به خاطر حضورش در این فیلم سال گذشته چند جایزه را هم به خودش اختصاص داد، وقتی برای معرفی «راز عشق» ترانه نامزد اسکار فیلم «مرا به نام خودت بخوان» روی سن جشن آکادمی رفت، تبدیل به اولین فرد ترنسی شد که به عنوان یکی از معرفی کنندگان مراسم اسکار حاضر شده است.

 

۱۹٫ چادویک بوزمن

تعداد قابل توجهی از هنرمندانی که وارد فهرست مجله تایم شده اند، تحت تاثیر ساخت فیلم «پلنگ سیاه» به این لیست راه پیدا کرده اند. اولین فیلم سینمایی مستقل یک ابرقهرمان سیاه پوست که با بودجه حدود ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و تقریبا قریب به اتفاق بازیگرانش هم رنگین پوست هستند. بدون شک نقش بازیگر اصلی این فیلم چادویک بوزمن را نمی توان در خلق آن نادیده گرفت. بوزمن که سال ۲۰۱۶ برای اولین بار در فیلم سینمایی «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نقش «پلنگ سیاه» را بر عهده گرفته بود امسال در فیلم مستقل خودش بازی کرد و اکنون که این مطلب را می خوانید با همان نقش در فیلم «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» میهمان پرده های سینماست. حضور در سه فیلم ابرقهرمانی در دو سال برای یک بازیگر سیاه پوست، آن هم در نقش اصلی چیزی نیست که قبلا اتفاق افتاده باشد. او سال آینده هم در «انتقام جویان» بعدی حاضر خواهد بود.

۲۰٫ اپرا وینفری

آخرین چهره تاثیرگذار سینمایی سال، اپرا وینفری مجری، بازیگر، تهیه کننده و خیر آمریکایی است. از سال ۲۰۰۴ که مجله تایم چهره های تاثیر گذار خودش را اعلام می کند تا سال ۲۰۱۱ او هر سال یکی از افرادی بود که در لیست قرار می گرفت و با هشت حضور پشت هم رکوردی را به ثبت رسانده که تاکنون فقط باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا توانسته آن را بشکند. این دهمین حضور وینفری در لیست تایم است که او را همردیف هیلاری کلینتون و فقط پایین تر از اوباما با ۱۱ بار حضور قرار می دهد. این مجری آمریکایی امسال موفق شد جایزه افتخاری گلدن گلوب را ببرد و در شبی که تمام هالیوود در اعتراض به تبعیض جنسیت و رسوایی های اخلاقی مشکی پوشیده بود روی سن بیاید و آن سخنرانی پر احساس را انجام دهد.وینفری که در سال های اخیر مشغول شبکه تلویزیونی خودش بوده امسال در فیلم «چین خوردگی در زمان» ایوا دوورنی بازی کرده است. این فیلم اولین اثر با بودجه بالاست که توسط یک کارگردان زن سیاه پوست ساخته می شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها