ایندیوایر با انتشار فهرستی از «بهترین گروه بازیگران فیلمهای ۲۰۱۶» بهترین کستینگ دایرکتورهاى (Casting director) سال گذشته را انتخاب کرد.
در این فهرست که به قلم کریس افالت یکی از نویسندگان ایندیوایر تهیه شده، نام ۱۳ فیلم به عنوان بهترین انتخاب بازیگر آورده شده است. ایندیوایر به بهانه نبود بخش بهترین کستینگ دایرکتور در میان جوایز اسکار، از ۱۳ نفر از بهترین مسئولان انتخاب بازیگران خواسته فیلمهایی را که امسال شایسته نامزد شدن در این بخش فرضی اسکار هستند، معرفی کنند.
فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادى یکى از فیلمهایىست که به عنوان بهترین انتخاب گروه بازیگران در لیست ایندى وایر دیده مى شود.
ایندی وایر تایید کرده است که اصغر فرهادی به عنوان کارگردان فیلم، خودش بازیگران فیلم را انتخاب کرده است.
ایندیوایر درباره انتخاب بازیگران «فروشنده» نوشته است:«انتخاب بازیگران، بخش پنهان و نادیده هر فیلم موفقیست. وقتی انتخاب بازیگران درست انجام میشود، ما به دل داستان میرویم و تمام تصوراتمان را درباره سابقه بازیگر روی پرده، از یاد میبریم به دلیل اینکه بازیگر، تبدیل به شخصیت شده است. اغلب وقتی فیلمهای خارجی را تماشا میکنیم از یاد بردن این پیشزمینهها برای ما آسانتر است چرا که کمتر با توانایىها و سابقه بازیگران فیلمهای خارجی آشناییم. اما آنچه که من بیش از هرچیز دیگری درباره فیلمهای خارجی دوست دارم، دیدن بازیگرانیست که به نظر نمیرسد برای حضور روی فرش قرمز یا انتشار مطالبی درباره خودشان در مجلهها آماده باشند. من عاشق کشف کردن بازیگرانی هستم که به نظر میرسد به شکل بینقصی معمولىاند. این اغلب برای من با دیدن فیلمهای خارجی اتفاق میافتد.
«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، یکی از همان آثار بینقص است. من با یکی از بازیگران نقش اصلی این فیلم یعنی شهاب حسینی از فیلم برنده اسکار فرهادی یعنی «جدایی» آشنا بودم اما به غیر از او، بقیه برایم ناآشنا بودند.
فیلم، یک درام هوشمندانه است که از «مرگ فروشنده» آرتور میلر به عنوان پسزمینه استفاده میکند، لحظههایی از زندگی بازیگرانی را که در حال اجرای متن میلر هستند، انتخاب میکند و به شکل درخشانی آنها را با زندگی واقعی آن آدمها پیوند میزند.
در پشت صحنه این تئاتر، ما زندگی زوجی را میبینیم که به دنبال یک آپارتمان جدید هستند چون آپارتمان قبلیشان ناامن است. ما زندگی روزمره بازیگر ها را میبینیم که به عنوان بازیگر زندگی نمیکنند و آنها را درست مثل آدمهایی که در جهان پیرامون خودمان هستند، شناسایی میکنیم. آنها هیچ تفاوتی با بازیگرهای نیویورکی و لسآنجلسی ندارند.
این بازیگران، از صاحبخانه (بابک) گرفته تا مادر (صنم) و پسر کوچکش و همچنین زوج اصلی فیلم که نقش زن و شوهر و ویلی لومان و لیندا را بازی میکنند، بینقص هستند ؛ هم در بازی نقشهای تئاتریشان و هم در بازی زندگی عادیشان که در واقع هنرمندانیاند ناچار به داشتن یک شغل روزانه در کنار کار تئاتر.
من احساس کردم در حال دیدن یک مستند درباره بازیگران تئاترى هستم که در زیرزمین تئاترهای آمریکا کار میکنند؛ به دور از زرق و برق برادوی یا هالیوود. بازیهای نئورئالیستی محکم و کامل بازیگران وقتی جهان احساسی کاراکترها و رابطه این دو زوج (عماد و رعنا -ویلى و لیندا) را با همنشینی موسیقی پایانی ساختند، من را میخکوب کرد. قطعا استعداد همه جا هست و حد و مرز نمیشناسد.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





