تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۴:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 105204

سینماسینما، ایلیا محمدی‌نیا:

شبی که ماه کامل شد تعلیق جاری در سراسر فیلم

شبی که ماه کامل شد ساخته نرگس آبیار داستانی جذاب و پرکشش را بی هیچ لکنتی روایت می کند.فیلم پر از تعلیق های جذاب و نفسگیر که به خوبی در سراسر فیلم بسط و گسترش می یابند.
شاید بتوان تیزهوشی نرگس آبیار را در جایی دید که ابتدای فیلم قبل از آنکه تصویرباشد در کپشنی مخاطبان خود را به این نکته جلب می کند که داستان فیلم بر گرفته از یک داستان واقعی است.همین امر باعث شده که تماشاگر با نخستین تعلیق فیلم جذب داستان آن شود خاصه آنکه خیلی زود درست در نخستین سکانسهای فیلم می فهمد که عبدالحمید برادر عبدالمالک ریگی تروریست معروف است.حال کپشن ابتدای فیلم را بگذارید کنار این نکته، تا تعلیقی جاری در فیلم را تا پایان حس کنید.
کارگردانی به همراه بازی های درخشان فیلم از هوتن شکیبا تا فرشته صدر عرفایی و..از نقاط حایز اهمیت فیلم است
نقد مفصل فیلم بماند برای فرصتی دیگر


معکوس فیلم تجاری خوش ساخت

پولاد کیمیایی تکلیفش با خودش و فیلمش و مخاطبش روشن است. او می خواهد فیلمی داشته باشد که با رعایت استانداردهای رایج سینما مخاطب را جذب گیشه و سالن سینما کند که موفق هم می شود.
اینکه فیلم ترکیبی است از فیلم های پدرش مسعود خان کیمیایی و مجموعه فیلم های “سریع و خشن”لزوما نه تنها بد نیست که می تواند خوب هم باشد چراکه سالها حضور در کنار پدرش به پولاد آموخت که ابتدا باید تماشاگر و شاگردی خوب بود که او با فیلم معکوس نشان داد که هست.
فیلم همه آنچه که باید برای یک فیلم تجاری داشته باشد دارد.از دیالوگ های گوش نواز تا عشق و نفرت و رالی جذاب

“مسخره باز “تو دنیای تو ساعت چنده؟
آنهایی که احتمالا نمایش پرفروش “می سی سی پی نشسته میمیرد”به کارگردانی همایون غنی زاده را دیده باشند و یحتمل با تو به فضای شبه روشنفکری ادا لذت برده و چه چه و به به زده باشند به حتما از دیدن فیلم “مسخره باز”لذت خواهند برد.
مسخره باز از همان ابتدا تکلیفش را با مخاطبش روشن می کند جایی که دانش با بازی صابر ابر می گوید آنچه که می بینید تراوشات ذهنی من است.همایون غنی زاده با استفاده از جهان ذهنی دانش جهان ذهنی خود را در معرض دیدمخاطبانش می گذرد و چه جذاب و چه هوشمندانه و وهم انگیز در جزییات.
کارگردان موفق می شود جهان انتزاعی خود را با مهارتی شگرف و با ارجاعاتی جذاب به فیلم ها و سریال های ایرانی و جهان خلق کند.از هزارداستان علی حاتمی گرفته تا کازبلانکا و پاپیون و بیل را بکش….
فیلم بازی های خوبی دارد.از علی نصیریان گرفته تا صابر ابر.اما مهم ترین بخش فیلم کارگردانی درخشان همایون غنی زاده در کنار طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری و ویژوال افکت فیلم است.
نقدی مفصل تر بماند به فرصتی مناسب

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها