ایرج محمدی از تهیهکنندههای سیما، معتقد است: حمایت مدیران تلویزیون از برنامهها و توجه به کیفیت آثار، میتواند در جذب مخاطب و اعتمادسازی نسبت به آثار تلویزیونی و داخلی تأثیرگذار باشد.
به گزارش سینماسینما، ایرج محمدی که این روزها سریال «پاهای بیقرار» را برای تلویزیون تهیه میکند، در گفتوگویی با ایسنا خاطرنشان کرد: تلویزیون مدتی با رکود در برنامهسازی مواجه بود اما خوشبختانه از پارسال تاکنون سریالهای بسیاری را مقابل دوربین هنرمندان برده و تلاشی در صداوسیما اتفاق افتاده است. در این راستا خوشبختانه سریالهای متعددی کلید زده شده و بسیاری از اصحاب هنر و نیروهایی که به گونهای متصل به گروههای فیلمبرداری هستند، مشغول به کار شدهاند و این مساله نوید بسیار خوبی میدهد.
او در پاسخ به پرسشی دربارهی لزوم حمایت مدیران تلویزیون از برنامهسازان، ادامه داد: ما به دو حمایت ویژه از سمت مدیران و مسوولان صداوسیما نیاز داریم که این دو حمایت هم مقداری به حمایتها و پشتیبانیهای کلانی که در کشور وجود دارد، بستگی خواهد داشت. یکی از این حمایتها مسائل مالی است که باید بودجه برنامهها تأمین و از آنها حمایت شود؛ یعنی تامین مسائل مالی صداوسیما اتفاق بیفتد تا به چالشهای مالی در طول برنامهسازی برنخوریم؛ زیرا زمانی که به چالش مالی برخورد کنیم، متاسفانه تعداد آثار کاهش مییابد، بخصوص آثار نمایشی با اینکه در تلویزیون بر یک مبنا و برآوردهای متناسب کار میشود. بنابراین اگر تامین مالی باشد، مردم از آثار نمایشی در تلویزیون محروم نمیشوند. امیدوارم این حمایتها مانند یک سال گذشته، استمرار داشته باشد که بسیار مهم است.
این تهیهکننده به نوع دیگری از حمایت که باید از سمت مدیران اعمال شود، اشاره و اظهار کرد: حمایت مدیران سیما و توجه به کیفیت آثار میتواند در جذب مخاطب و اعتمادسازی نسبت به آثار تلویزیونی و داخلی تأثیرگذار باشد و لازمه آن این است که برنامهریزی دقیقی انجام شود. میتوان گفت توجه به کمیت مهم است اما کمیتی که با کیفیت همراه باشد. همچنین اصحاب هنر هم به موقعیتهایی که سر راهشان قرار میگیرد باید توجه داشته باشند و باید به آثاری که میخواهند تولید کنند، نگاه هنری و ارزشمند داشته باشند؛ یعنی باری به هر جهت نباید کاری را انجام دهند، زیرا به اعتماد مخاطب لطمه میزند و مخاطب را از دست خواهیم داد.
او در بخش دیگری از این گفتوگو به سریال «پاهای بیقرار» که در حال تولید است، اشاره کرد و گفت: تصویربرداری فصل زمان گذشته این سریال در ۱۵ قسمت که از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۴ را در برمیگیرد. اکنون در حال تصویربرداری زمان حال این سریال هستیم که اکثر بازیگران آن مانند خانمها پانتهآ بهرام، مهرانه مهینترابی و آقای مسعود رایگان به همراه جمع دیگری از بازیگران جلوی دوربین رفتهاند.
این تهیهکننده ادامه داد: ما دو لوکیشن مهم را پشت سر گذاشتیم. این دو لوکیشن شامل شرکت و خانه افسانه (پانتهآ بهرام) است و در حال حاضر در لوکیشنی در میدان هروی منزل مالک (مسعود رایگان) تصویربرداری داریم. تقریبا ضبط سریال از نیمه گذشته و امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده تصویربرداری این مجموعه ۶۰ قسمتی به کارگردانی منوچهر هادی را به پایان برسانیم.
ایرج محمدی در پایان گفت: دو یا سه بازیگر جدید نیز تا یک هفته دیگر مقابل دوربین میآوریم اما هنوز به نتیجه خاصی درباره این بازیگران نرسیدهایم.
مجموعه تلویزیونی «پاهای بیقرار» در دو فصل گذشته و حال، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر میکشد. این سریال مجموعهای خانوادگی و اجتماعی است که در آن به مفاسد اقتصادی نیز پرداخته میشود.
سریال «پاهای بیقرار» به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیهکنندگی ایرج محمدی در ۶۰ قسمت تولید میشود و از شبکه پنج سیما به روی آنتن خواهد رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت کار طنز مهران مدیری در فهرست؛ بهترین سریالهای ایرانی در imdb کدامند
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- «سینگو» در جشنواره زلین اکران میشود
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- محمدمهدی عسگرپور سریال «حضرت اجل خان (بابا)خان» را میسازد
- درهای بسته!
- جنگ سرد
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
- پایههای ناامن سریال «خانه امن»
- ادامه تصویربرداری سریال «افرا»/ فریبا متخصص به جمع بازیگران این سریال پیوست
- بازدید مدیر گروه فیلم سریال شبکه دو از پشت صحنه سریال «بیگانهای با من است»
- لشکری قوچانی: همه چیز دستبهدست هم داده تا سینمای ایران رشد نکند
- پروانه نمایش «مانکن» صادر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





