تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۷ - ۱۹:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67593

سیدجلال اشکذری به تحلیل جشنواره فیلم فجر در جهت بهتر برگزار شدن آن پرداخت.

به گزارش سینماسینما، سید جلال اشکذری کارگردان سینما در خصوص بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: جشنواره فجر را نمیتوانند مانند جشنواره هایی چون کن برگزار کرد  چراکه هم ذهنیت سینمای ایران آماده نیست و هم شاید ظرفیت هایمان را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: از طرفی با حذف جوایز فنی آن شور و هیجان و امیدواری هرچه بیشتر جهت ادامه کار،که برای سینماگران بخصوص بچه های فنی با گرفتن سیمرغ به دست می‌آید از بین خواهد رفت و به نوعی سرخوردگی بوجود می آید.

این کارگردان بیان کرد: از سویی جدا بودن بخش فیلم اولی‌ها در جشنواره، اتفاق بهتری بود چون قدرت فیلم چندمی‌ها بیشتر است و با ادغام، این آثار کمتر دیده شده و مورد قضاوت قرار می گیرند.

اشکذری تصریح کرد: اتفاق بعدی اینکه می توان برای نویسنده و کارگردان در بخش فیلم اولی ها بصورت مجزا جایزه در نظر گرفت.

این کارگردان عنوان کرد: البته باید بگویم زیاد شدن جوایز بیش از حد، مشکلات و نقاط منفی خودش را دارد اما اینکه بخواهیم جوایز یک سری از حوزه ها را که واقعا زحمت می‌کشند و تریبونی جز جشنواره برای بیان این زحمات ندارند، ضایع خواهد شد، بالاخره این افراد در سینما جایگاه حرفه ای دارند.

این کارگردان اذعان کرد: تعویض دبیر و قوانین هم درست نیست که باید در مورد آن نیز چاره اندیشی کرد.

اشکذری خاطر نشان کرد: در مجموع برای برگزاری جشنواره به یک اطاق فکر با افراد حرفه‌ای نیاز است تا به یک جمع بندی کلی، نهایی و ثابت برسند تا هرسال شاید یک نوع سیاست گذاری جدید نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها