تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67524

کارگردان «بن بست وثوق» می‌گوید اگر تهیه کننده خوب و حرفه‌ای با فیلم اولی‌ها کار کند و پای کار بایستد خروجی خوبی خواهد داشت.

به گزارش سینماسینما، حمید کاویانی کارگردان سینما، درباره تاثیر اکران خارجی فیلم‌ها بر نمایش داخلی عنوان کرد: موفقیت‌هاى بین المللى در شرایطی که به اندازه کافی فضا برای تبلیغ در اختیار فیلم باشد می‌تواند در جذب مخاطب و اقبال مردمى تاثیرگذار باشد.

او افزود: اهمیت دیده شدن فیلم در فضای بین الملل و مورد قضاوت قرار گرفتن فیلم‌هاى ایرانى در جهان بسیار است، اما در فرایند نمایش فیلم در کشور، چیزى که بیشتر نیاز داریم رسالت اصحاب رسانه خواهد بود. معرفى درست فیلم‌ها توسط رسانه‌هاى جمعى فارسى زبان براى مردم و ارایه اطلاعات کافى درباره فیلم به مخاطب ایرانى را نباید نادیده گرفت. باید براى تمام سلیقه ها فیلم ساخت و رسانه هاى جمعى باید در معرفى فیلم به مخاطب هدف به رسالت خود عمل کند.

این کارگردان در ادامه در خصوص قرار گرفتن تهیه کننده حرفه‌ای کنار فیلم اولی ها که از تصمیمات جدید سینمایی است، عنوان کرد: نیاز اینکه تهیه کننده حرفه ای کنار فیلمساز اول قراربگیرد بدیهی است و لازمه ساخت فیلم حضور حرفه‌اى تهیه کننده متعهد است و این موضوع برای فیلمساز اول با اهمیت تر است و از سویی مى تواند ضمانتی در موفقیت و دیده شدن و اکران آثار فیلمسازان باشد. امیدوارم این راهکار مانع نباشد بر سر راه روایت مستقل فیلمساز.

کارگردان «بن بست وثوق» اذعان کرد: در سال های گذشته فرایند همکاری تهیه کننده و کارگردان به یک نام در پروانه ساخت خلاصه شده بود و فعالیت های حرفه ای در بسیاری از موارد اتفاق نمی افتاد که باعث می شد فیلم بدون صاحبی دلسوز ساخته شود؛ در نتیجه به اندازه کافی از سوی تهیه کننده حمایت نشود و در موضوعات مهمی چون اکران داخلی و حضور بین المللی و… به نوعی بى سرپرست دیده شود.

کاویانی خاطر نشان کرد: اگر این موضوع با طرح و ایده جدید که قرار است در سال های آتی با حضور تهیه کننده‌هاى باتجربه به صورت حرفه‌ای، در دستور کار قرار گیرد در صورتی که به لابی گری و معاملات پشت پرده ختم نشود، خروجی خوبی خواهد داشت.

این کارگردان در پایان در خصوص آخرین وضعیت «رد باران» گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه هستم و فکر می‌کنم نهایتا ده روز آینده آماده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها