تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۲۹ - ۲۳:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86954
هفتادویکمین دوره معتبرترین جشنواره سینمایی جهان با اهدای جوایز بخش رقابت اصلی به پایان راه رسیده است.

به گزارش سینماسینما، در این جشنواره ایران با فیلم‌هایی از جعفر پناهی و اصغر فرهادی حضور پررنگی داشت. این دو کارگردان ایرانی برای رسیدن به نخل طلای کن رقابت می‌کردند.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن با معرفی برنده نخل طلایی فیلم کوتاه شروع شد. این جایزه به فیلم «همه این مخلوقات»‌ ساخته چارلز ویلیامز اهدا شد.

کیت بلانشت بازیگر برنده اسکار ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره فیلم کن را برعهده داشت. آندره زویاگینتسف، کریستن استوارت و دنیس ویلنو برخی از اعضای شناخته شده هیات داوران کن بودند.

در این دوره جایزه دوربین طلایی به فیلم «دختر»‌ ساخته لوکاس هونت رسید. «دختر» در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن حضور داشت. در بخش نوعی نگاه جایزه بهترین فیلم به «مرز»‌ ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی تبار رسید.

دوربین طلایی به فیلمسازی اهدا می‌شود که با نخستین اثر بلند سینمایی خود در یکی از بخش‌های جشنواره کن حضور دارد. جعفر پناهی که امسال با فیلم «سه رخ» در بخش رقابت اصلی حضور دارد، سال ۱۹۹۵ با فیلم «بادکنک سفید» دوربین طلایی جشنواره کن را دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم «آیکا» به سمال اسلیامووا اهدا شد. «آیکا»‌ درامی قزاقستانی به کارگردانی سرگئی دوورتسووی است.

فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی جایزه بهترین فیلمنامه را به صورت مشترک با فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر دریافت کرد.

پاوو پاولیکفسکی کارگردان سرشناس لهستانی برای فیلم «جنگ سرد» جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. او یک بار با فیلم «ایدا»‌ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را از آن خود کرد.

در شب پایانی جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم «داگمن» به مارچلو دانته اهدا شد.

ژان لوک گدار کارگردان سرشناس فرانسوی در جشنواره کن دست خالی نماند از هیات داوران برای فیلم «کتاب مصور»‌ نخل طلایی ویژه گرفت.

هیات داوران در این دوره از جشنواره فیلم «کفرناحوم» ساخته نادین لبکی را شایسته دریافت جایزه هیات داوران دانست و جایزه بزرگ «گرند پری»‌ به فیلم تحسین شده اسپایک لی با عنوان «بلکلنزمن» یا «نژادپرست سیاه‌پوست»‌ اهدا شد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها