تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۱۴ - ۱۷:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8964

محمد رحمانیانمحمد رحمانیان بعد از اعلام نتایج بخش «سودای سیمرغ» و «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر و عدم انتخاب فیلمش، گفت: اصلا هم ناراحت نیستم.

به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر که امسال با اولین فیلمش متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود، اضافه کرد: وقتی در پنجاه و سه سالگی اولین فیلمم را ارائه می‌دهم، یعنی خیلی در قید و بند بعضی از اتفاقات نیستم.

رحمانیان ادامه داد: نبودن فیلم من در بخش سودای سیمرغ، قدری هم به بدشانسی‌ام بر می‌گردد چون درست همان مدیرانی که سال ۸۸ در تئاتر برای من مشکل آفرینی و مرا حذف کردند، حالا به عنوان مدیران جشنواره فیلم فجر تصمیم گیرنده هستند و ظاهرا همه چیز برای من دوباره از نقطه صفر شروع می‌شود و همچنان در مورد حذف و ممیزی همان داستان‌های پیشین وجود دارد.

او که فیلم “سینما نیمکت” را به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ارائه کرده بود، افزود: هیاتی که در تئاتر به هر نوع حذفی دست می‌زدند، در جشنواره فیلم فجر هم با کمال دقت و امانت این کارشان را انجام می‌دهند! از سوی دیگر در هیات انتخاب هم دوستانی داریم که پیدا بود با حضور آنها فیلم من نمی‌تواند جایی در جشنواره داشته باشد.

رحمانیان احساس خود را درباره حذف فیلمش با بیان یک مثال بیان و اضافه کرد: فرض کنید تمام سازمان‌های بین‌المللی جهان اعلام کنند نام “خلیج فارس”، “خلیج عرب” است. در این وضعیت به طور طبیعی ما ایرانی‌ها باید ناراحت شویم اما من ناراحت نمی‌شوم چون معتقدم “خلیج فارس” همیشه “خلیج فارس” است و نمی‌توان آن را حذف کرد. “سینما نیمکت” را هم نمی‌توان حذف کرد حتی اگر همه دنیا بگویند فیلم بدی است، من می‌دانم که فیلمم خوب است و دست کم از بعضی آثار پذیرفته شده در بخش سودای سیمرغ بهتر است.

کارگردان نمایش‌های «هامون باز‌ها» و «ترانه‌های قدیمی» با تاکید بر اینکه “اصلا ناراحت نیستم”، یادآور شد: به این وضعیت عادت دارم. در حوزه‌های دیگر هم به این حذف شدن عادت کرده بودم. خوشحالم در اولین کار سینمایی‌ام، دوباره به این حذف شدن خو گرفتم و ایمان آوردم که قرار نیست هیچ تغییری در حوزه فرهنگ رخ بدهد.

رحمانیان که احتمال می‌رود فیلمش در بخش دیگری از جشنواره فجر نمایش داده شود،‌ متذکر شد: شاید بعضی فیلم‌ها را در بخش‌های دیگری نمایش دهند تا کمتر دیده شوند. با این حال موضع و احساس من نسبت به برگزار کنندگان جشنواره به قوت خود باقی است و معتقدم بعضی بخش‌ها را به عنوان تبعیدگاه برای یکسری فیلم‌ها در نظر گرفته‌اند.

او درباره احتمال نمایش فیلمش در بخش “هنر و تجربه” توضیح داد: فیلم من اصلا در این بخش نمی‌گنجد چون یک فیلم بسیار ساده وکلاسیک است و دیگر هم مهم نیست در کدام بخش باشد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: اصلا فیلم من درباره حذف است و هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر با این کارشان نشان دادند “آفتاب آمد دلیل آفتاب”. اما نمی‌دانم چرا فکر می‌کنند جهان با خودشان شروع و تمام می‌شود؟! چند بار هنرمندان باید این آزمون و خطا را از سر بگذرانند؟!

به گزارش ایسنا، فیلم «سینما نیمکت» دومین ساخته بلند محمد رحمانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر است که با تهیه‌کنندگی تورج منصوری ساخته شده است. منصوری علاوه بر تهیه‌کنندگی این فیلم، به عنوان مدیر فیلمبرداری هم با ساخت آن همکاری داشته است.

محمد رحمانیان بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه نمایش، ابتدا فیلم «کنسل» را در کانادا ساخت و امسال نیز فیلم «سینما نیمکت» را در سکوت خبری جلوی دوربین برد.

علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد و اشکان خطیبی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها