تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۵:۱۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 118100

محمد تاجیک : هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه فیلم در گفت وگویی تصویری با سایت سینماسینما ،به دفاع از جشنواره جهانی فجر پرداخت .

به گزارش سینماسینما ،هوشنگ گلمکانی گفت :جشنواره جهانی فیلم فجر ،جشنواره بسیار موفقی با استانداردهای جهانی محسوب می شود .من جشنواره های زیادی رفتم و نحوه برگزاری شان را دیدم ،جشنواره جهانی فیلم فجر نه در حد جشنواره های الف بلکه در حد جشنواره های قابل توحه دنیا استانداردهای خوبی دارد و استانداردهای برگزاری جشنواره در ایران را بالا برد .

این منتقد سینما افزود :بسیار موافق جدا شدن بخش ملی ازبخش بین الملل هستم .در آن سالهایی که بخش بین الملل همراه با جشنواره ملی برگزار می شد ،یک بخش هدر رفته بود و تماشاگران جشنواره چون کنجکاو تماشای فیلمهای ایرانی هستند، آن بخشها اصلا دیده نمی شد و زحمتی بود که به هدر می رفت .جدا کردن بخش بین الملل از بخش ملی تصمیم بسیار درستی بود و الان واقعا تعجب می کنم که قرار است این بساط قبل ادامه پیدا کند. این کار  یک جور آزمودن آزموده هاست که خطاست . مادر همه این سالها تجربه کردیم که در زمان برگزاری جشنواره ،مردم فیلمهای ایرانی را می بینند و فیلمهای خارجی دیده نمی شود و تعجب می کنم بعد از ۴ الی ۵ دوره برگزاری موفق جشنواره جهانی ،دوباره چنین تصمیمی گرفته می شود .

گلمکانی ادامه داد :آنهایی که در سالهای اخیر با جشنواره جهانی مخالفت کردند معیارشان چه بوده است ؟آنهایی که از برگزاری جشنواره جهانی انتقاد می کنند و از نوع ایرادهایی که می گیرند مشخص است تجربه شرکت در جشنواره های جهانی را ندارند .نمی دانند که آن جشنواره ها چگونه برگزار می شود وبیشتر یک جشنواره خیالی در ذهنشان وجود دارد .به نظرم جشنواره جهانی فیلم فجر بسیار موفقی بوده و تعطیل کردن آن و رفتن به شکل سابق تصمیم اشتباهی است.

فیلم کامل این مصاحبه تصویری به زودی در صفحه اینستاگرام سایت سینماسینما و کانال تلگرامی این سایت منتشر می شود .

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها