
محسن امیریوسفی: اینکه اهالی مطبوعات هنوز «آشغالهای دوست داشتنی» را از یاد نبردند برایم بسیار ارزشمند است.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینمای ایران در پی نامهی اخیر اهالی مطبوعات به دبیر جشنوارهی فیلم فجر مبنی بر درخواست نمایش فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در برج میلاد، نامهای را منتشر کرد.
در متن نامهی محسن امیریوسفی آمده است: نامه صد نفر از روزنامهنگاران و منتقدان سینمائی خطاب به دبیر جشنواره را با چشمی خندان و چشمی گریان خواندم. خندان برای این که انتظار این همه مهر و دیدن این همه پیگیری برای تماشای یک فیلم، فقط و فقط اتفاقیست که میتواند اینجا بیفتد و همین باعث میشود از راهی که تا به امروز برای احقاق حق فیلمم رفتهام پشیمان نشوم. علت گریه هم که گفتن ندارد! چهار سال تلاش و فیلم نساختن و به هر دری زدن در وزارت ارشاد دولت اعتدال و باز در همان خانه اول ماندن، اشک هر کسی را در می آورد.
این چهارمین باری بود که در جشنوارههای فجر دولت اعتدال تقاضای حضور فیلمم در جشنواره را داشتم. امسال هم بدون هیچ خبررسانی و در سکوت باز هم فیلمم را درجشنواره ثبت نام کردم و البته مثل قبل باز هم خبری نشد که نشد! ولی اینکه اهالی مطبوعات هنوز «آشغالهای دوست داشتنی» را از یاد نبردند برایم بسیار ارزشمند است.
چندین بار گفتهام و هنوز هم میگویم که «آشغالهای دوست داشتنی» فیلمی در مورد وحدت ملی، لزوم گفتگو در جامعه و پرهیز از فضای دوقطبی است، چیزی که نیاز ایرانِ امروز است.
ساخت این فیلم شش سال از عمر مرا گرفت که به همه روزهای آن افتخار میکنم. طنز تلخ ماجرا این است که دولت قبل مجوز ساخت و حتی مشارکت در تولید این فیلم را داد ولی دولت اعتدال حتی مجوز نمایش برای یک سانس هم به این فیلم نداد، تکرار میکنم حتی یک سئانس!
ولی همانطور که در سه سال قبل گفتم اولین نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» باید در ایران باشد و تا زمانیکه امید به عدالت نظام سینمائی دارم منتظر میمانم.
این نامه صد امضائی، تنها تقاضای یک نمایش فیلم در برج میلاد را دارد ولی بازتابی که در این نصف روز در برج میلاد دیدم این نکته را به من یادآوری کرد فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» همانقدر که متعلق به طرفدارانش است متعلق به مخالفینش هم هست، چون ذات این فیلم درمورد همدلی و وحدت است.
از طرف خودم و همه عوامل سازنده «آشغالهای دوست داشتنی» از شما صد یار مطبوعاتی و از همه اهالی مطبوعات که در این چهار سال بیمهری جشنواره فیلم فجر، همراه و غمخوارمان بودید سپاسگزاری میکنم و امیدوارم به خواسته شما در تنها یک نمایش برای این فیلم، توجه شود.
فیلمی که من یکی از عوامل ساختش بودم و حاصل زحمت گروهی از بهترین و صبورترین عوامل سینمای ایران است، بازیگرانی چون شیرین یزدانبخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبرعبدی، صابرابر و برادرم شهاب حسینی و نیز همراهانی چون تورج اصلانی، مصطفی خرقه پوش، سعید ملکان، محمدرضا دلپاک، محمود سماکباشی، پیام نبوتی، فریبا رهبر و علیرضا نسائی.
به امید نمایش «آشغالهای دوست داشتنی»”
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- آغاز پیشفروش نمایش صابر ابر/ تقدیم اجراها به آتیلا پسیانی
- فهرست بازیگران «لاکپشت» کامل شد/ ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه جشنواره
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- رونمایی از گریم متفاوت صابر ابر در «یادگار جنوب»
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی






سلام و درود بر این همه صبوری
آفرین بر. آزادمنشی و وفاداریِ این کارگردان