
محسن امیریوسفی: اینکه اهالی مطبوعات هنوز «آشغالهای دوست داشتنی» را از یاد نبردند برایم بسیار ارزشمند است.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان سینمای ایران در پی نامهی اخیر اهالی مطبوعات به دبیر جشنوارهی فیلم فجر مبنی بر درخواست نمایش فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در برج میلاد، نامهای را منتشر کرد.
در متن نامهی محسن امیریوسفی آمده است: نامه صد نفر از روزنامهنگاران و منتقدان سینمائی خطاب به دبیر جشنواره را با چشمی خندان و چشمی گریان خواندم. خندان برای این که انتظار این همه مهر و دیدن این همه پیگیری برای تماشای یک فیلم، فقط و فقط اتفاقیست که میتواند اینجا بیفتد و همین باعث میشود از راهی که تا به امروز برای احقاق حق فیلمم رفتهام پشیمان نشوم. علت گریه هم که گفتن ندارد! چهار سال تلاش و فیلم نساختن و به هر دری زدن در وزارت ارشاد دولت اعتدال و باز در همان خانه اول ماندن، اشک هر کسی را در می آورد.
این چهارمین باری بود که در جشنوارههای فجر دولت اعتدال تقاضای حضور فیلمم در جشنواره را داشتم. امسال هم بدون هیچ خبررسانی و در سکوت باز هم فیلمم را درجشنواره ثبت نام کردم و البته مثل قبل باز هم خبری نشد که نشد! ولی اینکه اهالی مطبوعات هنوز «آشغالهای دوست داشتنی» را از یاد نبردند برایم بسیار ارزشمند است.
چندین بار گفتهام و هنوز هم میگویم که «آشغالهای دوست داشتنی» فیلمی در مورد وحدت ملی، لزوم گفتگو در جامعه و پرهیز از فضای دوقطبی است، چیزی که نیاز ایرانِ امروز است.
ساخت این فیلم شش سال از عمر مرا گرفت که به همه روزهای آن افتخار میکنم. طنز تلخ ماجرا این است که دولت قبل مجوز ساخت و حتی مشارکت در تولید این فیلم را داد ولی دولت اعتدال حتی مجوز نمایش برای یک سانس هم به این فیلم نداد، تکرار میکنم حتی یک سئانس!
ولی همانطور که در سه سال قبل گفتم اولین نمایش «آشغالهای دوست داشتنی» باید در ایران باشد و تا زمانیکه امید به عدالت نظام سینمائی دارم منتظر میمانم.
این نامه صد امضائی، تنها تقاضای یک نمایش فیلم در برج میلاد را دارد ولی بازتابی که در این نصف روز در برج میلاد دیدم این نکته را به من یادآوری کرد فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» همانقدر که متعلق به طرفدارانش است متعلق به مخالفینش هم هست، چون ذات این فیلم درمورد همدلی و وحدت است.
از طرف خودم و همه عوامل سازنده «آشغالهای دوست داشتنی» از شما صد یار مطبوعاتی و از همه اهالی مطبوعات که در این چهار سال بیمهری جشنواره فیلم فجر، همراه و غمخوارمان بودید سپاسگزاری میکنم و امیدوارم به خواسته شما در تنها یک نمایش برای این فیلم، توجه شود.
فیلمی که من یکی از عوامل ساختش بودم و حاصل زحمت گروهی از بهترین و صبورترین عوامل سینمای ایران است، بازیگرانی چون شیرین یزدانبخش، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبرعبدی، صابرابر و برادرم شهاب حسینی و نیز همراهانی چون تورج اصلانی، مصطفی خرقه پوش، سعید ملکان، محمدرضا دلپاک، محمود سماکباشی، پیام نبوتی، فریبا رهبر و علیرضا نسائی.
به امید نمایش «آشغالهای دوست داشتنی»”
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- امشب به صرف بورش بدون خون به روایت نازنین؛ صابر ابر و الهام کردا دوباره همبازی میشوند
- «مالی سویینی» در دوبی روی صحنه میرود
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- «مالی سویینی» به تالار وحدت میرود
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- آغاز پیشفروش نمایش صابر ابر/ تقدیم اجراها به آتیلا پسیانی
- فهرست بازیگران «لاکپشت» کامل شد/ ارائه نسخه نهایی به دبیرخانه جشنواره
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- رونمایی از گریم متفاوت صابر ابر در «یادگار جنوب»
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت






سلام و درود بر این همه صبوری
آفرین بر. آزادمنشی و وفاداریِ این کارگردان