تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۱ - ۰۳:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 61062

رخشان بنی اعتمادرخشان بنی اعتماد در یادداشتی به اعزام تیم دو میدانی ناشنوایان به المپیک و انتشار کتاب سینما و معلولیت واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما، بنی اعتماد در این یادداشت آورده است:

روز پیش بنا به دعوت ” پریسا افتخار ” دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی و پژوهش گر حوزه مطالعات معلولیت و رسانه ، به ” انجمن باور” دعوت شدم . حقیقت این که پیگیری مصرانه ” پریسا ” در محظورم قرار داد . چون دلیل دعوت ، بحثی در باره سینما و معلولیت بود و من که در این زمینه نه کار کرده ام و نه تخصصی دارم ، . ولی دربرابر اصرار ” پریسا ” بی آن که دلیل قانع کننده ای برای شرکت در این بحث پیدا کنم به ناچار تسلیم شدم . رفتم و ساعتی در جمع انجمن باور با دکتر محمد کمالی عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی،
آقای سهیل معینی فعال حقوق افراد دارای معلولیت و مدیرعامل انجمن و مهناز یاوری ، فعال حقوق افراد دارای معلولیت گذراندم . ساعتی پر بار که بیشتر مطمئن شدم که چقدر در باره این بخش توانمند جامعه کم می دانم و کم می دانیم . از غفلت های ناخواسته و نا آگاهانه ام خجل شدم که با الگو های کلیشه ای و منجمد شده در ذهن ، جهان را از دریچه قاب از پیش ساخته شده می بینیم . خوشحالم که ” پریساافتخار ” با نوشتن کتاب “سینما و معلولیت” می تواند دیدگاه های نوین جهانی نسبت به این موضوع را در عرصه رسانه به ما بیاموزد .
پیرو همین دیدار وقتی امروز ، خبر اعزام تیم دو میدانی ناشنوایان کشورمان به المپیک را شنیدم آرزو کردم این خبر ، هم طراز با اخبار دیگر ورزشکاران میهن مان منعکس شود . برای موفقیت عزیزان ناشنوایمان دعا می کنیم ، هر چند که همین حضور موفقیت بزرگی است .

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها