تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۲۱:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21174

حامد بهداد

حامد بهداد با انتشار یادداشتی به اظهارات علی نوبخت (رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما،  متن این یادداشت به شرح زیر است:

آقاى نوبخت

سلام

شنیده‌ام دنبال کسى هستید که به آقاى کیارستمى اجازه سفر به فرانسه را داده؟ روشن نساختید دنبال جزئیات هستید یا مقصر، اما اگر دنبال مقصرید من نشانى‌اش را دارم: او در مزارى زیبا واقع در لواسان، جایی به نام ترک مزرعه خفته است. قبلاً دوستِ ما بود. خانه‌اش آنجا است. نگهبانى دارد مزرعه، که اگر از او بپرسید خانه دوست کجاست؟ خواهد گفت کجاست. بر در آن خانه نوشته‌اند عباس کیارستمى. مقصر آنجا خفته.

به خاطر دارم ایشان آن خانه را سه یا چهار ماه پیش از آنکه در بیمارستان جم بستری شوند، خریدند.

اصولاً ایشان از کسى اجازه نمی‌گرفت. سینماگر مستقل شنیده‌اید؟ ایشان مستقل بود. فروردین ٩۵ براى عمل ساده و پیش پا افتاده پولیپ روده، با پای خودش می‌رود بیمارستان جم. هر چه اطرافیان گفتند به فرانسه بروید اجازه دخالت نداد. گفت همینجا: ایران. چیزی که او را از دیگران جدا می‌کرد، ایمان و اعتمادش به اینجا بود.

پس از چهار عمل جراحى و شرحه شرحه شدنش در طولِ سه ماه مدام، جان به لب و بى‌اعتماد شد. گفت: فرانسه.

ایشان مستقل بود. خود ایشان به خود جواز رفتن به فرانسه را داده است. ایشان از کسى اجازه نمى‌گرفت.

البته حالا دیگر در آن خانه خفته است و شاید خوابى می‌بیند. خوابى و در خواب جایی شبیه به بیمارستانى که در آن عمل شده. آنجا دیگر شبیه به قبل نیست. شکلى دیگر است. نقشه‌ها عوض شده و نقش‌ها تغییر کرده؛

حالا مردمِ شاد، بلیت فیلم در دست، از هر سو براى تماشاى فیلم‌هایش مى‌آیند. در یکى تالار: نمایشِ طعم گیلاس. در یکى سرا: مسافر. در یکى دیگر: زیر درختان زیتون… ناگهان باد او را خواهد برد. باد که می‌برد مى‌بیند سر در بیمارستان جَم نوشته‌اند: سینما؛ سینما جَم. آقاى نوبخت اگر دنبالِ مقصرید، مقصر دارد خواب می‌بیند.

بیدارش نکنید! پس از چهل روز باور می‌کند. مى‌رود سوى دیگر هیچ…

منبع: ایلنا

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها