تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۲:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47351

هنرمندان  نسبت به افتخارآفرینی اصغر فرهادی برای دومین بار در آکادمی اسکار واکنش نشان دادند.

آفرین به فرهادی
داریوش مهرجویی

خوشحالم این فیلم برنده شده و سینمای ایران دومین اسکار را از آن خود کرد. آفرین به اصغر فرهادی.

باعث افتخار است
لیلی گلستان

خیلی خوشحالم. صبح زود تلگرام را دیدم و تا خبر را نوشتند زدم زیر گریه و فوری یک اس‌ام‌اس برای آقای فرهادی فرستادم و تبریک گفتم. باعث افتخار است. این هوشمندی زیبا هم در انتخاب فیروز نادری و انوشه انصاری فقط از فرهادی برمی‌آمد. آفرین.

درس‌های فروشنده
ابراهیم حقیقی

سینما و تمام هنرهای دیگر، اگر راستین و همسوی انسانیت و با نیتِ خواستنِ جهان صلح‌آمیز و آرام باشند، که در تمام طول تاریخ با حضورشان همین را اثبات کرده‌اند، حرفی دارند که اندیشه و رفتارِ همه انسان‌ها را نشانه می‌گیرند و سامان می‌بخشند. هنر راستین و هنرمند متعهد و بامعرفت، همیشه نشان داده است که حرفش از‌ هزاران لشکر و توپ و تانک و موشک، کارا‌تر و ماندگار‌تر است، بی‌آنکه کوچک‌ترین زخمی به هیچ موجود زنده‌ای وارد کند؛ اما این‌گونه فرصت‌ها را کمتر در اختیار هنرمند می‌گذارند، فرصتی که آقای فرهادی و نمایندگانش، خانم انوشه انصاری و آقای فیروز نادری از جایگاهی پربیننده و جهانی با نام ایران و ایرانی یادآور شدند که میان مرز‌بندی و بی‌مرزی، میان تفاهم و عدم تفاهم، میان صلح‌جویی و جنگ‌طلبی، میان دیوار یا پنجره، فاصله کوچکی است که انسان معاصرِ قرن بیست‌و‌یکمی می‌داند که چه می‌خواهد. کام ما از مهر شیرین می‌شود. زنده‌باد سینما، زنده‌باد هنر.

 تقدیم به شخص فرهادی
مرضیه برومند

متن پیام فرهادی از فیلمش انسانی‌تر و زیباتر بود، من اسکارم را به شخص فرهادی اهدا می‌کنم که توانست این‌چنین هوشمندانه پیام صلح و انسان‌دوستی ایرانی‌ها را به گوش دنیا برساند.

 احساس غرور هنری
کریستف رضاعی

چقدر لذت‌بخش است احساس غرور هنری! هنری که از درون شخص هنرمند می‌درخشد و ماهیت یک فرهنگ، یک ملت و حتی فراتر از این، جوهر کیهان و عالم و جهان، است. هنر چه قدرتی دارد! زیباترین و ظریف‌ترین نشانه انسان خالق. برخلاف سلیقه‌ها و محدودیت‌هایی که خود همان انسان ایجاد می‌کند، می‌جنگد، آرام، با سلاح صلح و زیبایی… و امید و انگیزه می‌دهد. کسب دومین اسکار نه‌تنها پیروزی هنرمند بزرگ جهان‌بین، اصغر فرهادی، است بلکه پیروزی هنر است… جایی که دیپلماسی شکست‌ خورده… افتخار می‌کنیم ما هنرمندها، ما ملت ایران، ما بخشی از جهان که چنین امید و افقی به ما می‌دهید؛ استاد بزرگوار آقای فرهادی عزیز… از ته قلب سپاس و تبریک.

ققنوس سینمای ایران
کارن همایون‌فر

اصغر فرهادی عزیزم، هنر این سرزمین قصه و غصه ققنوس است. هرگاه به خاکستر می‌نشیند این شط روان فرهنگ و هنر این خاک پرگوهر، ناگهان مردی از خاکسترهای خویش دوباره و دوباره برمی‌خیزد تا زنده نگه دارد آرزوهایمان را. در این روزهای خاکستری تو ققنوس سینمای ایران هستی. درود بر تو. با احترام و تبریک.

فرهادی گرامی
ابراهیم گلستان

خوشحالم و تو عمق خوشحالی مرا حس می‌کنی، که حس درست و جویا و یابنده حقیقت که مشخصه اصلی کار تو است تضمین توفیق تو می‌شود و تو خودت را نگهدارنده اندیشه درست خودت می‌کنی و آن را به دست زرق‌وبرق‌های گذرا که حاصل هوس‌های دیگران باشد نمی‌کنی. کامرانی مداوم تو را در امید و آرزو دارم. صاف و سترگ و مقاوم بمان.
٢٧ فوریه ٢٠١٧- انگلستان

شادباش به ایران و فرزند پرافتخارش
فاطمه معتمدآریا: سینمای ایران بار دیگر با پیام صلح و مهر و دوستی در دنیای پردرد و هراس امروز افتخار آفرید. این موفقیت بزرگ شایسته‌ هزاران شادباش به همه مردم این سرزمین و فرزند پرافتخارش اصغر فرهادی است. به او برای همه شادی‌ها و برای همه غروری که آفریده درود می‌فرستم و به خانواده بزرگ سینمای ایران تبریک می‌گویم بحق و به شایستگی زبان گویای فرهنگ و هنر کهن و گران‌قدر ایرانی در جهان است.

باز هم ثابت شد می‌توانیم
خسرو سینایی: خوشحالم و به اصغر فرهادی عزیز، همه همکارانش و همه سینماگران راستین ایرانی تبریک می‌گویم. باز هم ثابت شد که اگر بخواهیم، بکوشیم و خود را باور کنیم، می‌توانیم!

منبع: شرق

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها